Part 2

43K 1.4K 160
                                    

Adam memasuki perkarangan pejabatnya. Sapaan dari para pekerjanya hanya diendahkan kerana dia ada urusan yang lebih penting yang harus diselesaikan dengan Dato Firash atau bapanya sendiri.

"Daddy, kenapa projek Adam dibatalkan?! Adam dah tengok tempat dia, and for your information everything is done Dad!" Marahnya. Bengang apabila Dato Firash tiba-tiba menyekat projeknya.

"Well, kalau Adam still nak handle projek tu.. Adam kena bekerjasama dengan Tasya, your ex fiance." Kata Dato Firash sambil mengerling Adam. Riak wajah Adam automatik berubah apabila nama wanita itu disebut.

"What? Daddy, benda ni takde dalam kontrak. How come dia ada kaitan dalam projek ni?" Adam masih baran. Entah macam mana perempuan tu boleh terlibat sama. Pasti kerja orang dalam.

Dasar perempuan licik.

"Adam boleh bincang dengan Tasya kalau Adam nak undur diri dari projek ni. Tapi, syarikat kita akan hilang berjuta-juta keuntungan." Dato Firash menepuk bahu anaknya.

"Fuck." Adam terus memboloskan dirinya. Rambutnya diserabaikan, fail di tangannya itu dilempar di atas sofa di sebelah Afiq yang entah bila ada di biliknya.

"Woo, someone's very very mad right now." Katanya perlahan. Wajah abangnya yang merah itu dipandang.

"Fiq, kau kena tolong aku. Aku taknak ada kaitan lagi dengan Tasya." Adam duduk di hadapan adiknya itu.

"Adam, projek tu penting untuk syarikat kita. Dapat untung besar kot, takkan kau nak lepaskan macam tu je?" Afiq seperti membela daddynya.

"Kau fikir la dulu. Why kau takut gila nak bekerja dengan Tasya?" Afiq mengangkat kening.

"You know that i really hate her isn't it? No need to ask." Adam mengeluh. Dia juga tidak tahu apa yang patut dia lakukan untuk tidak bertemu dengan wanita itu.

"Aku ada idea." Kata Afiq. Laju Adam mengangkat kepalanya memandang Afiq yang sedang tersenyum.




*****


"Najwa!" Suara Adam melaung namanya dari bawah. Botol pil itu pantas disimpan semula ke dalam laci.

"Ikut aku." Baru saja Adam ingin menarik tangannya, Najwa menghalang perbuatannya.

"Awak, saya takde baju." Kepalanya ditundukkan. Baju yang dipakainya sekarang ini pun baju semalam. Adam merapatinya lalu rambut gadis itu diselit di belakang telinga kerana menghalang pemandangannya.

"Kau ingat aku miskin ke? Tak boleh beli baju untuk kau?" Soal Adam sinis.

"Tak, bukan maksud saya macam tu." Najwa bermain dengan tangannya. Lelaki itu salah mentafsir pula ayatnya.

"Dah tak payah fikir."

ADAM membawa Najwa ke suatu butik yang memang kelihatan sudah mewah walaupun dari luar. Najwa teragak-agak hendak masuk, namun Adam terus menolaknya.

"Selamat datang Tuan Adam." Sapa pekerja itu.

"Aku nak pilihkan dress untuk dia, and please makeup kan sekali. Make her pretty as hell." Adam senyum. Pekerja itu mengangguk kemudian membawa Najwa ke bilik persalinan manakala Adam duduk di sofa.

Najwa pula sedang memakai baju yang dipilih oleh Adam. Pekerja itu mengemaskan sedikit baju itu kemudian menyuruh Najwa untuk keluar. Dia teragak-agak lalu mula keluar dari bilik persalinan setelah 'dipaksa' oleh pekerja itu.

"Encik Adam."

"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Mafia in LoveWhere stories live. Discover now