13

109 14 1
                                    

"Jungkook dengan Taehyung gaduh? Tapi sebab apa?" Namjoon mengeluh. Dia memandang Jin lalu memeluknya. Jin hanya diamkan diri saja.

"Entahlah. Esok kita balik Joon terus nak jumpa Tae."

"Kalau macam tu Joonie hantar hyung jumpa Kookie lah. Nanti kita bincangkan sama-sama."

"Okay juga. Hyung dengar dari Kookie,Joonie dengar dari Taetae."

"Good!" Jin terus memasukan diri dalam pelukan Namjoon lebih dalam. Selesa. Jin menonto kartoon kegemaranya. Dia menyuruh Namjoon teman sekali biar ada kawan untuk berceloteh.

Namjoon pulak sudah tido dalam sambil memeluk Jin. Namjoon kelelahan kerana mimpi yang tak kunjung berjumpa dengan pengakhiran. Asik berulang dengan benda yang sama saja. Namjoon jadi kelelahan.

Jin mengangkat mukanya. Dia memandang ke arah Namjoon yang sudah tetido. Jin mengelus lembut pipi Namjoon. Dia tahu Namjoon kelelahan kerana setiap 3 pagi dia akan bangun dan berjaga sehinggalah pagi menjelang.

Jin bangun dari duduknya dan mengambil comforter untuk Namjoon. Dia menyelimuti Namjoon agar selesa dengan tidonya. Diorang memutuskan tidak berjalan pada harini. Duduk saja di hotel membuat kehangatan.

Jin kembali duduk dan membawa kepala Namjoon ke bahunya. Biar dia pulak menjaga Namjoon pada harini. Dia sambung menonton cartoonya.

Broken Promise

Taehyung mengeluh perlahan. Dia menundukan wajahnya dengan penuh kepenatan. Jacketnya di buka. Dia memandang ke luar tingkap dengan wajah yang sayu. Taehyung mengeluh sekali lagi. Dia kelelahan.

Dia baru saja menjadi penghendap Jungkook. Harini Jungkook ada jadual. Sudah menjadi kebiasaan Jungkook akan menghantar jadualnya pada Taehyung. Sampailah saat ini meskipun mereka gaduh.

Wajah Jungkook menikam hati Taehyung. Wajah lesu dengan mata bengkak. Tidak terurus dan semakin kurus. Dia khawtir dengan keadaan Jungkook. Tapi amarahnya lebih besar.

Taehyung bukan tidak menghoomati kerja Jungkook. Cuma dia rasa di abaikan. Jika sehari dua Taehyung tidak kisah. Ini sudah 3 bulan benda yang sama terjadi. Taehyung tidak mempermasalahkan kerjaya Jungkook. Hanya cara Jungkook mengatur diri saja yang salah.

"Tae rindu Kookie. Tapi hati Tae sangat sakit. Taetae harap Kookie jaga diri dekat sana." Keluh Taehyung sendirian.

Ting!

Taehyung membuka pesanan yang baru saja dia dapat. Senyuman kecilnya terukir. Dia memandang skrin telefonya dengan mata yang berkaca. Hatinya...sakit...

Kookookie💜

Hyungie!
Harini Kookie ada meeting dengan producer
Diorang cakap Kookie makin bagus!
Kookie happy sesangat.
Tadi pun ada fan yang bagi Kookie hadiah.
Dia bagi chocolate. Kookie makan sampai habis.
😁😁
Hyungie~
Hyungie bila nak balik?
Kookie rindu...

Kookookie offline

"Nado Kim Jungkook. Nado bogoshipo."

Broken Promise

Selepas balik dari Malta Namjoon terus berjumpa dengan Taehyung begitu juga Jin yang berjumpa dengan Jungkook. Mereka ingin membincangkan sesuatu kepada kedua pasangan itu. Suga turut mengikut serta.

"Apa yang kau cakap Tae? Kau sedar tak masa kau cakap? Di buatnya Jungkook memang nak putus dengan kau? Bukan kau merana sendiri."

"Hyung! Sekarang pun aku dah merana hyung."

"Kenapa tak balik? Jangan pertahankan ego kau Tae..." Namjoon menepuk bahu Taehyung. Memberikan kekuatan. Suga hanya menggelengkan kepalanya saja. Dia memandang Taehyung tidak percaya.

"Kau sayangkan dia Tae...kau rindukan dia,tapi kau ego! Ego kau tinggi." Kata Suga menyedarkan Taehyung. Dia yakin Taehyung merindukan Jungkook,tapi selalu sangat menangkan ego. Selalu sangat menangkan diri sendiri.

Namjoon menghela nafas. Taehyung memang memerlukan ketenangan sendiri. Tapi tidak begitu lama begini. Dia juga frust.

Namjoon teringat saat dia menenangkan fikiran di LA selama 2 tahun. Hampir hampir dia terlepas Jin buat kali kedua. Namjoon memandang Taehyung.

"Kau sanggup hilang Jungkook sebab ego kau? Kalau ya confirnkan sekarang."

"Hyung...aku..."

"Ya atau tidak Kim."

"Ya...Tae still sayangkan dia. But hati Tae still sakit. Dia memandang kedua abangnya itu dengan mata berkaca.

"Kalau Chan hyung ada,mesti habis kau kena maki." Kata Suga sambil memeluk Taehyung. Dia juga kasihankan Taehyung,tapi dalam masa yang sama Taehyung bersalah.

TBC

Senior S2 (Make Me Smile) EndWhere stories live. Discover now