part12.tamat persekolahan!

2K 137 2
                                    

THREE MONTHS LATER~
"Bunny,bangun. Kita mau jalan pigi sekolah sudah ni. Hari ni saya last sekolah sudah. Bangun lah." bilang Swanda sambil kasih guyang-guyang badan si bunny.

Bunny menggeliat. Dia perlahan-lahan membuka matanya. Dia nampak muka Swanda yang kelihatan teruja membngunkannya. Mesti lah bah teruja kan? Dia last sudah sekolah hari ni.

"Bah. Ya lah. Saya bangun lah ni." bilang si bunny sambil keluar dari tempat tidurnya.

Swanda lalu memberi bunny carrot ajaib yang diberikan oleh cikgunya pada hari pertama dia masuk ke sekolah. Macam dulu,dia punya bff masih lagi lea dan xzender. Namun,dia masih belum tau siapa sebenarnya pesangannya. Si xzender langsung nda kasih peluang tingu. Kejam!

Lepas bunny habis makan,dorang pun keluar dari bilik dan turun ke bawah.

"Morning guys. Yeay! Hari ni last sekolah!" bilang Swanda sambil melompat-lompat. Xzender yang baru keluar dari dapur untuk breakfast menjeling wanda.

"Kau boleh jangan macam budak-budak kah? Habis sekolah bukan bermaksud habis misi. Kita ada banyak lagi misi mencabar di luar sana lepas ni. Jangan mengada-ngada" bilang xzender dingin. Dalam kata-kata si Xzender tu ada betul juga.

"Bah. Ya lah. Sorry." bilang si swanda sambil tunduk. Xzender mengangkat muka Swanda dengan menggunakan jarinya. Semua ni buat Swanda berdebar-debar. Dia takut akan rasa terlebih selesa dengan si xzender ni. Setiap kali xzender berada di sisinya,dia akan rasa sangat-sangat berdebar namun selesa. Pelik kan?

"Saya tau muka saya handsome. Jangan tingu lama-lama. Nanti kau jatuh cinta." bilang si xender sambil tersenyum sinis.

"Perasan." bilang swanda lalu menjeling.

"Kamu ni. Setiap kali bejumpa begaduh. Saya kasih kawin lah kamu ni. Bah. Jom lah! Nanti lambat." bilang si lea yang dari tadi diam. Swanda dan Xzender ikut si lea masuk dalam kereta kuda.

Sampai saja dorang di sekolah,dorang disambut meriah oleh warga sekolah termasuk pengetua. Memang lah bah. Dorang tiga ni kena kasih jadi pelajar contoh. Terutamanya Swanda yang boleh menguasai semua jenis  elemen. Jadi idol pelajar bah tu!

"Tahniah kepada kamu bertiga. Hari ni,tamatlah sudah sesi latihan kamu sebagai ahli guardian." bilang madam. Entah kenapa hati Swanda jadi sedih. Lepas ni,dia nda boleh lagi berlatih dan berlawak jenaka dengan cikgu-cikgu yang ada di sini.

"Terima kasih cikgu. Kami nanti kalau ada masa,kami lawat juga ni sekolah. Jangan risau." bilang Lea senyum. Sejak kebelakangan ni,lea makin jadi matang. Mentang-mentang lah dia paling tua!

Saya dan xzender cuma senyum dengan semua cikgu-cikgu yang ada.

"Swanda, Xzender dan lea. Lepas ni,kamu semua mesti bekerjasama sesama sendiri ok? Jangan begaduh. Kita tidak tahu kemampuan musuh untuk menyerang. Selagi kamu bekerjasama,kamu akan menang." bilang cikgu ben sambil senyum. Dan pada hari itu,sesi latihan dorang sudahpun berakhir. Dorang kena bawa pet dorang semasa pengembaraan nanti.

SAMPAI DI RUMAH ~
Mereka bertiga sampai di rumah pada sebelah petang. Hampir tidak muat perut Swanda untuk menyimpan semua makanan semasa jamuan tadi. Apanya nda,semua makanan pun sedap-sedap!

"Mm.. Swanda,permaisuri panggil kamu bertiga sebelum makan malam nanti." bilang si rethney lalu pergi. Sebenarnya,Rethney ni bukan manusia biasa. Dia ada kuasa dalam elemen masakan. Disebabkan dia ni nda sesuai berlawan,dia jadi pembersih istana saja.

"Ouhh.. Ok. Tq reth.." saya bilang senyum. Swanda lalu masuk ke dalam biliknya untuk berehat. Setelah memberi makan kepada bunny,swanda mandi dan seperti biasa,dia turun untuk makan malam.

"Ehh. Yakan,permaisuri panggil kami tiga orang." bilang swanda dan pigi bilik si Xzender dan Lea.

TOK.. TOK.. TOK..

"Masuk!" sayup-sayup kedengaran suara seorang lelaki. Swanda perlahan-lahan membuka pintu bilik dan duduk di atas katil xzender.

"Xzender,permaisuri pngil. Cepat sikit kau." saya bilang dan keluar. Saya juga membuat hal yang sama di bilik Lea.

TOK.. TOK.. TOK.. Pintu terbuka dengan sendiri . ni mesti mau cakap pasal misi kami ni kn? Huh.. Baru saya mau rehat.

"Hye kamu semua. Saya panggil kamu ni untuk bagi tau misi kamu selepas ni." bilang permaisuri sambil baca buku.

"Ok..misi apa tu permaisuri?" si lea tanya.

"Ok. Ini misi pertama kamu. Kamu perlu cari semua ahli pasukan kamu yang lain. Semuanya ada 6 orang termasuk kamu bertiga. Jangan risau,mereka di alam kita juga." bilang permaisuri panjang lagi lebar.

"Di mana kami boleh cari dorang? " bilang si Xzender.

"Oh. Dorang ada cincin berlian yang kamu ada juga. Warna rambut dorang pun lain. Namun,salah seorang daripada mereka berambut hitam. Jadi,jangan keliru k." bilang permaisuri.

Kami bertiga hanya mengangguk.

"Bila kami boleh mula cari?" saya tanya.

"Minggu depan. Minggu ni,kamu buat persiapan ok? Kamu akan jumpa mereka dalam masa 1 minggu. Jangan risau. Saya sudah meramalnya." bilang permaisuri.

Lepas sudah semua tu,kami turun untuk makan malam. Oh ya! Pasal cermin yang aunty julia bagi tu kn,rupa-rupanya itu cermin snow white rupanya. Dia boleh kena tanya soalan dan dia akan jawab sejujurnya. Tiada penipuan semasa menjawab soalan.

Lepas siap makan,saya naik pigi bilik dan tertidur akibat kepenatan.

The MAGIC Girl (COMPLETED!)Where stories live. Discover now