part9.sekolah ini pelik!

2.2K 144 10
                                    

"Adakah dia orang yang kami cari selama ni?" dia bilang bebisik tapi masih cukup kuat untuk kami dengar.

"Cari siapa sir?" saya bilang.

"Arr.. Teda. Lea,bagi tau guru-guru dan ahli guardian tahap akhir,ada perjumpaan jam 1 petang nanti." dia bilang. Saya masih lagi blurr. Saya kah yang dia bilang kena cari tu? Cari apa? 

"Hmm..ok." saya bilang lalu tingu tu rabbit. Siapa nama dia? 

"Mm.. Rabbit,nda tau lah kau faham cakap saya atau Nda. Tapi,siapa nama kau?" saya becakap macam orang gila. Si Xzender tingu ja saya sambil senyum kecil.

"Hye. Nama saya bunny." bilang tu arnab.

"Oii nenek kau bujang!" saya melatah sebap dengar tu arnab pandai becakap. Tadi saya becakap sama tu arnab tu testing-testing saja. Punya lah saya tekejut!.

"Hahahahaha! Tu lah kau! Kau fikir dorang ni nda pandai becakap?" bilang si Xzender ketawa sambil pegang perut dia.

"Ishh..mana lah saya tau. Hmm. Bunny,apa kebolehan kau?" saya tanya sama si bunny. Dia senyum. Aww..soo cute.

"Hmm. Sebenarnya,saya ni boleh ubah gaya atau fesyen seseorang mengikut gaya yang saya suka. Hmm. Saya juga boleh jawab semua soalan kau. Saya ada kuasa elemen tanah. Tapi nda kuat sangat. Saya boleh..." belum habis dia cakap saya sudah potong.

"Ouhh.. Ok. Nanti di istana kau kasi tau saya k bunny. Banyak benda yang saya mau tanya kau nanti ni."acctualy,saya sengaja bah potong cakap dia ni.  Mulut dia telambau becok. Kuat betul becakap.

" ehh. Ini little drag kah? Wow.. Ini first time saya jumpa spesis kamu. Selamat berkenalan.." dia bilang. Kamu perasan kah? Gaya dia sama dengan gaya saya😂. Saya tingu tu little drag langsung nda sambut tangan si bunny. FYI,dia jeling lagi saya punya pet😂.

"Wuhuu..sama macam gaya tuan dia." saya bilang berbisik.

"Kau bebisik tu kau fikir saya nda dengar kah tu?"si Xzender tanya Saya. Saya senyum kambing saja sama dia. Well, memang sama kan?

" bah.. Sudah lah kau sana tu. Kau nda mau masuk kelas kah? " dia bilang.

"Oh ya kan.. Bah. Jum lah. Jangan buang masa. Habis lah saya! Sudah lah baru masuk sekolah! Lambat lagi masuk kelas! Haiyyoo.. Mati lah kalau begini!" saya bermonolog. Lepas tu,saya tarik tangan dia keluar dari tu pejabat.

"Xzender,cepat lah. Mana kelas saya?" saya tanya panik.

"Ihh. Relax lah. Kau satu kelas dengan saya. Jom lah.." dia bilang. Saya angguk-angguk ja. Sampai ja depan satu kelas ni, saya berhenti.

"Oh ya.. Bunny,boleh tukar fesyen saya macam yang tadi? Nanti dorang bilang saya minta puji tu.." saya bilang.

"Ok Swanda.." dia bilang. Wait? Macam mana dia tau nama saya? Arh.. Biarlah  tu. Nanti di istana saya tanya dia. Lepas tu,kami sama-sama masuk dala. Kelas. Wow. Again,full of magic😍 dorang semua duduk di atas meja dari kuasa masing-masing. Wow! It's amazing! Nda lama lepas tu,saya dengar orang berdehem. Saya cepat-cepat pusing untuk tengok siapa pemilik suara tu. Saya nampak,ada satu orang perempuan macam aunty-aunty bediri sambil pakai pakaian istana.

"Ehh. Sorry madam,i'm late." saya bilang buat muka bersalah.

"Ohh..sokay,kami baru saja mau mula." dia bilang senyum. Okay..

"Mm.. Nama kau swanda kan? Kau boleh duduk di meja dengan menggunakan kuasa kau sendiri." dia bilang. Wait? Dia baru ja cakap perkataan 'kuasa kau sendiri'. Macam mana tu kalau saya nda tau apa kuasa saya? Saya berdiri ja depan kelas. Dari sini,saya boleh nampak meja kayu pokok,api,air. Ehh.. Angin pun ada!.

"Swanda? What's wrong? Any problems?" tu guru tanya.

"Hmm..sorry madam. Tapi saya masih nda tau apa kuasa saya yang sebenarnya." saya bilang tunduk.

"Ouhh..sokay. Kau berdiri di sebelah orang yang kau mau." tu cikgu suruh. So,saya imbas muka dorang semua. Yang saya kenal si Xzender ja. Saya tingu si Xzender, dia jeling saya. Saya berdiri di sebelah dia. Muka dia relax ja.

"Ok.. Xzender, kau tau apa yang kau patut buat kan?" dia bilang senyum. Saya nampak si Xzender buat meja dari air. Macam mana saya mau duduk ni?

"Duduk lah.." bilang si Xzender. Saya jadi ragu-ragu. Patutkah saya duduk? Saya jalan menuju ke meja yang si Xzender buat. Wait? Meja saya bersambung dengan meja dia? Dia mengambil kesempatan kah ni? Saya duduk ja. Ok.. Saya ampai beg saya di lantai dan cuba duduk. Slowly. Perlahan-lahan punggung saya merasa sesuatu yang keras. Aik? Bila masa ni kerusi jadi keras? Sekali saya tengok, jadi ais sudah tu kerusi. Si Xzender senyum ja tingu saya.

"Thanks.." saya bilang senyum sama dia. Dia tiba-tiba jeling saya. Oii boy! Boleh jangan sombong betul kah?!  Oh ya. About our pet,kami kena suruh simpan dlam beg kami😂 kalau mau panggil, tepuk tangan ja 3 kali. Full of magic kan?

"Ok.. Swanda, kenalkan diri kamu dengan ahli kelas yang lain." tu guru bilang. Kenapa nda suruh saya cakap sebelum cari tempat duduk? Kan senang begitu?

"Mm..hye,nama saya Swada,kamu boleh panggil saya Wanda. Selamat berkenalan.." saya bilang sambil senyum. Macam biasa,dorang akan tengok rambut dan anak mata saya.

"Swanda,kau dari mana?" tanya ni satu orang perempuan.

"Dari bandar aurona." saya bilang. Dorang semua tekejut.

"Bandar yang kena tawan oleh Shawn?" dorang bilang. Saya angguk-angguk ja.. Lepas tu,kami kena suruh keluar pigi padang latihan.

"Swanda,mulai hari ni,kau akan berpasangan dengan Xzender. Dia pelajar tahap 3. So,dia boleh ajar kau." bilang tu madam.

"Tapi,kau belum tau apa kuasa kau kan? Kalau begitu,kau jumpa cikgu ben dulu. Dia akan kasi tau apa kuasa kau. Xzender,kasi kawan dia." terang madam kami.  Saya dengar si Xzender mengeluh kecil.

'Sorry Xzender..'sengaja saya cakap dalam hati supaya dia dengar.. Saya tengok dia. Again,dia senyum lagi tengok saya. Saya rasa pipi saya panas lepas nampak dia senyum macam tu dengan saya. Kemudian,kami sama-sama jalan masuk dalam bilik guru yang kami masuk pagi tadi. Dari jauh,nampak macam satu orang lelaki yang nerd,pakai cermin mata duduk sambil semak kertas.

"Selamat pagi cikgu. Madam may minta Saya bawa swanda jumpa dengan cikgu.." bilang xzender.

"Ok. Kamu belum tau apa kuasa kamu kan? Jom.." dia bilang sambil bawa kami pigi satu bilik yang penuh dengan alatan berlawan.

"Ok. Sekarang,Xzender kamu boleh masuk kelas. Tiada bantahan. Biar cikgu uruskan dia.." saya nampak Xzender menggeleng.

"Nda. Nda mau. Saya akan tunggu dia. Biar lah lama." dia bilang. Saya dengar cikgu ben mengeluh. Nda lama lepas tu,dia bagi Xzender kebenaran untuk tunggu saya.

"Ok..sekarang,kamu berdiri di tengah bilik. Kamu kosongkan fikiran kamu. Tenangkan diri. Cuba berkomunikasi dengan tenaga dalaman kamu."cikgu ben bilang. Saya angguk ja. Saya tutup mata,saya tenangkan diri macam yang cikgu ben suruh saya tadi. Tiba-tiba,saya nampak satu kawasan yang cukup cantik. Saya cuba angkat tangan saya pigi depan. Ya..saya rasa sesuatu sedag berkomunikasi dengan saya. Ya..ada pokok,air,petir,elektrik, api,angin dan macam macam lagi sedang becakap dengan saya. Dorang panggil saya puteri?

"Tidak mungkin!" kedengaran suara cikgu ben. Dengan cepat saya buka mata. Tekejut saya apabila nampak satu bola kecil yang mengandungi elemen air,tanah,kilat,pokok dan banyak lagi berkumpul di tangan saya. Saya cuba mengawal diri. Say buang tu bola dekat dengan sebuah senapang. Huh.. Nasib! Saya tengok ja tempat si ben,ada banyak cikgu di situ termasuk pengetua.

"Ben,marim kita ada mesyuarat.." bilang pengetua sekolah lalu pergi diikuti dengan guru-guru yang lain.

The MAGIC Girl (COMPLETED!)Where stories live. Discover now