19

107 13 0
                                    

Konfilk sudah tiba kengkawan!

.

.

.

.

.

.

Lama Namjoon mencari,tapi tetap tidak ketemu. Dia mengeluh. Hari semakin gelap. Dan Jin pergi tanpa mendengar penjelasan yang tepat untuknya. Handphone Namjoon berdering. Dengan segera dia menjawab.

"Namjoon,Jin dah balik. Dia dekat bilik aku."

"Hyung suruh dia duduk situ. Sampai Joon datang." Panggilan di matikan. Namjoon terus mendapatkan texi untuk balik semula ke hotel. Dia sudah sangat gelisah. Dia takut Jin akan berfikir yang bukan-bukan.

Perjalanan memakan masa 12 minit. Dan akhirnya Namjoon sampai. Dia menekan button lift ke atas berkali-kali. Tapi tetap tidak membukanya. Dia frust. Pada akhirnya dia menggunakan tangga.

Namjoon berlari sehingga ketingkat atas. Dia terus mencari bilik Suga dan Jimin untuk bertemu dengan Jin kesayangannya dan menjelaskan semuanya. Jin tak boleh salah faham.

Tok tok tok

Suga membukakan pintu untuk Namjoon. Serupa nak roboh pintu tu Namjoon ketuk. Namjoon terus masuk dan bertanyakan pada Suga keberadaan Jin.

"Dia dengan Jimin dekat bilik." Namjoon terus menghampiri bilik Jimin. Disitu ada Jin yang sedang termenung kosong.

"Hyungie..." Jin mengangkat muka seketika. Tapi dia membuang muka ke tepi dengan perasaan marah. Namjoon mendekat.

"Hyungie..."

Broken Promise

"Hyung..."

"Pergi. Biar aku sensorang dekat sini."

"Hyung Joon..."

"Jangan sentuh aku!" Jin menepis tangan Namjoon yang memegang bahunya. Namjoon memandang Jin tidak percaya. Jin percayakan benda yang tidak pasti?

"Hyung percayakan dia? Hyungie! Namjoon memang takde hubungan pape dengan Wendy! Dia yang selalu..."

"Diam! Aku tak nak dengar pape pun. Aku tak nak tengok muka kau. Keluar! Biar aku sensorang dekat sini!" Namjoon mengetap giginya. Matanya sudah bergetar.

Jin masih dengan dirinya. Tidak mahu mendengar atau melihat atau papepun tentang Namjoon sekarang. Dia sekarang ingin keseorangan. Namjoon dengan kasar menarik Jin memandangnya.

"Sakitlah!"

Brak!

"Namjoon takde pape pun dengan Wendy! Dia cuma mengada-adakan saja cerita!" Namjoon menumbuk kuat almari belakang Jin. Jin tentunya tersentak dan terkejut. Dia lupa. Namjoon dia berubah sepenuhnya,tapi tidak untuk emosi.

Mata Namjoon memandang tajam Jin. Jin tidak takut,dia juga membalas pandangan Namjoon tak kalah tajamnya. Jin dengan keberanian yang ada,menolak tubuh Namjoon kuat.

"Aku benci penipu! Lebih lagi penipu macam kau!" Jin ingin keluar namun di tahan Namjoon.

"Kalau waktu sekolah aku boleh buat lebih dekat seonbeanim,inikan pulak lepas kita dah kahwin. Kita bercuti dekat Hawai untuk tenangkan fikiran. Tapi seonbea mencabar kesabaran aku."

"Kau...kau jangan sentuh aku!"

"Seonbea sendiri tahu. Kim Namjoon tak pernah dengar amaran." Tanpa tunggu masa Jin terus menolak Namjoon hingga jatuh dan berlari keluar. Dia masuk ke biliknya sendiri.

Untungnya Jin,Namjoon tidak membawa kad bilik. Dan ruginya Jin dia lupa Namjoon akan buat apa saja untuk dapatkan apa yang dia nak. Jin gelisah sendiri. Dia mencari sesuatu.

Tok tok tok...

"Jin seonbeanim! Passport and car key with me. Keluar sekarang."

Broken Promise

Jimin,Hoseok,Taehyung dan Jungkook terpaksa duduk diam dalam bilik Yoonmin. Bukan mereka tak nak masuk campur atau tolong Jin. Suga dan Taehyung tahu sendiri macam mana gilanya seorang Namjoon.

Tapi disebabkan ancaman Namjoon,mereka terpaksa duduk diam di situ dan merisaukan perkara yang akan berlaku. Satu saja peluang mereka sekarang. Jin pandai jaga diri. Ancaman Namjoon bukan permianan.

"Kalau aku tahu korang keluar untuk tolong dia. Bukan dia jer korang tak dapat jumpa. Pasangan korang pun aku pastikan akan hilang."

"Hyung macam mana dengan Jin hyung?"

"Hyung pun tak tahu Jim. Namjoon dah gila ker?!"

"Kita kena tolong juga." Kata Taehyung. Mereka semua memang mengharapkan benda yang sama. Handphone Hoseok berdering tetiba.

"Jin! Kau okay tak! Kau dekat mana sekarang ni?! Namjoon mana?!"

"Seokie....tolong aku! Ak....aku tak tahu Namjoon kenapa. Dia mengamuk depan bilik. Passport aku semua dia dah amik."

"Kau rilex jer. Dekat bilik kau ada benda tajam?"

"Kau nak aku bunuh Namjoon! Ani!"

"Bukan hyung! Cuba capai yang boleh berhentikan Namjoon. Ugut dia."

"Ak..aku cuba..."

Mereka semua berdoa Jin selamat untuk waktu sekarang. Mereka terlalu merisaukan Jin dan Namjoon. Takut Namjoon hilang kendali. Dia akan buat apa saja. Bukan menyakitkan orang yang dia sayang,tapi menyakitkan diri sendiri.

Korang akan tahu kenapa Namjoon akan sakitkan diri sendiri.

Tbc

Senior S2 (Make Me Smile) EndWhere stories live. Discover now