2

177 23 3
                                    

Jin bangun dari tidonya. Mereka semua tido di rumah Suga. Untungnya rumah ni banyak bilik. Besar lagi. Jin menoleh ke kirinya, Namjoon masih tertido dengan nyenyak. Jin perlahan keluar dari bilik.

Dia tidak sempat melihat rumah ini masa first dia datang. Jin mengerlilingi ruang tamu yang sedikit bersepah. Jin terlihat beberapa gambar di atas meja tv.

 Jin terlihat beberapa gambar di atas meja tv

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kyeopta

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kyeopta." Puji Jin melihat gambar Jimin dan seorang budak perempuan. Dia melihat dengan senyuman terukir di bibir.

"Hyung?"

"Eoh Jimin."

"Hyung dah bangun? Namjoon hyung mana?"

"Dia still tido. Jimin,aegi ni siapa?"

"Itu anak sedara Suga hyung."

"Kyeopta. Jinja." Kata Jin dan Jimin mengangguk setuju. Mereka berdua berjalan kedapur dan masakkan sarapan untuk mereka yang lain.

Broken Promise

"Cantikan?"

"Haah. Jin! Tengok ni. Lawakan?"

"Haah. Mana kau dapat?"

"Chanyeol bagi. Dia pergi tangkap,ouh mana Namjoon eh?"

"Dia pergi toilet dekat sana." Kata Jin lalu berjalan saing dengan Baekhyun. Chanyeol pergi kejar rama-rama dekat taman. Mereka berdua duduk di sebuah bangku disana.

Baekhyun menghulurkan Jin sebotol air. Jin menerima dengan senyumanya. Dia memandang sekeliling dengan senyuman yang sangat manis. Begitu juga dengan Baekhyun. Mereka menikmati hari di Daegu.

"Kau dengan Namjoon macam mana?"

"Urm...okay. Takde yang special."

"Eleh! Aku tahu dia jaga kau dengan baik kan? Pipi tu makin naik. Kau mesti pau dia cake setiap minggukan?" Kata Baekhyun sambol cucuk pipi tembam Jin. Jin hanya tersengih saja. Dia memandang ke belakang.

Baekhyun bangun dan menyuruh Namjoon duduk ditempatnya. Dia pun nak pergi tangkap si Chanyeol gila tu. Buat malu kaum 92 jer si Chanyeol tu kang! Namjoon perlahan menghampiri Jin yang masih termenung.

Chup

"Ngumpat Joon ker?!"

"Yak kamchagi! Joon! Huuu sejuk." Jin tanpa malu terus memeluk Namjoon. Apa-apa pun Namjoon adalah kehangatan Jin yang tetap. Namjoon hanya membalas saja pelukan itu.

Mereka berdua menikmati angin sejuk di Deagu. Membahagia kehangatan dan juga kebahagiaan. Mereka berdua terlalu syok dalam dunia sendiri sampai lupa ada yang lain.

"Ahhh diorang comel!"

"Terlalu comel sampai kita lupa yang diorang pernah gaduh. Sorang lari 2 tahun sorang sendiri dekat Korea." Semua setuju dengan Hanbin. Mereka bergelak tawa.

Broken Promise

"Hyung..." Suga menoleh memandang Jimin. Dia melihat sekeliling dan memeluk Suga. Pasangan yang satu ni memang jarang menunjukkan kemesraan mereka. Tapi sekali dah tunjuk---

"Nak apa?"

"Balik Busan jom. Dah berapa lama tak balik Busan. Hyung asik kerja jer."

"Rindu appa ker?" Jimin menganggukan kepalanya. Dia memandang wajah Jimin dengan senyuman kecilnya. Jimin menganggukan kepalanya. Suga tersenyum lalu mengucup bibir Jimin.

Suga menarik Jimin kedepannya lalu diangkat duduk diatas meja kerjanya. Suga mendongak memandang Jimin yang semakin tinggi. Dia tersenyum. Tangan Jimin diusap lembut. Dia memandang wajah Jimin yang cemberut.

"Nak balik bila?"

"Umm ikut hyunglah. Hyung nak balik bila? Jim ikut jer."

"Lusa boleh? Hyung nak hantar lagu ni dulu baru kita balik."

"Umm arraso! Hyung jangan tido lambat tau! Saranghea."

"Nado. Jim nak terus tido ker nak makan dulu?"

"Ieh! Nak tido bye!"

"Hyung nampak Jim kat dapur siap eh!" Jimin hanya tersengih. Sebelum dia keluar dia mencium dahi,mata,pipi,hidung dan bibir Suga. Selalunya itu yang diperlakukan oleh top tapi Jimin pulak yang kerjakan.

----sweet nak mampus!

Suga melihat pintu studionya tertutup. Keluhan dilepaskan. Dia memandang kertas kerjanya semula. Suga memejamkan matanya erat.

"Eomma nak cucu Yoon! Luhan!"

Perkataan itu selalu bermain difikiran Yoongi. Dia melihat gambar yang sengaja di letakkan di atas piano nya.

 Dia melihat gambar yang sengaja di letakkan di atas piano nya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jimin memang suka ambik gambar dengan budak yang dia jumpa. Comel. Dia mengeluh perlahan lalu tersenyum kecil.

"Aku kena bincang dengan Jimin. Aku nak amik budak asuhan." Kata Suga sendirian. Dia memandang kertas kerjanya lalu

Tbc

Senior S2 (Make Me Smile) EndWhere stories live. Discover now