part10.Kuasa baru

2.1K 143 8
                                    

SIDANG MESYUARAT~

"Saya rasa,dialah orang kita cari selama ni. Dari apa yang saya nampak,dialah orangnya."bilang cikgu ben.

" Saya juga mempunyai pendapat yang sama. Dia lah satu-satunya yang boleh musnahkan fire drag. Dia juga boleh selamatkan ibu bapa dia." bilang madam. FYI,madam ni ada kuasa yang boleh tau masa silam seseorang. Jadi,jangan kamu hairan k.

"Ibu bapa? Apa maksud madam?" tanya pengetua.

"Sebenarnya,raja alam yang hilang dulu ialah ibu bapa Swanda. Swanda lah orang yang kita cari selama ini. Warna anak mata dan rambut dia tidak sama. Pada pendapat saya,dialah orang yang mampu menyelamatkan dunia ni dari Shawn dan fire drag." terang madam panjang lebar. Semua mereka hanya mengganguk-angguk kan kepala mereka.

"Kalau begitu,kita perlu melatih dia dengan bersungguh-sungguh. Tadi,semasa saya ingin mengetahui kuasa dia,mula-mula,dia keluarkan elemen angin. kemudian,dia mengeluarkan elemen air,api,tanah,kuasa alam dan sebagainya secara serentak. Dan pelik,dia mampu mengawal kuasanya." kata cikgu ben. Sekali lagi mereka semua mengganguk.

"Sah. Dialah orangnya. Oleh itu,semua guru harus merahsiakan hal ini daripada orang luar. Jangan biarkan satu orang pun tau. Dia sememangnya istimewa." kata pengetua. Lalu,mesyuarat pun berakhir.

BACK TO NORMAL SITUATION .
"Xzender, kau bawa saya pigi mana ni?" tanya Swanda. Xzender lalu melihat Swanda.

"Kau nda mau pigi kantin? Waktu rehat sudah ni. kita jumpa si Lea. Dia bilang mau jumpa kau time rehat. " Swanda menepuk dahinya.

"Oh ya kn. Btw,apa ja makanan yang kena jual di sana ya? Saya lapar oo.." bilang si Swanda sambil pigang dia punya perut. Xzender geleng kepala ja. Lalu,swanda nampak satu tempat yang magic baginya. First time dia pigi kantin dia sakai lagi. Memang lah bh sakai kalau mak cik kantin yang biasanya di dunia biasa tu manusia biasa dan di sini mak cik kantin tu orang bunian! Sangat mengejutkan! Lepas berapa lama,dia dengar orang menyapanya.

"Hye wanda! Alaa..kau nda satu kelas dengan saya..huhu. Btw,ok kh tadi?" bilang Lea dengan teruja.

"Ok bah. nda sangka oo sampai buat meja pun pakai kuasa sendiri kn?" swanda bilang sambil garuk-garuk kepala dia yang nda gatal.

"Ya. Hehe. Kau tau lah apa kuasa kau?" tanya lea. Swanda geleng kepala. Lea bagi signal 'macam mana kau buat meja?' dengan muka pelik.

"Saya tolong dia. Saya buat meja ais." bilang si Xzender yang baru balik dari membeli makanan. Lalu,di bagi roti yang dia belil sama swanda dan Lea.

"Tq" bilang Swanda sambil senyum.

"What?! Wow.. Sweet oo kamu. Swanda kau tau kah pasangan kau ni sebenarnya si ...." belum habis si Lea cakap si Xzender pigi tekup mulut si Lea.

"Oh ya kn. Bila saya boleh tingu tu kitab jodoh arr? Saya mau tau oo" bilang si Swanda teruja.

"Nda payah Wanda,dia selalu ada dengan kau juga. Yang pasti,dia memang handsome😂" bilang si lea ketawa-ketawa. Si Swanda bingung. Tiba-tiba loceng berbunyi tanda habis rehat.

"Ok. wanda,lepas ni kelas latihan kuasa. Kau,saya sama xzender satu kelas tu. Yeahh.." bilang si Lea teruja. Saya senyum ja.

"Bah. Jom lah." bilang si Xzender lalu jalan meninggalkan mereka berdua. Swanda dan lea berlari-lari anak mengejar xzender. Sampai sahaja di kelas kuasa,Swanda,lea dan Xzender kena panggil oleh cikgu ben

"Ya cikgu? Kenapa?" bilang si Lea menanya.

"Kamu kawan si Swanda kan? kamu bukan berlatih di sini. Mari ikut saya." bilang cikgu ben. Dorang pun jalan ikut cikgu ben.

"Ok. Sampai. Cikgu mau bagi tau. Sebenarnya,Swanda ni 'magic Girl.' dia penyambung yang seterusnya." bilang cikgu ben. Swanda baru teringat pasal magic girl. Dia tekejut. Sama juga dengan Lea dan xzender.

"A..a..pa?" jawab mereka bertiga serentak. Cikgu ben mengangguk.

"Kamu lea dan ben mesti jaga ni rasia. Wanda boleh menguasai semua elemen yang kamy ada. Xzender, kamu nampak juga kan tadi?" bilang cikgu ben sambil tingu xzender. Xzender terus sahaja teringat ciri-ciri pasangan dia waktu dia tingu tu kitab jodoh dulu.

~~~~~
CIRI-CIRI PASANGAN ENCIK XZENDER ALEXZANDER:
*RAMBUT BERWARNA HIJAU DAN ANAK MATA BERWARNA PURPLE
*SEORANG YANG SANGAT-SANGAT BERKUASA
*SEORANG MAGIC GIRL
-ENCIK SANGAT BERTUAH KERANA MEMILIKI DIA SEBAGAI PASANGAN-

Riak muka xzender sangat terkejut. Dia tidak tahu ingin menemui pasangannya di mana.

~~~~
"Excuse me xzender.." bilang cikgu ben. Xzender terkejut.

"Hm.. Swanda,kamu kena berlatih mulai dari sekarang. Dalam masa 3 bulan,kamu boleh menamatkan pelajaran kamu dan menjalankan misi kamu. Begitu juga dengan lea dan Xzender.." bilang cikgu ben.

"Baiklah, kita mulakan latihan." bilang cikgu ben lagi. Dorang mengangguk.

"Cikgu, kami akan berlatih dengan Swanda?" tanya lea.

"Ya. Kamu bertiga akan berlatih dengan swanda. Lea,kamu adalah pasukan swanda. Xzender,cikgu pastu cikgu tau yang kamu itu bergelar apa. kan??" xzender menganguk.

"Baiklah. Kamu bertiga berdiri di tengah padang latihan. Swanda, kamu cuba berkomunikasi dengan kuasa kamu. Cuba satu demi satu kuasa kamu." bilang cikgu ben. lalu,mereka bertiga berdiri di tengah padang latihan dan memulakan latihan dengan menenangkan diri. Oh ya. Saya lupa bagi tau kamu kuasa lea kan? Sebenarnya,kuasa dia ni elemen tanah dan angin. Dia boleh memanipulasikan barang menjadi apa yang dia mau. Dia juga boleh memutarkan balik masa.

Swanda menutup mata dia perlahan-lahan. Dia sekali lagi berasa seperti berada di sebuah hutan yang sangat cantik. Dia berkomunikasi dengan elemen air. Ya. Akhirnya dia berjaya. Begitu juga dengan seterusnya.

P/s: hye. macam mana? Ok jga kah?😂 jangan lupa vote and comment k. Love you my readers💓💓

The MAGIC Girl (COMPLETED!)Where stories live. Discover now