Ep 10: Final

53 7 0
                                    

Yiren menghayunkan tangannya yang memegang pisau itu untuk menikam Chenle akan tetapi bukan Chenle yang ditikamnya...

'' Hee..Heejin?'' kata Chenla sambil melihat Heejin yang memeluknya. Yiren telah menikam Heejin dan bukannya Chenle. '' Awak selamat...jangan ...ri..sau '' kata Heejin sambil tersenyum.

Jaemin meminta Minhee meminta bantuan manakala dia menahan Yiren dari meneruskan membunuh orang lain. Chenle masih lagi dalam keadaan yang terkejut, Heejin masih berada dalam pelukan dia.

'' Saya tak akan biarkan awak tinggalkan saya Heejin!!!! '' kata Chenle lalu mendukung Heejin turun ke tingkat bawah. Sesampai sahaja mereka ke bawah siren ambulan dan polis telah datang menujuh kearah sekolah tersebut. Pelajar-pelajar Byeol High pun berkumpul di luar dewan sekolah untuk melihat hal tersebut. Terlihat Chenle yang berusaha untuk menyelematkan Heejin dengan menutup luka bekas tikaman itu dengan kain. 

'' Heejin bertahanlah, ambulan dah datang '' kata Chenle sambil mengusap pipi Heejin. Minhee yang memandang kejadiaan itu terasa sangat sedih. Kini, Heejin telah dibawa ke hospital.

'' Cik Wang Yiren, awak ditahan kerana telah membunuh dan cubaan untuk membunuh. Sila ikut kami ke balai sekarang '' kata seorang pihak polis yang memakai tag nama Jeon Jungkook lalu polis itu pun menggari tangan Yiren membawa Yiren ke balai polis. Yiren hanya ketawa seperti seorang yang tidak betul.

'' Yiren, tak sangka awak yang baik dan innocent boleh buat benda begini '' kata Jaemin sambil beberapa titis air mata mengalir di matanya. Hyewon yang sudah dirawat itu melihat Jaemin dengan rasa yang sangat sedih. 

'' Encik Jeon, saya nak serah diri. Tentang kes kehilangan pelajar bernama Chou Tzuyu itu semuanya agkaran saya, saya dah bunuh dia dan tanam mayat dia di dalam kelas larangan itu. '' kata Hyewon sambil menghulurkan tangannya kearah polis tersebut. Polis yang memakai name tag Jeon Wonwoo itu pun menggari tangan Hyewon. '' Awak sangat berani '' kata Polis itu kepada Yiren.

Kini tinggal Jaemin dan Minhee sahaja. '' Mr.Kim tolong hantarkan kami ke hospital '' rayu Jaemin pada Mr.Kim. Mr.Kim pun menghantar Jaemin dan Minhee ke hospital. Semasa di hospital, mereka ternampak Chenle dengan baju yang berlumuran darah itu berdiri di sebelah bilik pembedahan kecemasa.

'' Chenle '' panggil Jaemin dan Minhee lalu berlari menujuh kearah Chenle yang masih menangis itu. '' Heejin dalam pembedahan " Jaemin hanya mampu menyabarkan Chenle yang masih bersedih itu. Beberapa jam kemudian, doktor keluar dari bilik pembedahan itu.

'' Adakah kamu orang terdekat cik Jeon Heejin ? ''tanya doktor itu. '' Cik Jeon selamat, dan saya nak bincangkan tentang biaya perubatan Cik Jeon.''

'' Berapa harga biayaan perubatan dia? '' tanya Chenle. Doktor itu pun menjelaskan kesemuanya pada Chenle. '' Demi Heejin saya sanggup ''


[ Beberapa minggu kemudian ]

Chenle, Jaemin dan Minhee melawat Heejin di hospital seperti yang mereka selalu lakukan. '' Nampaknya Heejin belum sedarkan diri lagi '' kata Jaemin lalu duduk di kerusi yang disediakan. Mereka menghabiskan masa di hinggalah Minhee dan Jaemin balik. Semasa menunggu Heejin untuk bangun Chenle tertidur di sebelah Heejin.

Tiba-tiba, tangan Heejin bergerak. Matanya terbuka secara perlahan-lahan, imej pertama yang dia nampak ialah Chenle yang tertidur di sebelahnya.

'' Chenle ?'' panggil Heejin. Chenle yang tertidur itu terbangun '' Heejin. Awak dah bangun. Kejap ya, saya panggilakn doktor ''

Heejin pun di periksa. Chenle menceritakan segala-galanya pada Heejin. Boleh lihat dari muka Heejin yang dia sangat sedih dengan keadaan mereka. Sedang seronok mereka bercerita, ibu bapa Chenle datang melawat Heejin.

'' Oh, jadi inilah gadis yang awak berusaha nak selamatkan tu? '' tanya ibu Chenle. '' Cantik orangnya, pandai anak kita carikan '' sambung Encik Zhong. Chenle hanya menahan malu.

Sementara itu, di sebuah hospital sakit jiwa di mana Yiren ditempatkan. Selepas kejadian itu, Yiren telah menjadi tidak betul dan terpaksa di tempat dia hospital sakit jiwa. Pintu bilik dimana Yiren di buka oleh seseorang.

'' Jaemin.. '' kata Yiren 

'' Hi, Yiren~ '' kata Jaemin lalu duduk di sebelah Yiren.

'' Jaemin, bila saya boleh keluar dari tempat ni?'' tanya Yiren '' Saya takut, mereka semua nampak jahat ''

Jaemin menjawap sambil menyelitkan rambut Yiren ditelingannya '' Selepas awak dah betul-betul okay. Jangan risau awak akan okay '' 

Yiren hanya berdiam diri. '' Jangan risau ya '' kata Jaemin lagi lalu mengusap kepala Yiren.


[ Beberapa tahun kemudia ]

Sudah bertahun-tahun kejadiaan pembunuhan itu terjadi, Yiren telah pun dikeluarkan dari hospital sakit jiwa atas jaminan Jaemin, Hyewon pula telah selesai pemulihan. Chenle, Heejin dan Minhee pun telah berjaya memasuki univerisiti begitu juga dengan Jaemin. Kehidupan mereka menjadi lebih gembira dari sebelum ini.

'' Jisung-ah, nampaknya saya dan Chenle telah berjaya masuk universiti yang kita impikan tu. Harap awak dapat sertai kami '' kata Heejin sambil membersihkan kuburan Jisung itu. Hari itu mereka melawat kuburan kawan-kawan mereka termasuklah Yeji dan Ryujin.

'' Tzuyu, saya nak minta maaf sebab perna buli awak. Saya harap selepas ini awak dapat tenang '' kata Hyewon lalu berdoa.

Kelibat yang mereka nampak di kelas larangan itu, ialah Tzuyu. Rohnya tidak tenang kerana dia tidak di kebumikan dengan betul. 

(  THE END )

The RevengesWhere stories live. Discover now