Chapter 11~"Triplet"

6.8K 314 13
                                    

Kring~~

Semua pelajar mula mengemas barang ke dalam beg aku juga sama bangun.Airiss ni duduk kira2 di tengah dua kembar aku.Kembar aku?Ahhh kembar pun kembar lah.

"Irene can we talk?"kata Aireal.Aik tadi bukan main diam.Airiss duduk di atas meja."What?"balas Airiss dengan malas."Kau memang tak nak terima mummy ke?"soal Irshaf serius.Hmm baru nampak serius tadi main-main.

Ternyata soalan yang diberi Irshaf tadi berjaya membuat Airiss keliru.Lebih baik dia diamkan diri sahaja.

"Haihh.Kesian mummy cari kau,Irene.Siang malam mummy asyik teringatkan kau and kitaorang sampai sini pun sebab kau.Kemarin mummy nangis.Dia asyik salahkan diri dia sebab tinggalkan kau dengan daddy.Mummy sakit Irene."Kata-kata itu berjaya menusuk ke dalam hati Airiss.

"Irene kitaorang juga tak nak paksa kau.Think about it clearly."kata Aireal lalu mereka berdua meningalkan kelas.Airiss menunduk.Dia mengejar lagi dua kembarnya tadi.

"Irshaf!Aireal!"Dua kembar tadi berhenti berjalan.Lalu berpaling."Je suis désolé"(I am sorry).Dua kembar tadi berpandangan sambil mendekati Airiss.

"C'est tout droit"(It all right)kata Irshaf dan Aireal serentak."So bila nak jumpa mummy.Mesti mummy happy."ujar Irshaf ceria."Urmm If today.How?"soal Airiss menanyakan tentang pendapat dua kembarnya.

"Okay boleh.Nanti kitaorang ambik kay."
Airiss menggangguk."Bye.Tata Titi Tutu"ujar mereka serentak.

Tanpa mereka tiga sedar seseorang memerhatikan mereka dari jauh."Tak sangka rupanya Irene ada triplet kalau macam tu tiga-tiga aku ambik"

{®®®®®®®}

Airiss sudah pun berada di hadapan rumah mummynya.Irshaf memandang kakaknya manakala Aireal memegang tangan kakaknya."Jomlah masuk kak mesti mummy dah tunggu"kata Aireal

"Akak takutlah Iz"

Mereka terus menukar nama panggilan mereka seperti mereka berumur 7 tahun dahulu.

"Alahh akak nak takut apa?Jom masuk."Airiss masuk.Langkah demi langkah debaran terasa.Pintu dibuka lalu mereka melihat Airise Edward duduk di sofa.Dia tersenyum.

Airise mengalirkan air mata.Airiss dan mummynya berpelukan.Irshaf dan Aireal hanya memandang.Tak nak mereka mengganggu biasalah perempuan emosi tak stabil.

[SKIP]

Selepas sahaja hubungan mereka baik.Airise mengambil keputusan untuk tinggal balik dekat rumah Tuan William.Rumah itu semakin meriah.Airise juga amat menyenangi kedatangan Puan Syani.

Airiss yang berpakaian serba hitam itu menarik perhatian dua orang kembarnya."Akak nak pergi mane?"soal Irshaf yang pelik melihat permakaian kakaknya itu.

"Ohhh adalah.Nak ikut?"soal Airiss lagi.Seketika Irshaf dan Aireal berpandangan.Lalu sama-sama mengganguk.

$$$$$$$
Markas Dievil Queen
Mata Irshaf dan Aireal tidak berkedip melihat banyak senjata di dalam markas itu.Mereka berdua baru tahu bahawa kakak mereka Tengku Airiss Irene ialah seorang mafia.

"Urmm kakk...grandpa tahu ke tentang ni?"soal Irshaf sambil memeluk adik bongsu mereka.Tetapi lain pulak bagi adik bongsu mereka,dia menepis tangan abangnya.

Airiss mengeleng."So Ir dan Iz jangan bagi tahu sesiapa.Kalau tak siap kakak kerjakan." Mereka berdua menggangguk.

Aireal berdiri lalu memerhatikan satu2 pistol yang ada di situ.Airiss hanya memandang.Dia tahu yang adik dia juga pernah dilatih dari kecil dahulu sama sepertinya."Iz nak cuba ke?"

"Boleh ke?"soal Aireal balik."Sure"Aireal mengambil pistol lalu dihalakan ke papan yang ada bertitik merah itu.[Author tak tahu nama dia]

Bang!!

Sekali tembak tepat di sasaranya.Anak buah Dievil Queen ternganga."Weiii Iz dari mana kau belajar?"soal Raifal dengan terkejut.Aireal memandang Raifal."Berlatih"jawab Aireal sepatah.

Lalu semua meng'o'kan sahaja."Kau pulak Ir??"Airel tersenyum.Irshaf mengambil pisau lalu dibalingnya dan tepat.Sekali lagi mereka ternganga.Ada yang bertepuk tangan ada yang memandang tidak berkedip.

"Sungguh adik kau hebat Queen"kata Raizal."Kitaorang dah dilatih dari kecil so memang takde masalah nak guna semua benda ni."terang Queen.

"Ir,Iz akak ada sesuatu nak bincang."kata Queen serius."What?"serentak dua kembar itu menyoal.Biasalah kembar kan.

"Korang tak terfikir nak join akak?"soal Queen sambil memandang dua adik lelakinya."Ermm...nak tu nak tapi kalau mummy,grandpa dan grandma tahu cam ne?Meningoyy dok?"

"Aik akak yang dah 8 tahun jadi macam ni tapi diaorang tak tahu pun." Irshaf dan Aireal terdiam berfikir.

"Okay Iz nak.Kau Ir?""Same with you twins"kata Airel dengan nada manja.Aireal pulak membuat muka jijik nak muntah.Dalam hati'Kenapalah aku dapat abang tak betul ni?'

Dengan selamba Aireal mengetuk kepala Irshaf lalu berlalu ke arah keretanya.

"Iz!!!"jerit Irshaf geram.

Manakala diluar Aireal ketawa.Airiss yang melihat mengeleng.Kalau tak gaduh dalam masa satu hari memang tak sah.






































TBC

Girl In Highschool(C)✅Where stories live. Discover now