💣 Bab 47 (Part 2)💣

3.2K 121 2
                                    

"Emmm" Luke berdeham sebaik sahaja Rose masuk ke dalam rumah

"Baby pergi mana tadi call tak angkat. Banyak kali abang dah call tak diangkat buat orang risau je pasal dia" Lucas

"Ohhh hp baby habis bateri btw tadi hantar motor pergi bengkel sekejap tadi and then tersempak dengan kawan jadi kami lepak di mamak sekejap tadi lepas tu baru lah balik" Rose

"Kenapa dengan motor baby?"

"Jangan ingat manusia je boleh sakit motor pun boleh sakit juga tapi bukan hantar dekat hospital kat bengkel faham ke tidak abangku yang sengal"

Rose terus melarikan diri ke biliknya takut kena bebelan dari kedua abangnya.

"Amboiii banyak cantik baby kata kamu berdua sengal. Baby bersiap sekarang baju dah disedakan mummy di atas katil tadi jangan lupa pakai. Malam ini kita pergi ke rumah kawan daddy. Kalau lambat kena tinggal" Lucas

"Baiklah abangku sengal sekalian"

Leon POV

Leon sedang bersiap kerana ada tetamu mahu datang ke rumah mereka. Katanya kawan lama ayahnya datang ke rumah so dia cuma mengikut sahaja cakap ibu dia.
Leon seorang yang susah mahu ikut majilis makan malam bersama kawan ibubapa kerana itu sangat membosankan dia.

Tapi kali ini dia tidak dapat membantah kerana kawan papanya seorang sangat istimewa .

"Hye abangku sayang, apa hal muka macam tu tak padan langsung dengan abang lah.. Kejap lagi tetamu nak sampai nanti dorang lari lepas tengok muka banyak macam tu" Ariana

"Biarlah dorang takut nak tengok muka abang ini. abang malas nak join dinner malam ini papa dan mama paksa abang untuk join malam ini ,kalau tak disebabkan papa dan mama memang tak lah abang ada dekat sini."

"yelah tu jangan menyesal nanti ya sudah. Nanti abang yang terkejut siapa tetamu yang dikatakan papa dan mama tu sebab adik dah tahu siapa yang nak datang malam ini. Werkkkkk"

Ariana meninggalkan Leon sendirian di biliknya itu. Dia saja nak menyakat abangnya itu memang susah hendak melihat Leon seorang yang periang dan ceria seperti dulu lagi. Ariana yakin suatu hari nanti abang dia akan berubah seperti dulu lagi.

"siapa agaknya tetamu yang akan datang ye? arghhh buat akan semakin serabut je fikirkan hal itu lebih baik aku turun bawah sekarang"

Rose POV

Rose membelek-belek baju yang diberi mummynya dari tadi. Dia tidak sangka taste mummynya sangat tinggi kalau dibandingkan dengannya sangat jauh berbeza Rose tidak suka berfashion seperti Tengku Alisya,Tengku Eva dan Tengku Eve. Rose seorang yang suka mengenakan pakaian yang simple sahaja.

"ini aku malas sangat pakai dress cukuplah masa majilis makan malam dekat sekolah aku pakai dress.Kenapalah mummy pilih dress lah pula dah tahu anak dia sorang ini memang payah sangat nak pakai dress"

"tak baik baby merungut macam tu nanti kecil hati mummy dengar baby kata macam itu. Dah masuk ke bilik mandi sekarang pakai dress ini jangan banyak songeh sangat"

"alaaa kak Eva tahukan baby memang payah sangat nak pakai dress inilah . Boleh tak baby pakai baju lain pakai T-Shirt okay apa"

"jangan nak mengada baby kita nak pergi ke rumah kawan mummy dan daddy. Nanti dorang pandang rendah dekat kita gara-gara baby pakai tshirt je pergi rumah dorang"

"yelah yelah baby turut jelah. Dah kak Eva pergi sana baby nak bersiap ini"

"ermm baiklah Tuan Puteri banyak songehh"

M.A.F.I.A (S.U)Nơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ