Chapter 5~"Cadangan"

7.2K 353 6
                                    

"Kamu semua tak ape-ape ke?"tanya Airiss lalu ke arah mereka 3 beranak.
"Kita...kita orang tak ape2 terima kasih tolong kami"ujar Ibu Syaza.

"Kamu semua perlu pergi Hospital ni.Banyak betul tercedera ni."ujar Airiss simpati."Ehhh takpe takpe"Dan tiba2 sahaja adik Syaza pengsan.

"Jom bawa dia ke hospital"Ibu Syaza mendukung anaknya manakala Syaza mengikuti dari belakang dan kami pun ke hospital.

[Hospital D.Q Allen]
Setelah sampai di hospital Grandpa Airiss bergegas memanggil nurse.Dan Syamil a.k.a adik Syaza pun terpaksa tinggal di hospital.Syamil ditempatkan di bilik private.Airiss sendiri yang letak,lagipun ni hospital family dia apa dia kisah.

"Ermmm Airiss terima kasih tolong selamatkan kitaorang tadi.Kalau tak...aku tak tahu apa yang akan jadi"kata Syaza yang memegang tangan adiknya.

"Chill lah kita kan kawan."ujar Airiss lalu tersenyum.Syaza tersenyum kelat.Sungguh dia beruntung memiliki kawan seperti Airiss.Tidak sombong."Kamu ni kawan Syaza ke?"tanya ibu Syaza

"Haah.Nama saya Airiss Irene.Puan Syani boleh panggil saya Airiss."kata Airiss lalu tersenyum."Ehhh anggap jelah mak cik ni mak kamu.Airiss terima kasih tau selamatkan kitaorang tadi."

Airiss hanya menggangguk."Tapi mesti bayar hospital ni mahal.Kalau boleh mak nak bawa Syamil balik.Esok2 okay lah dia tu."

"Mak sebenar takpe pun sebab ni hospital grandpa saya jadi takde masalah pun."Kelihatan Syaza dan Puan Syani terkejut."Kamu ni cucu kepada Tuan Willian Allen ke?"soal Puan Syani

Airiss menggaru kepalanya yang tidak gatal lalu menggangguk perlahan."Ermm sebenarnya Airiss ada cadangan untuk Mak dan Syaza"kata Airiss serius.

"Airiss nak mak,Syaza dan Syamil tinggal dengan Airiss"

"Tapi mak tak nak menyusahkan kamu Airiss mak dah terhutang budi dengan Airiss"ujar Puan Syani sambil menunduk.

"Mak lagipun bahaya lagi kalau mak tinggal kat sana lagi.Lagipun kan Airiss dah anggap Mak macam mak kandung Airiss sendiri.Airiss gembira dapat mak sebab dari kecil Airiss tidak pernah dapat kasih seorang ibu."ujar Airiss dengan nada sayu.Raifal dan Khai hanya memandang boss mereka dengan pandangan sayu.

"Kenapa?"soal Syaza
"Sebab....arghhh takpe lah saya tak nak ingat perkara tu"ujar Airiss sambil mengelap air matanya.

"Baiklah kitaorang setuju nak tinggal dengan kamu"putus Puan Syani.Airiss tersenyum gembira.

Syaza P.O.V
Aku yang rasa diperhatikan mendongak.Dan mata berwarna hitam bertembung dengan mata berwarna kelabu.

1 saat.....

2 saat.....

3 saat.....

4 saat.....

Khai juga terkedu apabila renungannya tadi dibalas.Khai melihat pipi Syaza merah.Syaza cepat2 mengalihkan pandangannya ke arah lain.'Arhgggg malu malu malu'ujar Syaza dalam hati.

Airiss yang dari tadi jadi pemerhati mereka berdua tersengih.Something fishy here....hehehe.Kalau jodoh boleh aku makan banyak-banyak time dorang kawin.























TBC

Girl In Highschool(C)✅Where stories live. Discover now