part 34. Mission completed!

1.8K 126 8
                                    

Swanda berusaha sedaya upaya untuk melawan ayah lea. Tenaganya semakin berkurangan kerana separuh daripada aura positifnya telah diberikan pada lea. Tapi yang peliknya,semakin swanda memberikan auranya semakin bertenaga musuhya.

"To..long..lepas..kan.. Lea.." bilang si swanda tidak bertenaga.

"Hahahahaha! Kau bodoh swanda! Kau langsung nda tau yang semakin kau bagi aura kau pada lea,semakin aku berkuasa! Hahahahaha! Betulah apa yang aku cakap. Raja sentiasa menang! Kegelapan akan sentiasa menang! Hahahahaha!" bilang tu orang tua sambil ketawa macam orang gila. Bukannya lucu pun. Kasi kawin kau sama datuk seri vida. Baru kau tau. Makan lah kau ku puteh sampai hati kau bersih.  Hurh!

Nester yang tadinya bertarung dengan shawn mula menewaskan musuh yang terakhir di hadapan matanya. Lalu,dia pigi tempat si Lea.

"Lea. Ini nester sayang. Ingat Nester?" perlahan-lahan lea mengangguk lalu tersenyum.

"Mari sayang. Mari sini sama nester. Lepaskan aura kegelapan dulu baru bagi aura positif itu pada swanda balik k sayang? Sayang boleh buat tu." bilang si nester lembut. Perlahan-lahan aura hitam hilang dan aura positif kembali pada swanda.

Nester tersenyum lega. Lea yang baru memberikan aura itu tiba-tiba jatuh pengsan di atas pangkuan Nester.

Swanda tiba-tiba rasa bertenaga. Dia melihat lea. Senyuman lega diberikan. Namun, lelaki tua itu pula yang tidak bertenaga sekarang.

"Hurh! Lemah!" bilang si swanda lalu membaling bebola petir ke arah lelaki itu. Perlahan-lahan badan lelaki itu hancur menjadi debu dan hilang ditiup angin. Automatik tentera shawn yang tadi pun lenyap menjadi debu. Ehh. Tunggu sekejap. Macam mana dia boleh bekerjasama dengan fire drag. Dan fire drag sudahpun musnah olehnya.

Tiba-tiba satu cahaya putih mengelilingi swanda. Bajunya bertukar menjadi dress warna putih tetapi tidak kembang. Muncul satu mahkota mutiara berwarna pink di atas kepala swanda. Perlahan-lahan muncul sepasang sayap putih. Dia bertukar rupa! Semua orang terkejut. Siapa sebenarnya dia!

"Congrats swanda. You save the world. You save our country. Inilah masanya. Ini baru perubahan kecil. Selepas ni,kamu perlu berkahwin dengan Xzender. Jangan banyak tanya lagi. Lepas ni,satu pintu dimensi muncul dan kamu akan masuk ke dunia asal." permaisuri Clara tiba-tiba menghilang ditelan kabus berwarna hijau.

Seperti yang dikatakan,muncul satu pintu dimensi dan mereka semua masuk. Zack yang bertaut pada bahu Agnes. Nester yang menggendong lea. Permaisuri yang berjalan bersama raja dan pet yang lain. Aikk? Sejak bila dorang ada? Oh! Mungkin masa kabus hijau tu ada. Dan akhir sekali,Xzender dan swanda yang terakhir masuk ke dalam pintu dimensi. Perlahan-lahan pintu itu tertutup.

Mereka semua sampai tepat di dalam istana houstone. Senyuman manis diberikan pada mereka oleh permaisuri clara.

"Raja dan Permaisuri." bilang permaisuri clara lalu berlutut.

"Bangun clara. Terima kasih sebap tolong jaga anak kmi." bilang raja. Permaisuri mengangguk faham.

"Baiklah. Nester bawa lea ke dalam biliknya. Kamu semua boleh berehat. Malam nanti kita akan adakan satu mesyuarat penting." bilang raja dan mereka semua pun pergi ke bilik masing-masing.

Swanda p.o.v
"Kenapa dengan baju sya ni. Haishh" bilang si swanda sambil membelek-belek bjunya.

TOK..TOK..TOK..kedengaran pintu diketuk. Swanda membuka pintu tersebut perlahan-lahan.

"Buarhh!" jerit Xzender tiba-tiba.

"Arghh! Saitan!!" jerit swanda. Xzender ketawa.

"Jahat oo my future wife panggil hubby dia saiton. Sokay sayang. Nanti lepas kawin teda belas kasihan ok?" bilang si Xzender dengan nada yang cukup.... Hm.. Susah mau cakap. Romantik ada. Seram pun ada. Sampai naik bulu roma swanda.

"Ihh. Kau sana shuhh.. Sepa mau kawin sama kau?" bilang si swanda.

"Betul ni sayang? Kalau begitu biy kawin sama pokok ja lh. Hmm. Kesian tiada yang mau biy." sejak bila si Xzender gelar diri dia biy? Sejak tadi lh bh kn?

Xzender keluar dari bilik dan perlahan-lahan turun ke bawah. Muncul perasaan bersalah swanda. Dia mengejar Xzender.

"Xzender! Ok lh. Swanda kawin sama Xzender!" teriak swanda. Namun langsung tidak diendahkan Xzender. Huhu! Ada sayap nda mo terbang!

Swanda mengeluh. Hubungan mereka balik seperti dulu. Air mata swanda perlahan-lahan turun.

Lalu,dia mengambil keputusan untuk berehat di dalam bilik sahaja.

Bersambung.

#vote.... Commentt..

The MAGIC Girl (COMPLETED!)Where stories live. Discover now