💣 Bab 4 💣

5.8K 206 2
                                    

"Hishh Rose ini cuba lah tanya satu² dulu. First uncle baik² sahaja masih sihat kalau tak sihat tak akan uncle dekat sini kot.  Second, displin mereka semakin teruk sekali. Mereka selalu melanggar peraturan sekolah sahaja malah buat tak endah sahaja "-Encik Idhlam

Rose mendengar keluhan dari pak cik nya. Semenjak aku pindah sekolah aku meminta uncle menjaga sekolah ini sepanjang aku berada di London.

Tanpa pengetahuan korang semua sekolah ini aku punya.  Hanya anak buah, cikgu, family dan kawan ku sahaja tahu bahawa sekolah ini kepunyaan aku.

"Cikgu Zaana mari sini sekejap...."-arah Encik Idhlam

datang seorang cikgu disertai dengan senyuman di bibirnya.

"cikgu ini pelajar baru dia masuk ke kelas kamu 5 Cemerlang"-Encik Idhlam

"jadi kamu lah pelajar baru dari kelas saya tu ye..Nama Cikgu Zaana kamu pelajar baru dari kelas saya. meh saya tunjukkan kelas kamu dekat mana"-Cikgu Zaana

"Cikgu Zaana silakan lah bawa Rose ni ke kelas kamu"-Encik Idhlam

Cikgu Zaana hanya mengangguk dan membawa Rose keluar dari bilik pengetua itu. dalam perjalanan hendak ke kelas bising seperti pasar ikan. dan sesampai sahaja di kelas 5 Cemerlang Cikgu Zaana menyuruh Rose menunggu sebentar di luar.

Kelas tadi bising sekarang nya menjadi senyap kerana Cikgu Zaana sudah masuk kelas

"baiklah para pelajar hari ini kita akan ada kawan baru masuk sekolah hari ini. saya harap kamu semua layan dia dengan baik2 dan tunjuk ajar dekat dia"-Cikgu Zaana

Kelas itu hanya mendiamkan diri menunggu ucapan seterusnya guru kelas mereka itu.

Cikgu Zaana membuat isyarat tangan kepada Rose untuk masuk ke dalam kelas untuk memperkenalkan dirinya itu. Rose hanya mengangguk dan mengehembus nafas sebelum masuk ke kelas .

Perlahan2 dia melangkah masuk ke dalam kelas baharunya itu dengan tiada secalit senyuman di bibirnya itu.

"Baiklah,Rose sila perkenalkan diri kamu"-Cikgu Zaana

Rose mengangguk sebelum meperkenalkan dirinya itu.

"Hai aku Rose Natasha Elizebeth kamu semua boleh panggil aku Rose"Rose hanya memperkenalkan dirinya dia tidak mahu orang lain tahu bahawa dia anak Tengku.

Semua kaum adam terpanah dengan kecantikan Rose. Tetapi lain pula dengan kaum hawa tidak habis2 menjeling kerana kecantikan Rose.

"Rose kamu boleh duduk ditepi Ayra. Ayra sila angkat tangan kamu"-Cikgu Zaana

M.A.F.I.A (S.U)Where stories live. Discover now