4

151 17 4
                                    

Jin bangun dari tidonya. Saat dia bangun seperti biasa Namjoon akan hilang dari sisinya. Dia mengeluh perlahan. Dia nak sangat membantu Namjoon tenang dalam mimpinya,tapi dia sendiri tidak tahu.

Sekarang pukul 3 pagi seperti biasa. Jin akan berjalan ke almari hitam lalu mengambil comfeter didalam almari itu dan dibawa ke luar. Jin menuruni anak tangga. Dia menghampiri Namjoon yang akan tido di sofa.

Jin menyelemuti Namjoon dengan baik. Dia mendudukan diri di hadapan Namjoon lalu memandang wajah tenang Namjoon. Dia memandang wajah tenang itu dengan pandangan lirih.

"Namjoon...kenapa kau sembunyikan apa yang ada dalam fikirkan kau daripada aku? Aku nak tahu apa yang main dalam fikiran."

"Hyung?"

"Ouh Namjoon. Sorry kalau kacau kau tido. Hyung tak boleh lelap." Namjoon tersenyum lalu memandang Jin. Dia menyuruh Jin baring sekali di atas sofa itu. Meskipun sempit tapi takpe untuk mereka.

"Sorry  sebab tinggalkan hyung lagi."

"Apa yang kau mimpikan Joonie? Kenapa Joonie tak ceritakan dekat hyung?"

"Joonie taknak hyung risau arraso?"

"Tapi Joonie macam ni buat hyung makin risau!" Namjoon mengusak rambutnya lalu mencium dahi Jin lembut. Dia memeluk lebih dalam sehingga kehangatan terjadi.

Broken Promise

"Joonie! Baju ni cantikkan!"

"Cantik. Tapi bukan hyung dah banyak?"

"Thehehehe...."

"Ambillah. Hyung,Joonie nak ke toilet kejap. Kalau dah siap,hyung boleh tunggu dekat kedai cake sana." Jin menganggukan kepalanya. Dia berjalan menjauh begitu juga dengan Namjoon yang bergerak ke toilet.

Lepas membeli belah,Jin mendudukan diri disalah satu meja yang terdapat disana. Dia juga sudah mengoderkan beberapa cake yang tentunya membuatkan Namjoon marah nanti.

"Oppa?" Tetiba suara lembut yeoja memanggilnya. Jin menoleh memandangkan kepalanya. Min Heamin. Yeoja yang pernah dia cintakan dulu. Tapi putus akibat kecurangan yang Jin sendiri nampak.

Yeoja itu tersenyum sinis memandang dirinya. Dia mendudukan diri didepan Jin dengan senyumanya. Jin mengalihkan matanya dari menatap Heamin. Matanya untuk Namjoon saja.

"Sekarang hidup oppa happy? Kahwin dengan namja yang oppa sayang?"

"Bahagia. Lebih dari bahagia."

"Sombong! Oppa! Heamin tak sangka oppa akan tinggalkan Hea kerana dia. Oppa! Heamin sayangkan oppa sangat-sangat tau!"

"Heamin yang tinggalkan oppa. Kalau Heamin lupa." 

"Heamin pergi sebab oppa dah tak sayangkan Heamin!" Jin mengeluh perlahan. Kenapalah yeoja ni datang? Dia dah sayangkan Namjoon sekarang.

Broken Promise

Namjoon sikit pelik sebab Jin asik mendiamkan dirinya saja. Dia memandang Jin yang termenung sendirian. Selalunya Jin akan happy lepas dapat makan cake.

"Hyung marah Joonie ker sebab marah hyung tadi?" Ya,Namjoon ada marah Jin sebab memesan banyak cake. Jin selalu sangat makan manis. Jin menggelengkan kepala sebagai jawapan. Dia tidak marahkan Namjoon.

"Tadi hyung jumpa Heamin."

"Min Heamin?"

"Haah. Dia datang nak get back."

"Habis hyung terima?!" Tanya Namjoon. Sebab dia punya terkejut sampai dia menghentikan kereta dibahu jalan. Dia memandang Jin yang turut terkejut. Jin ingin marah tapi saat melihat mata Namjoon yang seperti berkaca membuatkan Jin melembut.

Jin menggelengkan kepalanya. Dia terus membawa tangan kasar Namjoon dan mencium dengan perlahan. Dia memandang Namjoon dengan senyumanya.

"Hyung tak terima. Hyungkan ada Joonie!" Namjoon tanpa kata dia terus memeluk Jin dengan erat. Dia memandang Jin dengan wajah sayunya. Jin masih dengan senyumanya. Sekarang Jin dapat jawapan.

"Ni ker mimpi yang Joon mimpikan selama ni?"

Broken Promise

"Bukan ker dulu you yang tinggalkan dia?"

"Itu dulu! I masih belum habis kikis duit dia sebenarnya!" Kata Heamin dengan cemberutnya. Namja kelahiran China itu tertawa kecil. Dia memandang Heamin dengan senyuman sinis.

"Kalau kau cerita dekat aku sebab nak suruh aku tolong. Sorry bay. Namjoon kawan aku. Aku tak nak khianat dia buat kali kedua."

"But Jackson! Bukan ker you sayangkan Jin juga?"

"Dulu. Tapi sekarang Jin sayangkan Namjoon. Macam tu juga sebaliknya. Diorang saling mencintai." Heamin hanya menjeling sinis. Dia benci dengan apa yang Jackson katakan.

Heamin takkan duduk diam. Dia akan mengambil Jin semula. Dia tahu semua tu perlukan rancangan ketat dan orang yang boleh membantu dirinya. Jin akan menjadi miliknya semula seperti dulu.

"I akan rampas Jin balik. Apapun caranya."

"Dan aku akan protec Jin dan Namjoon dari iblis macam kau. Bye!"

"Lindunglah Jack...aku akan pastikan diorang tak bahagia sebab Min Heamin akan kembali.

Tbc

Senior S2 (Make Me Smile) EndWhere stories live. Discover now