Ep2 : Yeji

64 10 0
                                    

[ Yeji pov ]

Saya tak tahu  apa yang jadi dengan Ryujin semalam tapi yang kami tau dia keluar dari dorm dan kami jumpa dia tertidur di depan pintu dorm kami. Kami hanya buat tidak tahu sahaja tentang perkara itu. 

'' Hey, korang nak tak pergi mall hari ini?''tanyaku kepada Yiren, Ryujin, Hyewon dan.. '' Mana perginya Heejin? ''

'' Awak cari Heejin? Tu dia ngan BF dia '' tunjuk Hyewon pada Heejin yang sedang berketawa dengan seorang lelaki yang berambut warna purple. Heejin memang tak bolehlah kalau tak berjumpa atau berkepit dengan Chenle ni. Sampai banyak orang anggap mereka tu boyfriend/girlfriend. 

'' Mereka memang tak boleh nak berpisahkan '' kata Yiren sambil melihat kearah Heejin dan Chenle, sebaik sahaja dia melihat kelibat Jaemin muncul '' Saya nak pergi tandas ''

[Skip]

Jam telah menunjukkan tepat jam 6 petang, kami pun bersiap untuk pergi ke mall kecuali Heejin sebab dia dah pergi dengan BF dia aka Zhong Chenle. Kini, saya, Ryujin, Yiren dan Hyewon pun keluar dari dorm. Tanpa sengaja saya melihat kearah sekolah kami dan saya ternampak.... Ada kelibat di dalam kelas larangan itu. Ia memandang kearah kami berempat. Walaupun tak berapa nampak tapi saya tahu bahawa kelibat itu melihat kearah kami.

'' Yeji, awak okay? '' tanya Yiren sambil menepuk bahu saya. Saya hanya menggelengkan kepala dan meneruskan perjalanan kami ke mall.

Sebaik sahaja kami sampai di Mall yang bertanda 'ONCE MALL' , kami pun berpecah ke section masing-masing. Saya dan Yiren menujuh ke tempat makan memandangkan makanan dalam peti sejuk dah nak habis. 

''Yeji, tadikan ada saya terdengar budak-budak senior cerita pasal penampakan kelibat kat kelas larangan itu. Awak rasa betulkah semua ni?'' tanya Yiren.

'' Apa maksud awak kelibat?'' 

'' Chengxiao-sunbae kata dia ada ternampak sesuatu kat kelas larangan tu semalam semasa dia nak balik ke dorm. Ada sesuatu mengenai kelas tu'' kata Yiren sambil menolak trolly yang berisi ayam beku '' Jangan-jangan kelas tu ada kaitan dengan pelajar yang mati tu tak? ''

[ no one pov ]

Kata-kata yang dikatakan oleh Yiren itu menjadikan Yeji tidak tenteram. Yiren menambah semula ayatnya lagi.

'' Lagipun pihak sekolah entah dimana mereka letak mayat pelajar tukan ''

Yeji yang mendengar itu terus memberhentikan langkahnya dan memandang Yiren. '' Baik awak berhenti Yiren. Nanti saya tak dapat nak tidur malam ni ''

Yiren hanya memberikan Yeji sebuah senyuman. '' Awww, Yeji takut hantukah? Hahahahahahah '' 

Sebaik sahaja mereka selesai membeli barangan keperluan masing-masing, mereka pun balik ke dorm dan membersihkan diri. Yeji dari tadi hanya memandang dirinya di cermin dan berkhayal.

'' Apa yang Yiren tu betulkah? Ah, ini semua salah saya... '' kata Yeji lalu membasuh mukanya. Sebaik sahaja dia memandang dirinya di cermin itu, ada sebuah kelibat berada dibelakangnya. Yeji yang terkejut itu menjerit dengan kuat dan terjatuh di lantai. Kawan-kawannya yang dengar terus bergegas ke tempat dimana Yeji berada.

'' Yeji, awak kenapa ni?'' tanya Ryujin dan Hyewon.

'' Ada seseorang di belakang langsir tu!!!! '' kata Yeji yang masih ketakutan itu.

Heejin yang berani membuka langsir tu dan tak ada apa-apa yang berada disebaliknya. '' Tak ada apa-apa pun. Ni mesti awak berimaginasi ni ''

'' Tapi..tapi.. saya betul ada nampak tadi ''

'' Dah-dah mari kita tidur. Dan jam 10 dah ni. Esok lambat datang sekolah nanti ''

Mereka pun menujuh ke bilik masing-masing. Yeji yang ketakutan itu masih lagi tidak dapat nak berhenti memikirkan tentang hal tersebut. Banyak yang bermain di dalam fikirannya sejak dia mendengar cerita Yiren itu.

'' Ini semua salah saya ''


( TO BE CONTINUE )


The RevengesМесто, где живут истории. Откройте их для себя