Chapter 7~"Red Fire"

7K 337 9
                                    

Airiss hanya memerhati sahaja Tengku Syed Ryan.Dia pernah dengar orang cakap Ryan ni pernah bertunang tapi tunangnya dah meninggal setahun yang lalu.

Sejak pertama kali melihat Ryan jantungnya berdegup kencang.Dia tidak pasti apa yang membuatnya begitu.Yes dorang dah bertunang.Tapi lepas kawin boleh ke Ryan menerima dia sebagai isteri?Atau selepas setahun or dua tahun Ryan akan meninggalkannya?

Di Kelas...
Airiss membuka begnya lalu mencari sesuatu.

"Wiii.Dapat pun!"ujar Airiss gembira.Ryan memandang sikap kekanak-kanakan.Ryan melihat sikap Airiss seperti ia melihat arwah tunangnya.

Tetapi tidak bermaksud yang hatinya akan beralih kepada Airiss.Hatinya tetap dan akan tetap dengan arwah Ayra.Masih dia ingat apa yang dikatakan oleh Ayra sebelum kejadian itu berlaku.

"Awak boleh tak awak janji dengan saya sesuatu tak??"

"Anything for my girl"Ayra tersenyum manis."Kalau ada ape2 yang jadi dengan saya awa~~"Ryan meletakkan jarinya di bibir Ayra.

"Sayang jangan cakap macam tu.Aku tak suka"tegur Ryan

"Kita tak tahu awak.Bila2 masa je semua tu boleh terjadi.Saya nak awak janji ni je,please"rayu Ayra.

Nak tak nak Ryan ikutkan sahaja."Fine.What is it?"Ayra tersenyum kemenangan.

"Tolong cari perempuan yang boleh jaga awak dengan baik lepas ni.Dia yang akan gantikan tempat saya dan tolong lindungi dia macam awak selalu buat kat saya."

Ryan hanya diam.Dia sedikit kecewa dengan Ayra yang seperti ingin meninggalkan dirinya.

End Flashback.....

Ryan hanya memandang Airiss yang keluar dari kelas.'Ayra aku rindu kau.Aku taknak gantikan tempat kau ngan orang lain.'monolog hati Ryan.

{¥¥¥¥¥¥¥}

Seperti yang dijanjikan Syaza akan mula berlatih.Dan gurunya ialah Khai.Sengaja Airiss membiarkan Khai mengajar Syaza sebab dia tahu Khai dan Syaza saling menyukai tetapi takut untuk meluahkan.

Dia memandang lagi ke arah Hanna dan Raizal bukan main sweet lagi tu.Dia terasa yang dirinya sahaja yang masih single mingle kat sini.Takdelaa single mana dah bertunang pun.

Tapi apa jadi lepas dia kawin nanti?Kusut dirinya memikirkan tentang itu.

"Khai kau tolong aku hantarkan Syaza nanti ehh..Aku blah dulu'

"Okay"

{SKIP.....}

"Evil White macam mana keadaan kat sana?"soal Airiss a.k.a Queen dari earpiece tanpa tali itu."Clear"kata Laura selaku ketua di Evil White.

"Evil Blue dan Evil Red korang serang dari arah utara.Evil White dari arah selatan.Evil Black dari Timur.Khai dan Raizal korang jadi back up dari belakang aku.Lina kau tetap kat atas bagitahu kalau ada apa2."

"Be careful."sempat Queen pesan ke anak buahnya.Siapa tak sayang anak buah sendiri oii.Mereka dah macam satu family.

Dan bermula lah pertempuran antara Dievil Queen dan Red Fire.Queen yang bersama Khai dan Raizal berjalan selamba sambil bermain dengan pistolnya.Dia menuju ke bilik Zarul ketua Red Fire.

"Raizal tendang pintu ni"arah Queen.Raizal akur lalu menendang pintu bilik itu.Sekali tendang pintu itu sudah pun terbuka.

Dan di dalam bilik itu mereka melihat Zarul dengan seorang perempuan.Queen tersenyum sinis."Heyy Zarul"tegur Queen.

"Kau siapa?"tanya Zarul dengan nada tidak puas hati apabila ada orang mengganggu masanya."Aku Queen Leader Dievil Queen"ucap Queen sambil anak matanya memandang benci ke arah lelaki bernama Zarul itu.

Terus ketawa Zarul apabila mendengar kata Queen."Kau Queen.Jangan merepek lahhh."

"Kau ada tengok aku merepek ke."Zarul yang tadinya ketawa terhenti apabila dia melihat mata yang seakan ia kenal."Kenapa berhenti??Dah tahu siapa aku."

"Qu..que..queen ka...kau na...nak ap...ape??"tanya Zarul gagap.Baru dia tahu siapa di hadapan nya itu."Ak...aku ta...tak per...pernah ka..kacau ka..kau"sambungnya lagi.

"Kau tak kacau aku but kau kacau family aku.Hari ni kau jangan harap nak lepas!"tengking Queen."Siapa family kau??"soal Zarul sambil ia mengucup sundal tadi.Euwww geli.

"Tengku Wilson dan Emma Richard."Zarul memandang lagi ke arah Queen yang mukanya ditutup menggunakan mask."Kau......"

"Kenalkan aku anak diaorang."kata Queen lalu membuka masknya.Zarul terkejut melihat muka sebenar Queen kerana ini kali pertama Queen mempamerkan mukanya.

Bang!!

Darah perempuan sundal itu memercik di muka Zarul.Dan perempuan itu mati tanpa mengenakan seutas baju.Zarul sudah mengigil.Queen ke arah Zarul lalu rambut Zarul ditariknya.

Queen mengheret Zarul keluar dari bilik itu.Dia melepaskan Zarul di ruang utama markas Red Fire.Dan kepala Zarul terhentak di dinding.

"Kau bunuh family kau.Kau bunuh daddy aku kau rogol mama Emma.Kau ingat kau mati tenang ke."Queen menarik lagi rambut Zarul.Dia melihat ada tong yang berisikan air di situ.Queen tersenyum sinis.

Dia memasukkan kepala Zarul ke dalam air itu.Zarul pula tercugap cugap tanda susah hendak bernafas.

"Ape yang kau rasa ni tak cukup tahu tak...Kau berkomplot dengan The Dragon.Kau bunuh diaorang."Queen mengangkat lagi kepala Zarul."Janganlah mati cepat sangat tak bestlah"

Yang lain hanya memandang kesian.Kalau sekali kau dekat tangan Queen jangan harap kau ada harapan hidup.

Sempat Queen menilik jam miliknya."Aku takde masa so...."sengaja Queen mengantung ayatnya.Lalu ditendangnya Zarul.Zarul pun terjun dari atas dan mati di tingkat 1.Darah banyak mengalir.

Syaza memandang tidak berkedip.Ini kali pertama dia mengikut Dievil Queen.












TBC

Girl In Highschool(C)✅Where stories live. Discover now