15

120 13 5
                                    

Namjoon mencapai sepeket ramen dan beberapa tin soda untuk dia makan balik nanti. Jin sekarang berada di rumah kerana Namjoon tidak bagi dia keluar. Tengah demam nak keluar. Memang tak lah.

Saat Namjoon memilih chocolate untuk Jin bahunya tetiba ditolak sehingga terlanggar rak belakang. Untung tidak jatuh barang disana. Lagipula lorong sini gelap.

"Namjoon-ah."

"Heamin." Namjoon sedikit terkejut melihat Heamin yang sedang menahannya. Namjoon sudah rasa tidak sedap hati saat ini.

Tangan yeoja itu melihar meraba setiap permukaan dada Namjoon. Dia sudah cuba menepis dengan kasar,tapi Heamin tetap keras kepala. Dia memandang Heamin dengan pandangan tajam.

"Enough Heamin. Lepas! Aku nak balik!" Kata Namjoon dengan perlahan. Tapi Heamin tetap tidak mahu ambil peduli. Dia masih saja mengelus lembut bahu Namjoon.

"I said enough!"

"Namjoon...wea? Wea Jin? Kenapa mesti mata you pandang Jin? Kenapa you tak pandang I? I dah lama lupakan Jin bila tengok you...wea?"

"Heamin! Aku sayangkan dia dan aku nakkan dia. Jauhkan tangan jijik kau sekarang!" Namjoon ingin terus berjalan pergi tetapi...

Chup

Bibir mereka bersentuhan dengan paksaan Heamin. Namjoon yang shock hanya berkedipkan matanya sedangkan Heamin menikmati sentuhan bibir itu. Dan bila Namjoon tersedar dia terus menolak Heamin menjauh.

Namjoon terus melarikan diri manakala Heamin smirk riang. Dia mengedipkan mata pada seseorang di belakang rak.

Broken Promise

Ting tong!

"Chakaman!" Jin berlari kecil ke arah pintu. Dia baru selesai gaduh dengan kucing jiran sebelah. Dia jelouse sebab kucing tu asik menempel dengan Namjoon saja.

"Eoh?" Jin mengambil sampul coklat yang berada di bawah. Dia memandang ke kiri dan ke kanan. Tiada siapa di rumahnya,kenapa sampul ni ada depan pintu? Jin membawa masuk sampul itu sambil membukanya.

Jin membelek sementara lalu melihat isi dalam. Dia melihat sebuah gambar lalu memandang ke depan. Gambar dimana Namjoon dan Heamin berciuman.

Nafas Jin menjadi berat. Dia memadang berpegangan pada kerusi yang ada. Jin cuba mengatur nafasnya dengan baik agar tidak terlalu buruk. Gambar itu ditatap dengan teliti. Tiada penipuan didalamnya.

"Namjoon? An...aniya..." Jin cuba berjalan ke arah dapur dengan perlahan. Dia memejamkan matanya dan air matanya jatuh.

Dia tidak percaya. Sebab benda ni semua mustahil dan tidak akan ada. Jin tidak percayakan semua ni. Namjoon tak akan buat...

"Hyungie?"

"Joonie?" Jin terus berlari dan memeluk Namjoon. Namjoon yang baru masuk menjatuhkan plastik begnya. Dia memandang Jin yang berada di pelukannya.

"Hyungie wea?" Tanpa kata Jin terus mencium bibir Namjoon. Bukan itu saja dia juga melumat dengan kasar. Namjoon sebenarnya pelik.

"Hyungie gwenchanayo?" Namun Jin tidak bercakap. Dia masih dengan aksinya. Namjoon pulak hanya membiarkan saja,dia memandang ke lantai dan dia sudah tahu sebabnya.

Broken Promise

Entah macam mana pengakhiranya,Namjoon sedang menyelimuti Jin yang tertido dalam pelukan Namjoon. Namjoon memandang wajah lesu dan mata bengkak Jin.

Chup
Chup
Chup

Dahi,pipi dan matanya dicium perlahan agar tidak membangunkan si manis. Dia memandang pulak gambar itu. Rahangnya menjadi keras kerana memikirkan hal itu. Dia memandang Jin dengan pandangan tajam.

"Hyung tak perlu fikirkan semua tu. Joon tetap sayangkan hyung." Kucupan di dahi diberikan oleh Namjoon. Jin masih nyenyak tido. Dia memandang Jin lalu mengikuti Jin ke mimpi.

"Perjalanan kita sama sini saja. Kita akan berhenti."

"Kalau penat kita berehat. Bukan berhenti. Jangan pergi...jebal."

"Kita terpaksa Namjoon. Ini pilihan yang kita ada."

"Hyung pergi. Ini adalah hari terakhir hyung nampak Joon dekat muka bumi ni."

"Mian Namjoon. Makan dan rehat dengan baik. Dia akan jaga Joonie"

 Mata Namjoon terbuka luas. Peluhnya membasahi dahinya. Mimpi itu. Lagi. Lagi dan lagi dia mimpikan.  Kepalanya di tolehkan ke kanan. Jin masih nyenyak tido.

"Hyungie...tu cuma mainan tido jerkan? Hyungie takkan tinggalkan Joonie bukan?"

Tbc

Senior S2 (Make Me Smile) EndWhere stories live. Discover now