Ep5 : New Student

36 7 0
                                    

[ Pagi di Byeol High ]
Seperti biasa pelajar akan berjalan dengan rakan-rakan mereka menujuh ke kelas masing. Suara-suara yang bising memenuhi koridor bangunan utama sekolah Byeol.

" Hey, korang!!! " Jerit Ryujin sambil berlari kearah Yiren, Yeji dan Hyewon yang sedang berjalan ke kelas itu.

" Pagi-pagi dah menjerit, rosak mood indah pagi saya " rungut Yeji sambil membuat muka 🌚. Ryujin yang mendengar hanya membuat muka comel " Guys, tadi saya dengar perbualan Sir Mingyu dengan pengetua sekolah. Mereka kata hari ini kelas 127 akan ada pelajar baru dari PX1 High School ( Private X1 High School ) "

Yeji dan Hyewon yang mendengar itu agak berminat " Perempuankah lelaki? " " Pandai tak? " " Awak ada nampak muka dia? Handsome? " Ryujin pun menjawap soalan yang diberikan.

" Saya tak berminat -_- " kata Yiren lalu meninggalkan Ryujin, Yeji dan Hyewon yang sedang syok dengan pelajar baru itu.

[ skip ]
Loceng sekolah telah berbunyi menandakan waktu pembelajaran telah bermula, mata pelajaran pertama ialah English yang diajar oleh Sir Mingyu. Sir Mingyu pun masuk ke kelas seperti biasa dan mula mengajar. Beberapa minit kemudia, seseorang mengetuk pintu kelas 127. Orang itu ialah Mr.Kim ( Namjoon ), iaitu guru Sains mereka.

" Baiklah murid-murid kelas 127 ( author: 127 Squad~ ), kamu ada kawan baru " ucap Mr.Kim sambil menjemput seseorang memasuki kelas 127. Seorang pelajar LELAKI yang berambut hitam pun masuk ke kelas itu.

" Apa khabar nama saya Kang Minhee, dari PX1 High School. Selamat berkenalan " kata pelajar baru itu sambil memegang dengan kuat begnya.

" Uwaa, handsome " kata Yeji sambil memukul-mukul bahu Ryujin, fangirl katakan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Uwaa, handsome " kata Yeji sambil memukul-mukul bahu Ryujin, fangirl katakan. Ryujin hanya membuat muka help me. Minhee pun diminta untuk duduk disebelah Jaemin. Akhirnya Jaemin tidak lagi ditemani oleh hantu. Maksudnya Jaemin selalu berseorangan.

Minhee dan Jaemin pun mula berkenalan dan mula bercerita.

" Nampaknya Jaemin dah tak sunyikan " kata Chenle sambil melihat Jaemin yang Syok bercerita dengan Minhee hinggal lupa bahawa Lelaki yang bernama Kim Mingyu itu berada dihadapan mereka. " Ya " jawap Heejin, simple.

Loceng telah berbunyi, rehat telah mari. Pelajar Byeol High pun menyerbuh kantin begitu juga mak cik kantin.

" Kang Minhee! " panggil Yeji sambil memeluk tubuh. Minhee yang mendengar itu memandang Yeji dan bertanya.

" Kamu nak tak join kelan drama kami? " Minhee yang berfikir itu, mula menganggukkan kepalanya. Yeji,Ryujin,Yiren, dan Hyewon pun membawa Minhee ke kelab drama yang berada di tingkat atas. Semasa dalam perjalanan ke tingkat atas, seperti seseorang menolak Minhee dan tanpa sengaja dia tertolak Ryujin dan menyebabkan Ryujin terjatuh dari tangga.

Kesemua mereka pun terkejut dan membantu Ryujin untuk bangun.

" Ryujin, macam mana awak boleh jatuh ni? " Tanya Yiren sambil membantu Ryujin berdiri. " Tak tahulah, ada orang tolak saya rasanya " jawap Ryujin. Minhee yang masih terkejut itu tetap berdiam diri.

" Em, Yiren baik awak bawa Ryujin pergi bilik kesihatan. Kaki dia lukalah " kata Hyewon. Yiren pun membawa Ryujin ke bilik kesihatan. Seseorang tersenyum.

[ Selepas Kelas ]
Pelajar-pelajar Byeol High pun mulalah berlatih acara masing-masing untuk majlis hari jadi pengetua mereka itu. Begitu juga dengan ahli kelan drama. Yiren, Yeji, Hyewon dan Ryujin dengan tekunnya berlatih. Minhee, Heejin, Jaemin dan Chenle hanya menonton latihan mereka itu.

" Wow, lakonan mereka hebat. Sangat menjadi " puji Jaemin. Penyataan itu disetujui oleh Chenle dan Heejin. Minhee? Dia masih lagi mengingatkan kejadiaan tadi. Dia tahu bahawa bukan dia yang menolak Ryujin tu. Dan dia pasti bahawa seseorang yang menolaknya. Berbagai persoalan bermain di fikirannya.

" Baiklah, jam dah menunjukkan pukul 6 lebih dah ni. Jom balik " pelawa Chenle. Dengan itu, mereka pun balik ke dorm masing-masing. Sebelum balik, Ryujin memeriksa lokernya kalau-kalau dia tertinggal sesuatu. Sebaik sahaja dia membuka lokernya, seutas tali berada di dalam lokernya. Ryujin yang kepelikan itu membuang tali tersebut di dalam tong sampah yang berdekatan lalu balik ke dormnya.

" Waktu pengadilan bagi kamu akan tiba nanti "

( TO BE CONTINUE )

The RevengesWhere stories live. Discover now