part13.pengembaraan sebenar bermula!

1.9K 155 6
                                    

MALAM SEBELUM BERTOLAK~

Swanda,Xzender dan lea sedang berlatih dengan kuasa mereka masing-masing sebagai latihan sebelum bertolak. Mesti kamu mau tau apa kuasa si Swanda kan? Ok. Let me tell you guys. Macam yang kamu tau,dia boleh kuasai semua elemen. Kuasa sampingan dia ialah dapat membuka pintu portal,memberhentikan masa dan yang paling best,dia ada kuasa untuk berkomunikasi dengan haiwan dan ada kuasa penyembuhan terunggul. Pengetua sekolah pun nda boleh tandingi kuasa dia.

THROW BACK~

"Swanda,hari ni genap 2 bulan kamu bersekolah di sini. Oleh itu,hari ni kamu perlu berlawan dengan pengetua sendiri." bilang cikgu ben. Swanda terkejut.

"Tapi cikgu,saya nda setanding dengan pengetua. Beliau sangat kuat! Ada kuasa penyembuhan lagi tu." bilang swanda panik. Cikgu ben hanya menggelengkan kepalanya.

"Belum cuba belum tau lah Wanda. Kau pun tiada kurangnya juga. Sama hebat. Mesti perlawanan sengit tu nanti." bilang si lea pula. Swanda mengeluh kecil.

"Ok. Tapi kalau saya luka,kamu rawat k. Hihi" bilang swanda menggaruk kepalanya yang tidak gatal.

"Ok,pengetua dan swanda silalah ke tengah padang latihan. Semua murid,sila duduk di tepi dewan." bilang cikgu ben. Xzender hanya diam. Jauh di sudut hatinya,dia risau gadis yang telah membuat jantungnya berdegup kencang setiap kali bertemu akan tercedera.

"Ok Swanda,siapa yang mula dulu?saya atau kamu?" tanya pengetua.

"Pengetua dulu lah." jawab swanda takut-takut.

Pengetua sekolah mula memejamkan matanya dan mengeluarkan elemen angin. Dia menyerang swanda tanpa henti. Swanda mengelak pantas. Swanda memejamkan matanya dan mengeluarkan elemen tanah dan menghancurkannya menjadi debu sekaligus mengeluarkan elemen angin. Pengetua membuat perisai menggunakan air. Pengetua keluar dari tempat persembunyian dan membuat pedang air. Pedang itu dihunus tanpa henti. Pedang itu terkena pada lengan swanda.

"Ouhh.." bilang swanda kesakitan. Memang lah bah sakit isi hidup-hidup tersiat.

Swanda mengeluarkan elemen air dan membentuk seekor singa.  Singa itu berlawan dengan pengetua. Swanda lalu duduk menahan sakit. Dia menyentuh lukanya. Tiba-tiba sebuah cahaya putih muncul dan sekelip mata saja lukanya hilang. Wow!amazing! Swanda terkejut. Begitu juga pengetua. Akibat hilang fokus,pengetua dicakar oleh singa di bahagian kaki dan terjatuh.

PRIT!PRIT!

"pemenangnya swanda!" bilang madam.

"Lion back to water!" bilang swanda dan sekejap saja tu singa hilang dan jadi air lalu mengering.

Swanda cepat-cepat pigi tempat pengetua terbaring. Pengetua cuba untuk menyembuhkan lukanya tapi nda dapat. Luka terlalu dalam. Semua guru-guru ke tempat pengetua dan cuba untuk merawat tapi masih nda boleh.

"Sorry. Tolong bagi laluan,saya mau cuba." bilang swanda lalu meletakkan tangannya dan sekali lagi muncul satu cahaya putih dan sekelip mata luka itu hilang.
Semua orang yang melihatnya terkejut.

"Swanda,kau ada kuasa haiwan dan kuasa sampingan dia kuasa penyembuhan terunggul" bilang lea.

THROW BACK END~

"Apa yang kau termenung tu? Sampai mana sudah? Marikh?" bilang si lea sambil senyum.

"Teda lah. Bisuk kita bertolak. Sudah siap susun barang?" bilang si swanda sambil membalas senyuman lea. Lea mengangguk.

"Bah. Cukup lah ni. Malam ni,tidur cukup-cukup. Bisuk kita bertolak sudah." bilang si xzender berpeluh-peluh. Swanda kasi si Xzender tuala kecil.

"Nah. Lap peluh kau tu." si xzender pun ambip tu tuala dan lap dia punya peluh.

Lepas dorang becerita sekejap,dorang balik pgi bilik dorang dan tidur.

~~~~~~~~~~~~

"Bunny,bangun. Kita mau bertolak sudah ni. Cepat lah. Jangan lupa bawa beg kau." bebel swanda. Hampir tiap hari dia membebel.

Lepas dorang sudah siap,dorang berkumpul di bawah lalu permaisuri pun turun.

"Ok. Semua sudah siap? Ingat,nanti jangan kamu bergaduh. Sentiasa bekerjasama." bilang permaisuri.

Mereka bertiga mengangguk lalu pergi meninggalkan istana.

Besambung~

#sorry kalau ni bahagian pendek sikit. Jngan lupa vote and comment k. Tq for reading😊

The MAGIC Girl (COMPLETED!)Onde as histórias ganham vida. Descobre agora