9

119 12 4
                                    

Namjoon bangun yang terawal. Dia memandang di sebelah dan memandang wajah tenang Jin. Entah macam mana Jin boleh membuatkan Namjoon asik tersenyum saja. Dia sangat tenang melihat wajah bayi itu,

Baby? Tak perlukan baby,Namjoon dah ada big baby depannya sekarang ni. Dia memandang Jin dan tersenyum lagi. Tangan kasarnya mengelus lembut pipi tembam Jin. Membuatkan Jin sedikit terganggu.

"Joonie~ Jangan kacau!" Ujar Jin dalam tidonya. Dia masih memejamkan matanya. Namjoon tertawa kecil dan menggelengkan kepala. Namjoon bangun dari baringnya.

Dia terus bangun dan menuju ke tandas. Dia mengosok gigi sambil memejamkan matanya. Dia masih ngantuk,tapi dia bangun awal sebab dalam flight dia dah tido panjang. Jadinya dia gosok gigi dengan mata terpejam.

Hupp!

"Nak berus gigi..."

Namjoon menghulurkan berus gigi elektronik pink milik Jin.

"Ubat gigi."

Namjoon letakan di atas berus itu lalu menarik Jin ke sebelahnya. Dahlah pendek,sibuk nak back hug. Dah tak nampak bentuk badan Jin dekat cermin. Jin juga mengosok gigi dengan mata terpejam. Tapi itu membuatkan Namjoon geram.

Namjoon membantu Jin mengosokkan giginya. Dasar manja! Jin memang sengaja ajuk Namjoon.

Broken Promise

"Tak nak! Joon tak makan udang!"

"Rasalah!"

"Kalau macam tu makan ketam." Lagilah Namjoon geleng ribut. Ketam satu-satunya sahabat laut yang dia ada! Dia tahu dia dah ada sahabat masuk air tapi ketam sahabat comelnya. Dia memandang Jin dengan muka seramnya.

Jin sudah tergelak kencang. Semua manusia dekat sana pasang mata. Ada yang tersenyum sebab Jin comel sangat. Bunyi gelak diakan pelik dan unik sikit.

"Hyung gurau jerlah!" Makin kuat gelakan Jin melihat wajah kesal Namjoon. Suka melihat Namjoon kesal macam tu. Namjoon tanpa segan memeluk Jin dengan erat.

"Jangan gelak! Hyung comel nanti namja Malta culik. Jom makan!" Kata Namjoon terus menarik Jin yang masih tertawa. Sedang diorang berjalan,tetiba Jin dilanggar seseorang.

"Ouh sorry mrs. I didn't see you. I really sor---"

"Heamin?"

"Ouh hye...oppa..." Heamin tersenyum memandang kedua namja itu. Jin terus menghindari dan berdiri sebelah Namjoon. Dah macam Jin pulak yeoja dekat sana. 

"Honeymoon?"

"Taklah..jaga anak dekat sini." Perli Namjoon lalu berjalan pergi dengan menarik Jin bersama. Heamin tersenyum dengan sinis. Masih ingat jika dia tidak dapat Jin,maka takde sape dapat Jin. Maka rancangan Heamin senang.

Pisahkan Jin dengan Namjoon. Heamin akan mengoda Namjoon. Sebab Jin akan lepaskan Namjoon sebab Namjoon dominan. Dia menginginkan anak. Itu yang Heamin fikir.

Broken Promise

Jin memandang Namjoon yang termenung. Jin mengeluh perlahan. Inilah yang dia benci. Jin dah boleh agak semua ni akan jadi. Jin menggengam tangan Namjoon erat. Namjoon mengangkat muka.

"Kita ada 5 hari lagi dekat sini. Takkan nak moody jer." Kata Jin dengan cemberut. Dia memandang Jin dengan senyuman. Nak tahu se something? Heamin ada chat dia.

Namjoon tahu niat sebenar Heamin. Target Heamin bukan Jin malahan dirinya lah yang diiginkan. Kenapalah perempuan tu menyibuk dengan kehidupan mereka berdua. Dia memandang Jin dengan senyumanya,

"Sorry...mood Joonie hilang sebab hyung tak makan cake tu pun..."

"Hyung tunggu Joonie!"

"Joonie mana makan cake."

"Iesh semua tak makan. Apa jer yang Joonie makan?!"

"Joonie makan benda yang takkan habis. Kim Seok Jin! Dia sedap. Kalau dah makan tak boleh nak berhenti. Nak jer makan sampai 2 hari dekat atas kat...."

"Sir can I get another cake! I need chocolate and milk shake! Thank you!" Marah Jin dengan dengusan nafas kasar. Matanya tak mahu memandang Namjoon yang tersenyum nakal.

"So malam ni boleh Joon makan hy..."

"Pantai tu lawa! Nanti malam kita ke sana! Katanya kalau malam lagi cantik." Kata Jin dan tertawalah Namjoon disana. Akan Jin sumpah jadi penyapu.

Broken Promise

"Heamin sampai Malta? Macam mana?!"

"Rilex lah Lis. Kau kenapa? Kalau dia pergi Malta pun kenapa?"

"Jack! Heamin tu mental! Kalau kau nak tahu dia tu ada mental illness tahap dewa. Buatnya mati kawan kau dekat sana?"

"Lahh yeker? Kenapa kau tak bagitahu awal-awal?"

Tbc

Senior S2 (Make Me Smile) EndDonde viven las historias. Descúbrelo ahora