Ep4: Drama

44 9 0
                                    

[ No one pov ]

Terlihat kesemua pelajar Byeol High sedang mengadakan perhimpunan di dewan sekolah mereka termasuklah kakitangan sekolah dan juga guru besar sekolah tersebut. Tepat pukul 8:30, perhimpunan itu pun bermula.

'' Ia akan menjadi hari yang paling lama selepas baru 4 hari sekolah '' rungut Yiren dengan muncung itiknya. Jaemin yang berada di belakang itu terus keras menjadi batu.

'' Sabarlah, saya terdengar yang nanti sekolah kita akan adakan pesta untuk meraikan hari jadi pengetua, memandangkan beberapa bulan lagi dia akan berpinda ke sekolah lain ''

'' Mana awak tahu semua tu Yeji? '' tanya Ryujin. Yeji hanya membuat muka 'you know it'. Lupa nak bagitahu bahawa Yeji merupakan anak kepada Empunya Byeol High ini. Tak ada sesiapa yang tahu mengenai hal tersebut.

'' Rasanya, akan ada persembahan,pementasan drama dari kelab drama '' sambungnya lagi. Heejin yang asyik berkepit dengan Chenle itu pun mula mengikuti mereka.

'' Saya terdengar pesta lah '' kata Heejin yang terselit di antara Ryujin dan Hyewon.

'' Baru kenal kitaorang kah kekasih hati Zhong Chenle ni? '' ejek Yiren sambil memandang Heejin. Heejin hanya memandang mereka dengan muka yang bengang.

'' Okay fine~ '' kata Heejin lalu kembali ke tempatnya semula.

'' Apa yang awak dah buat Yiren? '' marah Yeji '' Dia baru jah nak join kita eyii ''

Yiren hanya ketawa tanpa memperdulikan Heejin tadi.

Seperti yang dikatakan Yeji, pengetua sekolah itu memberitahu bahawa mereka akan mengadakan pesta sempena majlis hari jadinya dan akan ada pelbagai acara yang dilakukan semasa pesta itu, antaranya ialah persembahan dari pelajar, pementasan drama dari kelab drama dan sebagainya ( a/n : author x thu apa lgi acaranya ).

Selesai sahaja perhimpunan itu, mereka pun kembali ke kelas masing-masing dan belajar seperti biasa.

[ Skip ]
Kesemua pelajar Byeol High kini sibuk menyediakan persiapan untuk majlis hari jadi pengetua mereka itu termasuklah Yiren, Yeji,Ryujin, Heejin dan Hyewon.

Keempat-empat Yiren, Heejin, Yeji, Ryujin dan Hyewon mengambil bahagian dalam pementasan drama manakala Heejin tidak kerana secara tiba-tiba Yiren tidak menerima keberadaannya, jadi dia bercadang untuk menghabiskan masa dengan Chenle dan Jaemin aka Nana.

[ Yiren pov ]
Memandangkan saya ialah pengerusi kelab drama jadi saya dan kawan-kawan saya iaitu Yiren, Yeji, Ryujin dan Hyewon membincangkan drama apa yang kami akan persembahkan. Satu idea yang sangat hebat terlintas di fikiran saya, iaitu..

" Guys, macam mana kalau kita buat persembahan tentang pembunuhan sebab dendam " mereka pun mendengar semua pendapat saya. Kata Ryujin, idea ini sangat menari.

Jadi saya pun membuat skrip untuk persembahan kami itu. Harap-harap persembahan ini dapat sambutan warga sekolah.

Setelah beberapa jam menulis akhirnya separuh dari bahagian telah selesai. Cerita tu begini, ada seorang perempuan ni dia kaya bernama A ( dilakonkan oleh Yeji ) berkawan baik dengan B ( dilakonkan oleh Ryujin ), mereka selalu membuli pelajar bawahan yang tidak setanding mereka. Suatu hari, mereka membuli seorang daripada senior mereka sehingga mereka terbunuh pelajar senior itu. Hal tersebut di saksikan oleh kawan baik pelajar senior itu ( dilakonkan oleh Yiren ). Kawan baik pelajar senior itu ingin membalas dendam kerana A dan B menjadi punca kawannya terbunuh. Bukan setakat membunuh senior mereka malah mereka juga membunuh pelajar yang seumur mereka kerana tidak sengaja menyaksikan pembunuhan itu untuk menutup kesalahan mereka. Btw, pelajar senior itu dilakonkan oleh Hyewon.

Rasanya dah boleh jadi pengarah ni hahahaha. Setelah selesai menulis skrip, kami berempat pun balik ke dorm. Sampai sahaja kami di dorm, kami disambut dengan makanan yang telah disediakan oleh Heejin. Heejin sediakan kimbap banyak.

" Uwaa, Heejin ini pertama kali awak sediakan makan malam " puji Hyewon sambil duduk di meja makan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Uwaa, Heejin ini pertama kali awak sediakan makan malam " puji Hyewon sambil duduk di meja makan. Heejin hanya tersenyum lebar.

" Hari ini hari jadi kawan saya, jadi saya buat banyak-banyak ni untuk raikan hari jadi dia " jawap Heejin sambil memasukkan kimbap yang selebihnya kedalam sebuah bekas. " kenapa awak tak sambut jah hari jadi dia disini? "

Heejin yang sedang memasukkan kimbap itu berhenti " Saya, Chenle dan Jaemin nak sambut di tempat kami selalu melepak dulu. Tempat favorite dia. "

Hyewon hanya mengohkan sahaja. Dengan itu, Heejin pun keluar. Kami yang tinggal di dalam dorm itu pun mula makan makanan yang disediakan Heejin tu. Sedap juga. 😭

" Siapa agaknya kawan Heejin tu ah, tak perna nampak dia dengan sesiapa selain Chenle atau Jaemin " tanya Ryujin. " Mungkin kawan dari sekolah lain kot. " Jawapku.

Kami pun makan dan kemudian tidur.

( TO BE CONTINUE )

The RevengesWhere stories live. Discover now