3

154 20 2
                                    

Namjoon dan Suga masuk kedalam company Big Hit itu. Keduanya tujuan yang sama. Untuk jumpa dengan Bang Pdnim. Diorang nak tunjukkan lagu mereka.

"Lagu kamu berdua saya terima. Terima kasih dah buat lagu untuk kami."

"Pdnim! Saya nak minta cuti sebulan boleh tak? Nak balik Busan."

"Hyung nak teman Jimin eh?"

"Haah." Bang Pdnim menganggukan kepala. Dia membenarkan Suga cuti untuk sebulan. Selepas perbincangan singkat,Suga dan Namjoon keluar dari gudang besar itu.

Mereka berdua berjalan ke cafe yang berdekatan. Namjoon dan Suga duduk di sebelah tingkap. Keduanya menesan kopi yang ingin di minum.

"Kehidupan kau camne?"

"Okay jer. Apa yang hyung nampak sekarang." Kata Namjoon sambil wink. Suga menjeling si tinggi itu. Dia memandang handphone nya yang masih kosong tanpa notification.

"Joon."

"Urm?"

"Kau pernah terfikir tentang anak?" Perkataan Suga menghentikan gerakan Namjoon yang ingin memakan cake nya. Dia membuka topinya lalu memandang Suga yang menunggu jawapanya. Suga masih memandang dirinya.

Namjoon tersenyum. Dia menolak piring cakenya lalu memandang Suga dengan senyuman dimplenya. Dia menganggukan kepala sebagai jawapan.

Broken Promise

Suga bersandar di seat kereta. Keluhan dilepaskan. Dia memandang sungai Han yang terhidang didepanya. Suga menikmati air disana. Coffee disebelah diambil lalu disedut perlahan.

"Joon ada terfikir pasal anak. Setiap malam."

"Jin ada cakap apa-apa?"

"Dia pon ada terfikir. Dia cakap if I want child,I can married with another girl. What you think?"

"That nonsane!"

"Yeah. That's why Joon dah tak mention apa-apa about child. Joon tak nak Jin hyung fikir jauh. Kenapa? Jimin ada tanya ke?"

"Eomma. Eomma nak cucu. Aku tak bagitahu Jimin lagi. Hati dia lembut Joon. Dia mesti lebihkan orang lain berbanding diri dia."

"Try talk with him. I can make sure Jimin will be okay."

"Aku harap sangat Jimin akan okay." Keluh Suga dengan semua kepenatan. Dia bersedia untuk mengerakan keretanya. Dia nak balik awal dan jumpa malaikat rumahnya. Park Jimin. Atau tepatnya Min Jimin.

Suga sudah memikirkan ayat untuk bercakap dengan Jimin. Jimin mesti faham. Tak! Suga bukan nak kahwin dengan yeoja lain. Suga nak bela anak dari rumah kebajikan. Dia takkan lepaskan Jimin dengan benda yang simple.

Handphone Suga berbunyi menandakan ada panggilan masuk. Dari ringtone saja Suga dapat tahu siapa yang call.

"Yeob..."

"Hyung tolong!"

"Jimin wea? Kenapa ni?!"

"Belikan beras. Beras dah habis. Thehehe! Jim nak masak nasi pedas. Theheh cepat tau balik."

"MIN JIMIN!"

"Ne? Ouh saranghea Min Yoongi. Jinja saranghea."

"Tunggu depan pintu Min Jimin. Tunggu hukuman sebab prank hyung."

"Oh. My. Suga!"

Bip bip bip

"Nado saranghea."

Broken Promise

"Hyung!"

...

"Jinie hyung! Eodiseo?" Masih senyap. Namjoon masuk kedalam rumah. Dia mencari didapur,bilik dan toilet tapi tetap takde. Namjoon bingung sendiri. Dia mengeluarkan handphonenya. Takde pesanan dari Jin pun kalau namja itu keluar.

Namjoon berjalan ke bilik dia. Kot-kot Namjoon terlepas pandang atau apalah itu. Tapi sama saja,Jin takde dalam bilik. Namjoon makin pelik. Saat di call handphone Jin elok jer dekat atas meja solek.

"Jin hyung!" Masih takde sahutan. Namjoon menghubungi Baekhyun untuk bertanyakan. Tapi Baekhyun jawab dia dengan Chanyeol ada di Paris semula. Jinhwan juga sudah balik. Sehun dan Luhan balik China.

"Namjoon?" Namjoon menoleh. Jin berada di depan pintu biliknya. Tanpa kata dia terus memeluk Jin dengan erat. Entahlah,tidak mendengar atau melihat Jin membuatkan hatinya gelisah. Mimpi buruk itu bermain di fikirkannya.

"Hyung dekat mana?"

"Hyung kemas stor bawah tanah. Mian sebab hyung tak dengar Joon dah balik."

"Lain kali jangan tinggalkan handphone boleh? Joon risau." 

"Mian." Jin memeluk Namjoon dengan erat juga. Dia sebenarnya tidak tahu kenapa Namjoon jadi semakin berjaga-jaga kehilangan dia. Dia juga tidak tahu mimpi apa yang Namjoon alami sehingga setiap pukul 3 pagi Namjoon ada di ruang tamu.

Lepas menyuruh Namjoon mandi,kedua pasangan itu menikmati makan malam mereka yang di masak oleh Jin sendiri. Namjoon dan Jin memang mengelakkan maid didalam rumah indah mereka.

Tbc

Senior S2 (Make Me Smile) EndWhere stories live. Discover now