16

107 12 4
                                    

Kakinya melangkah dengan laju. Tujuannya cuma satu saja. Rahang tegasnya,mata tajamnya dan semua padanya kini berapi saja. Panas satu badan.

Brak!

"Ouh? Namjoon-ah?" Heamin memandang Namjoon yang membuka pintu kasar dan muka marahnya. Dia  gembira yang Namjoon datang ke arahnya juga.

"Ahh Namjoon appo!" Heamin merintih saat Namjoon dengan gerakkan tetiba menarik rambut Heamin dengan kuat. Dia menarik dan membawa Heamin ke depan cermin bilik Heamin.

"Kau dengan Jin bagai langit dan bumi. Setakat gambar murahan ni Jin takkan terpengaruh. Kau tak layak ganggu hidup aku." Amarah Namjoon diambang batas. Selama ni dia bersikap lembut dengan yeoja,tapi kecuali untuk Heamin.

Heamin tergelak sinis. Meskipun kepalanya nyeri,tapi dia tetap rasa kelakar bila di bandingkan dengan namja Namjoon. Jiwanya semakin tercabar dan dia suka cabaran.

"I takkan mengalah Namjoon. I bencikan kekalahan. So please jangan halang."

"Murah!" Namjoon terus menolak Heamin dan berjalan pergi. Heamin tergelak sinis memandang kepergian Namjoon. Tapi air matanya sudah bergenang kerana kesakitan. Dia terus menghempaskan semua barang.

Heamin mengamuk sejadinya. Tepat itu Lisa datang dan sedikit terkejut. Dia terus membantu Heamin.

Broken Promise

"Makan sikit bubur ni."

"Tak lapar...haus..."

"Kejap. Nak susu ker nak air biasa."

"Hot chocolate." Kata Jin dengan senyuman. Dia memandang Namjoon dengan senyuman kecilnya. Namjoon pulak hanya menganggukan kepala.

Namjoon keluar dari bilik dan membancuh hot chocolate untuk Jin. Jin di bilik sendiri hanya termenung saja. Sesekali otak dia akan terfikir tentang masa itu.

Pintu bilik di buka. Dia memandang Namjoon yang membawa mug pink nya. Dia membangunkan diri. Senyuman manis khas untuk Namjoon. Namjoon juga membalas dengan senyumannya.

Dia menghulurkan mug itu keada Jin. Mereka berdua saling menukar senyuman sebelum Namjoon tetiba menarik lengan Jin dan memeluknya erat. Jin awalnya terkejut hanya mendiamkan diri saja.

"Hyungie tak percayakan semua gambar tu?"

"Heh...mana ada Joonie. Semalam tu,hyung bersihkan lagi kuman kat bibir Joonie." Namjoon lega mendengar. Dia menolak perlahan bahu Jin untuk melihat wajah Jin. Senyuman dimplenya terlukis diwajahnya.

"Nak lagi."

"Apa?"

"Kiss..."

"Nope! Tak kotor so takde acara bersih membersih." Namjoon cemburut. Dia memandang Jin.

"Kalau macam tu nanti Joonie,kiss Suga hyung,Chanyeol hyung,Hanbin,Sehun,Taetae. Pasru Kris hyung..."

"Kalau macam tu punya banyak,Joonie kiss hyung jer."

"Tanpa disuruh!" Dan keduanya tergelak bersama.

Broken Promise

"Heamin dah melampau tau hyung!"

"Aku pun rasa benda yang sama." Suga dan Taehyung mengeluarkan kata mereka. Namjoon mengeluh. Dia juga rasakan benda yang sama dengan apa keduanya sahabatnya rasakan. 

"Jungkook mana?" Taehyung terentak mendengar soalan Namjoon yang baginya tetiba sangat. Suga turut memandang dia. Mungkin meminta jawapan yang sama.

"Dia dekat Europe. Concert."

"Dan kau dekat sini lepak dengan kitorang? Asal tak ikut dia?" Taehyung mengeluh mendengarkan saran Suga. Dia menundukkan kepalanya.

"Tae....nak putus."

"Kau serious Taehyung? Kau dengan dia dah lama tau! Takkan nak putus sebab dia tak bagi perhatian dekat kau? Jangan egois kid!" Marah Suga. Dia marah sebab baginya dia rasa Taehyung tidak serious dalam hubungan.

Namjoon juga berasa marah. Tapi dia lebih memilih mendiamkan diri dulu. Taehyung takkan buat benda yang bodoh tanpa berfikir. Dia kenal Taehyung macam mana. 

Taehyung memandang kedua abangnya itu. Keluhan dilepaskan. Jika bertanya soal sanggup atau tidak jawapan Taehyung akan sama dengan pasangan lain. Tidak tentunya! Tidak sama sekali. Tapi ini kebaikkan kedua belah pihak.

"Tae bukan egois hyung-nim. Tae fikirkan kejayaan Kookie. Hyung-nim tahukan Tae perlukan perhatian banyak. Tae selalu sesat kalau treval sensorang. Tae makan apa jer orang bagi tanpa tahu ada apa. Tae cerewet soalan makan. Tak biasa minum benda berat ni.

Paling penting Tae memang kena ada seseorang perhatikan Tae. Jaga Tae dengan sepenuh waktu. Jungkook ada kerjaya sendiri. Kerjaya dia sebagai penyanyi global. Kenapa treval sana sini. Perhatian dia bukan saja pada Tae,tapi untuk kerja dia juga. Hyung fahamkan?

Kalau Tae terus dengan dia,Kookie akan hilang focus pada kerja. Dia akan hilang focus untuk raih impian dia sebab Tae. Itu alasan yang paling kuat Tae ada."

"Cakap 4 mata dengan dia Taehyung

Tbc

Senior S2 (Make Me Smile) EndWhere stories live. Discover now