part 27.perubahan swanda!

1.8K 120 3
                                    

Swanda merasa matanya terkena silauan. Perlahan-lahan dia membuka matanya.

"Urghh.." bilang si swanda memegang kepalanya yang terasa berat. Swanda lalu menoleh ke arah tepi katilnya. Kelihatan Xzender yang nyenyak tidur dibuai mimpi. perlahan-lahan swanda membelai rambut xzender.

"Nda sangka yang sebelum ni kita pernah jumpa kan xzender?" bilang si swanda sambil mengusap-usap kepala xzender.

Tiba-tiba swanda teingat pasal 'the red rose' yang dia jumpa dulu. Dia teingat pesan aunty julia untuk bagi separuh daripada tu bunga kepada pasangannya.

Perlahan-lahan swanda ke meja solek yang terdapat beg Swanda di atasnya. Tanpa sengaja,swanda melihat ke arah cermin itu.

"Hhrhh! Omg! Kenapa sama mata saya?!" bilang si swanda tekejut sebap anak mata dia 50% coklat dan 50% purple. Rambut dia pun warna merah merun.

Xzender yang tidur tadi terbangun akibat terdengar suara swanda.

"Omg Swanda! Kau ok?" bilang si xzender lalu memeluk badan swanda.

"Ok bah. Xzender, makan Ni kelopak bunga" bilang si swanda.  Xzender yang telah meleraikan pelukannya dari swanda terkejut dengan perubahan swanda. Anak mata dan rambut swanda bukan lagi purple dan hijau!.

"Saya tau kau pun bingung macam saya. Cepatlah makan tu bunga. Kalau kau mau ingat semuanya." bilang si swanda. Xzender bingung. Ingat semuanya?

Lalu,Xzender makan kelopak bunga yang diberikan oleh swanda. Perlahan-lahan dia dikelilingi oleh asap biru.

Setelah 15 minit menunggu, asap biru yang tadi mula hilang. Xzender terus memeluk swanda sebaik saja kabus itu hilang.

"Swanda.." bilang si Xzender sambil memeluk swanda.

"Saya pun nda sangka yang rupa-rupanya kita pernah berjumpa sebelum Ni." bilang si swanda lalu membalas pelukan Xzender. Patutlah masa first time dia jumpa Xzender dia rasa yang muka si Xzender ni familiar btul.

Tanpa mereka sedari,seekor burung gagak hitam jelmaan orang suruhan fire drag sedang memerhatikan mereka dari tadi lagi.

"Sekarang kamu bahagia. Nanti,kamu akan menderita!" bilang  tu gagak lalu menghilang ditelan asap hitam.

DIMENSI BADDARK

"Kalau kamu mau selamat,dari dulu lagi saya bilang! Bagi kuasa sama negara kamu! Dan saya akan membebaskan kamu! Tapi kamu degil!" bilang tu fire drag sambil melibas badan raja dengan menggunakan rotan.

"Arghh! Biarlah saya mati sekalipun! Kau nda akan dapat tu semua! Percayalah! Anak kami dan seluruh tentera akan membunuh kamu!" bilang raja menahan sakit.

"Kau jangan sesekali berani cakap begitu!!!" marah fire drag lalu merotan badan raja dengan lebih kuat sehingga badan raja dipenuhi dengan luka dan lebam.

"Sayang!!" jerit permaisuri tidak berdaya kerana digari dengan gari kalis kuasa.

"Urghh.." bilang raja lalu jatuh pengsan.

BERSAMBUNG~~

The MAGIC Girl (COMPLETED!)Where stories live. Discover now