1

241 24 0
                                    

4 tahun bukan masa yang sekejap bagi kedua pasangan ini. Tepatnya bagi Kim Namjoon yang berjuang dengan sangat keras. Setahun mengejar Jin. 2 tahun terpaksa menghilang mencari kerjaya di LA dan setahun mempertahankan hubungannya sehingga sekarang.

Ada gaduh,gelak tawa. Namjoon tidak penah lagi mengalirkan air mata Jin selepas pernikahan mereka berjalan. Terkecuali untuk birthday dia.

"Namjoon! Tolong!" Namjoon yang sedang menulis sesuatu di dalam buku terus berjalan keluar dari bilik bacaan dan mendapatkan Jin di dapur. Dia melihat Jin berada atas kerusi dengan penyapu.

"Hyung kenapa?"

"Lipas!"

"Mana?"

"Bawah kain!" Namjoon mengangkat kain itu dia ternampak anak lipas belari masuk bawah rak. Dia memandang Jin dengan pandangan -_-. Jin tersengih memandang Namjoon.

Namjoon mendukung Jin dan menurunkan namja manis itu turun ke bawah. Jin mencium pipi Namjoon lalu kembali menyapu lantai dapur. Namjoon duduk dikerusi.

"Yoongi hyung ajak datang rumah."

"Wea?"

"Dia ada buat dinner. Semua ada." Jin menganggukan kepala setuju. Lepas siap Jin duduk di hadapan Namjoon lalu tersenyum manis sambil memandang Namjoon.

 Lepas siap Jin duduk di hadapan Namjoon lalu tersenyum manis sambil memandang Namjoon

Oops! Această imagine nu respectă Ghidul de Conținut. Pentru a continua publicarea, te rugăm să înlături imaginea sau să încarci o altă imagine.

"Nak apa?"

"Nak...cake..."

Broken Promise

Namjoon dan Jin sekarang berada di kedia cake milik kawan Chanyeol,Do Kyungsoo. Namjoon duduk disebelah Jin. Jin duduk disebelah dinding. Dia membuka mafla di lehernya lalu diberikan pada Namjoon.

Jika dilihat seakan Jin lebih muda dari Namjoon. Lepas mereka bersatu,Jin banyak bemanja dengan Namjoon. Namjoonlah yang selalu mengingati Jin supaya behave.

Namjoon melipat mafla itu lalu diletakkan ditengah mereka. Jin bersandar di bahu Namjoon dengan mulut di poutkan. Namjoon pulak bermain dengan rambutnya.

"Wea hyung? Macam takde mood kenapa? Kejap lagi cake datanglah."

"Nanti mesti Baekhyun dengan Jinhwan takde. Baekhyun ikut Chanyeol pergi Paris. Jinhwan lanjut belajar."

"Diorang ada. Chanyeol dah balik semalam. Jinhwan Joon tak tahu."

"Wahh jinja! Baekie ada?!"

"Nanti jumpa Baekhyun lupa Joon?"

"Buat apa nak ingat Joon...tak pen..."

"Nombor 132 strawberry cake,smoothy chocolate dan americano!" Dari casher terdengar pesanan NamJin kedengaran. Namjoon menundukkan kadnya dengan senyuman jahat pada Jin.

"Ekhem! Tak pentingkan? Jahat? Bayar sendiri!" Ugut Namjoon dan berpura main handphone. Jin mempoutkan bibirnya. Tetiba dia...

Cup!

"Saranghea ahjushi." Jin mencium bibir Namjoon. Namjoon tertawa kecil. Sepatutnya Jinlah ahjushi disini! Nak atau tak Namjoon tetap kena pergi dan bayar.

Lepas mengambil pesanan mereka makan makanan mereka dengan berselera. Adalah guraun manja ala NamJin yang tak perlu disebutkan disini.

"Joonie...nanti pergi kedai kejap. Nak beli barang sikit."

"Okay. Joonie tinggal dalam kereta jer tau." Jin menganggukkan kepalanya.

Broken Promise

"Oi pucat kau bukak sekarang!" Itu suara Chanyeol. Jin dan Namjoon kebetulan datang sama waktu dengan pasangan ChanBaek itu. Chanyeol memang tidak punya adap disiplin.

"Bukan macam tu hyung...macam ni." Namjoon maju ke depan lalu...

Buk Buk Buk!

"OI TUAN RUMAH! BUKAKLAH PINTU NI SEBELUM KITORANG MALUKAN DEPAN JIRAN TETANGGA." Rupanya Namjoon lagi takde adap. Jin dengan Baekhyun dah berpelukan di belakang. Lepaskan rindu katanya.

"OI SETAN TAK GUNA! PINTU AKU TAK KUNCI SETAN! MASUK JERLAH!" Kedengaran pulak suara Suga dari dalam. Keduanya tersenyum puas hati lalu masuk bersama pasangan mereka. Keduanya saling bertegur sape.

Mereka semua bersorak kegembiraan. Memasing menceritakan hidup mereka selepas habis waktu belajar. Seronok. Happy dan sangat meriah!

"Yo! Korang!" Tetiba ada satu suara menyapa mereka semua di depan. Kesemuanya menoleh lalu memandang satu sama lain. Mereka semua terdiam dan tahan gelak.

"Kau kenal dia ke Suga?"

"Tak! Tak jemput pun. Kau Joon? Hun? Korang punya kawan ker?"

"Taklah. Aku tak kenal."

"YAK JINJA! KOORANG MEMANG BIADAP TAK GUNA! Aku bakar anjing ni kang!"

"Yak Kim Hanbin anjing aku!"

TBC

Senior S2 (Make Me Smile) EndUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum