6

129 14 8
                                    

Namjoon menyesap sedikit coffee panasnya. Dia memandang daun hijau di depanya. Namjoon sekarang ada dekat taman. Dia mencari idea untuk buat lagunya. Tapi satu pon tak terlintas.

Namjoon memandang budak budak yang berlari sambil bermain. Tersenyum dia melihat itu. Dia sudah bincang dengan Jin untuk mengambil anak angkat. Jin dan kedua belah pihak keluarga dah setuju.

"Hey Namjoon." Tetiba ada yang menegurnya dari belakang. Tidak di jemput tidak juga di undang,yeoja itu duduk di sebelah Namjoon.

"Heamin?"

"Ya I am. Why?"

"Nak apa?" Tanya Namjoon terus terang. Dia malas nak layan batu lumut ni. Buang nafas jer. Heamin masih duduk di sebelah Namjoon.

"I nak Jin I semula."

"Jin kau dah mati. Yang ada Jin aku. Kim Seokjin."

"Come on dude! I dengan Jin dah rancang nak ada anak. Kalau dia kahwin dengan namja,macam mana nak ada anak."

"Mungkin kau salah dengar dulu. Aku nak betulkan sikit. Bukan anak haram! Jin dah tolak kau jangan jadi murah."

Heamin tersenyum sinis. Dia mememandang Namjoon yang ingin pergi. Saat dia ingin menjauh,dia sempat memberi peringatan.

"Kalau I tak dapat Jin,sama juga dengan you!"

Broken Promise

Sehun memandang Luhan yang tertido disebelahnya. Dia melihat wajah tenang milik sang pujaan hati. Dia masih confusee,miliknya itu yeoja atau namja? Kenapa cantik sangat?

Tangan besar dan kasar Sehun menyentuh lembut pipi Luhan. Dia memandang Luhan dengan senyuman. Luhan sering melarikan diri dari eommanya. Kerana eomma inginkan cucu.

Sehun tersenyum kecut. Dia bergumam perlahan agar tidak membangunkan si kekasih.

"Hun ni pengecutkan hyung? Hyung jer berhadapan dengan masalah. Tapi Hun? Hun cuma ikut hyung lari tanpa tahu apa sebab."

"Maafkan Hun hyung. Hun cintakan hyung. Tapi untuk buat hyung terbeban bukan sebahagian dari cinta Hun. Kalau perpisahan adalah terbaik,kita akan..."

"Jangan pergi. Kita dah sejauh ni jalan. Jangan pernah berhenti Oh Sehun."

Luhan rupanya tidak betul-betul tido. Dia mendengarkan apa yang Sehun bebelkan. Dia membuka matanya dan memandang Sehun.

"Jangan pergi. Cerita kita biar kita yang tentukan penamatnya. Jadi...diam dan tetap disini." Sehun tersenyum. Dia menyesal...menyesal tidak membahagiakan Luhan walau sesaat.

Mereka berdua saling berpelukan. Berkongsi kehangatan yang hanya mereka saja tahu rasanya.

Broken Promise

"Joonie...lagu ni buat sape?" Tanya Jin yang baru jer duduk di sebelah Namjoon. Namjoon menoleh seketika. Dia tersenyum lalu menjawab...

"Untuk Jungkook."

"Namchin Tae?"

"Haah. Kenapa? Hyung nak lagu juga?" Tanya Namjoon sambil memeluk Jin dari belakang dan meletakkan dagu di bahu lebar Jin.

Jin menggelengkan kepala. Lirik lagu tu best. Makna dia mendalam dan sangat tenang. Euphoria. Kebahagiaan yang melampaui batas manusia. Dan Jin dalam keadaan euphoria.

"Cause you are mine euphoria~" Namjoon nyanyi kecil ditelinga Jin. Jin tersenyum lalu menunduk kerana malu. Dia memandang Namjoon.

Chup

"Saranghea."

Chup

"Jeongmal saranghea."

Chup

"Jinja saranghea."

Chup

"Nomu nomu saranghea." 4 kiss Jin berikan. Dari kedua pipi Namjoon dan dua kali di bibir.

Chup.

Namjoon saja mendalamkan ciuma dan melamakan ciuman sehingga Jin kehabisan nafas. Kucupan diberikan sebagai penutup.

"Nado saranghea." Kata Namjoon dan Jin merona malu.

Broken Pomise

Heamin masuk kedalam sebuah ruangan di rumahnya. Dia meletakkan handbeg di atas katil. Heamin memandang gambar yang terlekat di dinding itu.

"Kim. Seok. Jin. Aku akan pastikan kau jadi hak aku semula!" Jerit Heamin. Dan dengan gerakan pantas dia mencapai pisau lalu mengoyakkan gambar Namjoon.

"Aku akan bunuh kau Namjoon!"

Tidak lama itu...

"Oppa jangan tinggalkan Heamin...Heamin sayangkan oppa. Oppa akan selamat dengan Heamin. Namja tu jahat. Dia tak layak untuk oppa! Oppa milik Heamin sampai bebila! Oppa! Jinie oppa! Tunggu Heamin tau."

Sebenarnya lepas pepisahan dengan Jin,Heamin menghidap mental. Dia obses dengan kasih sayang Jin. Dia obses dengan Jin sendiri. Baginya Jin hanya milik dia. Sampai mati.

"Oppa tunggu Heamin tau..."

Tbc





Apakah rancangan Heamin untuk mendapatkan Jin?

Namjoon akan lepaskan Jin ker? Buahahahahahahahaha

Senior S2 (Make Me Smile) EndHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin