ILYKP [2]

11.7K 529 29
                                    

Blouse berwarna darkblue, seluar jeans berwarna darkblue dan shawl berwarna baby blue dikenakan dibadan . Petang tadi mummy telah berpesan bahawa tetamu special datang . Haihlah mummy cakap jelahh kawan takyah lahh special special ni ntah apelahhh .

"dik , jom turun ! " kata along sebaik sahaja melihat kelibatku di hadapan pintu .

Aku dan along menuju ke ruang tamu apabila terdengar bunyi yang riuh di situ .

"haaa adik , along duduk sini . " kata mummy menjemput aku untuk duduk . Aku dan Along duduk di sebelah mummy .

"Ni ke anak kau?" tanya seorang perempuan yang sebaya mummy .

"ha'a yang ni Razi , Zaidil , Azim . Yang ni bongsu , satu satunya puteri , Aqilah . " kata mummy memperkenalkan Aqilah dan abang abangnya kepada wanita itu .

"ohh . Haa nama makcik , Husna Nadiha panggil makcik Husna . Yang ni suami makcik , Adim Khalid panggil pakcik Khalid . Makcik ada dua orang anak je . Anak sulong; lelaki , ada kat luar tu . Yang perempuan ni bongsu baru umur 15 . Nama dia Farhani Faiza panggil Faiza . " terang makcik Husna dengan panjang lebar ahli keluarganya .

"Assalamualaikum " kedengaran bunyi salam dari arah pintu . Kesemua ahli keluarga yang ada di ruang tamu kecuali Aqilah menoleh ke arah bunyi tersebut . Kurang berminat HAHAAHAH .

"Perkenalkan ni anak makcik . Farhan Farzil . " kata makcik Husna . Aqilah yang minum , tersedak apabila melihat muka lelaki tersebut .

"Long , gatal betul adik kita ni long" kata Angah sambil tersenyum sumbing .

"Taulah Farhan ni kacak takyahlah sampai tersedak " kata Acik membuatkan kesemua orang yang berada di ruang tamu ketawa . Aqilah menjeling mereka .

Aqilah memandang ke arah along di sebelah . "Long tulah budak sengal tu " bisiknya kepada along .

"HAAHAHAHAHAHAHAHAHH" bergema tawa along . Mereka yang berada di situ mempamerkan riak wajah yang hairan apabila along ketawa dengan kuat .

"Kenapa ni long? Tak sopan langsung. " kata mummy kepada along .

"takde ma just suka suka je . " kata along .

'ishh along ni bagi lah alasan yang logik sikit . ni tak ada ke suka suka . ' Aqilah memuncungkan mulut . Mummy hanya menggeleng kepala lalu mengajak keluarga makcik Husna untuk menjamu selera .

❤️❤️❤️

Seminggu kemudian

Farhan termenung di balkoni memikirkan akan sesuatu yang di beritahu oleh ayahnya sebentar tadi .

flashback

"Papa dengan mama dah berbincang dengan Uncle Huzaiman dan Auntie Maryam (daddy dengan mummy Aqilah) untuk satukan kamu dengan Aqilah . Papa harap kamu setuju untuk kahwin dengan dia . Lagipun kamu berdua secocok jika diganding bersama . So , papa harap kamu setuju . " Terang papa panjang lebar .

1 minit

2minit

3minit

4 minit

5minit

"Farzil setuju tak ? " Tanya mama . Farhan melihat wajah papa dengan mama silih ganti . Dia menghela nafas panjang lalu menundukkan kepala . "Kalau ni yang papa dengan mama inginkan Farzil setuju " katanya lalu tersenyum nipis . Bagi dia kalau itu yang papa dengan mama inginkan itulah yang terbaik . Riak wajah papa dengan mama dipandang silih ganti . Sebaik sahaja dia mengucap kata setuju terpamer riak wajah gembira mereka . Farhan meminta diri untuk naik ke bilik .

I Love You , Ketua Pengawas✔Where stories live. Discover now