5

137 13 0
                                    

Namjoon mengeluh perlahan. Dia memandang ke depan dengan wajah sayunya. Laptop yang terbuka memaparkan ke 5 namja bengong yang pernah Namjoon kenal. Sape lagi kalau bukan geng dia.

"Heamin balik semula? Dia nak apa?" Tanya Chanyeol. Namjoon menggelengkan kepalanya.

"Jin hyung takde cerita dekat hyung ker?"

"Takde. Dia cuma cakap nak get back dengan Jin hyung."

"Get back?! Dia gila ke apa?"

"Diakan memang gila Hun,abis Jin cakap apa Joon?"

"Jin hyung tolak."

"Baguslah. Tapi aku tak rasa Heamin akan berdiam diri jer." Kata Suga pulak menerima persetujuan yang lain. Namjoon pun sebenarnya setuju. Dia setuju dengan apa yang Suga katakan.'

"Joon,tadi Jackson ada cerita dengan aku juga. Heamin dah rancang nak perangkap korang punya hubungan."

"Jackson cakap dengan kau Bin? So maknanya Heamin pun kenal Jackson?"

"Yerlah kot. Ouh! Dia minta tolong Jackson. Tapi Jack tolak. Dia nak tolong kau." Kata Hanbin dengan senyuman. Namjoon mengangguk. Setidaknya ada yang membantu dirinya.

"Thanks korang. Korang memang the best!"

"Sokay lah! Cukup kau bayar ticket flight balik aku dah okay dah." Kata Sehun.

"Okaylah! Jin hyung dah panggil bye!"

"YAK MONSTER!"

Broken Promise

"Dulu Heamin tu kekasih yang sangat Jin sayang. Ingat tak dia gaduh dengan Namjoon sebab Namjoon sayangkan dia. Tapi disebabkan Jin sayangkan Heamin,dia tolak Namjoon."

"Macam mana diorang putus?"

"Jin nampak Heamin keluar dari hotel dengan namja yang Jin kenal. Ex Heamin sendiri. Jin tahu apa yang Heamin buat sebenarnya,tapi dia bertahan sampailah satu tahap,Heamin buat dia betul-betul marah.

Lepas Namjoon pergi LA 2 tahun tu,Jin sangat berubah. Dia sambung belajar tapi macam tak belajar. Lepas appa dengan eomma dia bagitahu dia suruh bertunang dia terus jadi diam."

Chanyeol menganggukan kepala mendengar cerita Beakhyun. Mereka berdua dekat ruang tamu yang sunyi sebab Baekhyun yang sedang bercerita. Chanyeol meletakan kepalanya dibahu Baekhyun.

"Pastu?"

"Lepastu diorang kahwin dan happy sampai sekarang. Tapi tak tahulah kalau Heamin hancurkan." Kata Baekhyun dengan bibir poutnya. Chanyeol tersenyum lalu mencubit bibir itu.

"Chanie!"

"Baekhie-ah. Kalau ex Baekie datang balik,apa Baekhie buat?"

"Baekhie lari."

Senior S2 (Make Me Smile) EndWhere stories live. Discover now