Extra Story ( Part 2 )

48 9 0
                                    

( Heejin pov )

Kenapa saya sangat lemah? Kenapa semua orang benci saya? Apa yang saya dah buat dengan mereka sampai mereka perlu benci saya? Kenapa saya kena hidup dengan kebencian? Kenapa saya perlu lahir begini?

Tahun demi tahun berlalu, keadaan masih sama. Saya dibuli, pada tahun terakhir saya di sekolah rendah itu. Seorang dari kawan baik yang saya sangat percaya, mula memulau saya, membuli saya even meminta saya untuk MATI. Bertapah sakitnya hati saya bila orang yang saya percaya kata begitu. Dia benci dan buli saya kerana seorang lelaki. Ya, dia cemburu kerana saya agak rapat dengan lelaki tu. Malah dia menuduh saya mencuri barang peribadi kawan sekelas saya yang lain. Saya tak tahu nak buat apa.

Kini, saya telah bersekolah di sekolah menengah dan mempunyai beberapa orang kawan yang saya yakin mereka boleh dipercayai. Mereka ialah Yeji, Yiren, Hyewon, Ryujin, Jisung, Chenle dan Jaemin. Mereka telah mengubah hidup saya yang gelap penuh dengan mimpi ngeri menjadi lebih gembira. Saya sangat bersyukur kerana mengenali mereka, kenapalah selama ini saya tak kenal mereka lebih awal lagi. Mesti semua mimpi ngeri itu tidak berlaku.

Kami berlapan bercadang untuk melepak di sebuah restaurant ayam goreng yang baru di buka selepas sekolah, sampai sahaja kami di restaurant itu. Datang seorang pelayan muda agaknya dia sebaya dengan kami. Pada mulanya dia memberikan layanan yang baik pada kawan-kawan saya yang lain tapi bila tiba giliran saya untuk memesan makan, dia menjadi lebih teruk.

" Saya nak.... hmm " saya masih berfikir " Hey, perempuan cepatlah pesan. Terhege-hege lagi " bertapah terkejutny apabila dia berkata begitu kepada saya. " Dah siapkah? " tanya lagi. Saya dengan pantas memesan makanan saya.

" Buang masa betullah perempuan HODOH ni. Nak pesan makanan pun lama ' kata pelayan itu kecil tapi saya dapat mendengarnya. Saya tak tahu tetapi ayat 'HODOH' itu menyinggung perasaan saya.

( Author pov )

Selepas sahaja mereka selesai makan bersama-sama, mereka pun balik ke rumah masing-masing. Chenle, Jisung dan Heejin pergi kearah yang bertentangan dengan Jaemin, Hyewon, Yiren, Yeji dan Ryujin.

" Kamu perasan tak tadi. Selama kita makan-makan tadi Heejin senyap jah kan? " tanya Yeji. " Selalunya dia dan Chenle bukan boleh nak senyap walau sekejap "

" Betullah, kenapa eh? " tanya Hyewon

" Mungkin dia bad mood kot? " kata Jaemin

" Boleh jadi juga " sokong Yiren.

" Tak apa esok rasanya Heejin okaylah tu " kata Ryujin.

( Keesokkan paginya )

Semasa Ryujin, Yiren dan Heejin berjalan melalui sebuah pokok sakura yang cantik. Ryujin bercadang untuk mengambil gambar sebagai kenangan, akan tetapi Heejin menolak untuk mengambil gambar bersama-sama.

" Eh, kenapa awak tak nak ikut bergambar? " tanya Yiren.

" Saya tak nak rosakkan gambar kamu " jawap Heejin lalu mengambil telepone milik Ryujin " Bersedia mari saya ambilkan gambar kamu "

Oleh itu, mereka pun bergambar tanpa ada Heejin dalam gambar yang mereka ambil itu.

Oleh itu, mereka pun bergambar tanpa ada Heejin dalam gambar yang mereka ambil itu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
The RevengesWhere stories live. Discover now