part 3.Pengembaraan Bermula

3.3K 172 18
                                    

Dalam perjalanan pulang,kata-kata aunty yang tadi masih terngiang-ngiang dalam kepala saya. Mengubah dunia? Apa lah tu aunty tu. Saya ni just manusia biasa. Siap bagi-bagi saya cermin. Macam Snow White pula saya rasa sekarang. Urghh... Saya rasa pelik.. Oh ya.. Saya belum kasi tau pula macam mana rupa saya kn. Anak mata saya warna purple. Pelik kn? Rambut saya pula panjang dan kerinting bulat di bawah. Rambut saya warna hijau. Pelik kn? Saya ikut rambut parent saya kali.

 Pelik kn? Saya ikut rambut parent saya kali

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Macam tu lah muka saya. Cuma bayangkan yang saya punya anak mata ni warna purple dan rambut warna hijau. Mesti kamu bilang saya pelik kn? Tapi saya memang dari kecil lagi gini. Pernah dulu ada satu tragedi yang buat saya malu dan tidak bersyukur dengan apa yang saya ada.

FLASHBACK~
"Swanda,kau ni alien kh? Knapa rambut kau warna hijau? Hahahahaha. Guys,penemuan baru. Alien ditemui dalam sekolah kita~" bilang si Armanda. Waktu ni,saya berumur 14 tahun dan masih besekolah. Sangat-sangat menyedihkan kan? Tiba- tiba,ada satu urang perempuan bernama Alice datang pigi tempat saya dan cakap "kamu tiga ikur kara ni nda puas-puas lagi kh mengacau urang!? Please lh,kamu ada hal kamu masing-masing. Jangan mau sakai sangat sebap rambut dia warna hijau. FYI,kamu ni JEALOUS saja sama dia sebap kamu nda da rambut macam dia kn?! Mengaku ja lh." lebih kurang begitu lah dia cakap. Dari hari tu, saya nda kena olok sudah. Dan dari hari tu,saya sama dia jadi kawan. Tapi tidak lepas habis belajar. Dia terpaksa ikut keluarga dia pergi dimensi lain sebap dia ni ditakdirkan untuk tinggal di bumi saja. Mesti kamu bingung kan kenapa saya bulih tau? Well,di kampung kami ni, dulu ada satu orang peramal masa depan. Oleh itu,Alice terpaksa ikut keluarga dia pigi bumi. Sedih kn? Dari hari tu,saya lonely. Tiada kawan😢.

FLASHBACK END~

tanpa saya sedari,saya sampai sudah pula di depan rumah. "Telampau banyak menghayal bah kau ni swanda" saya bermonolog sambil pukul-pukul saya punya kepala. Sampai saja saya depan rumah, saya masuk dan mandi. Memang lah bh. Outong(bau) sudah saya. Lepas tu, saya tidur...

~~~~~

Cahaya matahari yang serba sedikit tembus melalui tingkap terkena di mata saya."urghh.." saya bilang sambil tutup mata saya guna tangan. Macam biasa,saya akan mandi dulu sebelum pigi kerja macam biasa. Sampai saja saya di kedai minum uncle wong,saya kena tengok dengan jakun ni. "Urghh..kenapa?" saya bilang sambil duduk di kerusi yang saya selalu duduk. "Pasal semalam..." belum sempat uncle kasi habis dia punya cakap,satu urang aunty potong cakap dia "Wong,dia nda boleh ada di sini. Dia bahaya. Nanti makhluk shawn datang serang kita dengan lebih teruk." bilang tu aunty yang gemuk-gemuk. "YA!!" sokong yang lain. Saya rasa tekejut. Tiba-tiba,saya dengar rumah saya kena pecah masuk dan seseorang telah mengemas barang-barang saya. "Swanda,kami minta maaf. Tapi apa yang kamu buat semalam telah buat masaalah pada penduduk. Oleh itu,kami minta kamu untuk pergi" bilang uncle Wong. No!! Saya nda mau!! Ini lah yang saya nda suka ni! "Tunggu!" panggil aunty yang saya kasi selamat anak dia kelmarin. "Swanda,nanti kalau kau jalan, kalau kau jumpa orang yang berwarna rambut dia dan pakai cincin yang sama dengan yang kau pakai walaupun berlainan warna, ikut dia. Dia kawan kau.." bilang tu aunty dengan nafas yang tercungap-cungap. Huh? Kenapa semua ni mesti jadi dengan saya! "Oh ya. Maaf semua. Saya mau cakap sekejap dengan swanda.." bilang tu aunty sambil tarik tangan saya. "Urmm..apaitu aunty?" bilang saya. "Mungkin kau masih bingung. Tapi yang pasti,kau penyelamat kami swanda. Kalau kau mau tau,apa yang aunty² di kedai cakap pasal 'The magic girl' tu, dia memang wujud. Tapi dia bukan 'magic girl'.. Dia adalah guardian. Nama guardian yang ikut warna rambut. Dan rambut kau warna hijau. Aunty belum pernah nampak guardian yang rambut dia warna hijau dan mata dia warna purple.. Tapi,aunty yakin yang kau ni salah seorang dari mereka. Jadi,tolong kami Swanda.. Sorry kalau ini terlalu awal untuk kau. Perkenalkan,nama aunty, Julia. Dulu aunty pernah nampak guardian di kampung kita tapi dia lari" bilang aunty panjang lagi lebar. "Huh? Walaupun saya masih nda boleh hadam apa yang aunty cakap tadi,tapi apa kegunaan tu cermin?" saya menanya dengan ayat yang tunggang langgang. "Aunty nda tau. Tapi,itu adalah cermin daripada 'blue guardian'.. Dia suruh aunty bagi kalau² ada guardian di kampung ni.." bilang aunty. "WOII..jangan kamu borak lama sangat. Nanti tentera Shawn dapat kesan kita!" bilang tu abang. Sokay kau abang.. Nasib muka kau buruk.. "Ok lh..saya jalan dulu.." saya bilang dengan nada yang sayu. Lepas tu,saya dengan perlahan-lahan meninggalkan bandar Aurona. Tanpa disedari,permata jernih mula turun dari mata saya setitik demi setitik..

P/s: ok juga kah?kamu suka? Kalau suka,jangan lupa comment dengan vote k..jangan lupa share juga..tq💓

The MAGIC Girl (COMPLETED!)Where stories live. Discover now