part 30. menyelidik!

1.5K 123 4
                                    

Swanda dan Xzender berjalan melalui satu lorong.

"Swanda,kenapa kita pigi sini? Bukannya lea suruh kita pigi tempat lain kah tadi?" tanya si Xzender hairan. Sebenarnya swanda juga hairan kenapa dia pigi sini. Terdapat sesuatu yang membawa dia ke sini tetapi dia sendiri tidak tahu kenapa.

"Entah. Gerak hati saya suruh saya pigi sini. Saya terpaksa ikut." bilang swanda dengan muka hairan.

"Aik? Pelik juga kw ni. Ok,kita ikut ni jalan. Tapi,kau pasti?" bilang si xzender. Swanda menaikkan bahunya tanda tidak tahu.

"Entah lh xzender. Saya pun nda pasti. Apa-apa pun,kita bersedia ja lh k. Kalau ada apa-apa." bilang si swanda. Xzender hanya mamlu mengganguk.

Tiba-tiba langkah swanda berhenti. Dia melihat dua orang manusia memakai pakaian kerabat diraja diheret oleh tentera shawn. Seorang perempuan dan seorang lagi lelaki. Dia macam pernah nampak muka dorang!. Swanda lalu melihat Xzender. Anak mata swanda bertukar menjadi biru gelap.

"Xzender, kau fikir apa yang saya fikir?" bilang si swanda. Xzender mengangguk. Dia rasa pasangan itu ialah ibu bapa swanda. Muka lelaki itu kurang jelas kerana berlumuran dengan darah. Tapi,swanda pasti itu adalah ibu dan ayahnya. Baju lelaki itu dibuka dengan kasar oleh salah seekor shawn. Kelihatan tubuh badan raja yang sasa tapi penuh dengan parut dan luka.

PAKK!! Shawn menyebat bahagian belakang raja dengan menggunakan cemeti(ehh. Itu kah nama dya tu? Sya lupa sdah😂)

"Arghh!!" jerit raja.

"Sayang!!" jerit permaisuri yang berada di sebelah shawn.

"Hahahahaha!" lalu,datang naga berkepala tiga sambil ketawa jahat.

"Kau bu..nuh sa..ya seka..li..pun,sa.. Ya ti..dak akan ba..gi kua..sa dan ke..raja..an sa..ya dengan kau.." bilang raja. Sekali lagi badan raja disebat dengan menggunakan cemeti.

"Erghh!" bilang raja mengerang kesakitan.

"Hahahahahaha! Kau degil Charles ! Selama ni saya sudah cukup berlembut dengan kau! Sekarang, bagi kuasa dan kerajaan kau atau saya akan bunuh kau!" bilang tu naga yg di tengah-tengah(nama ja naga berkepala tiga kan?)

"Hahahahahaha! Kau degil Charles ! Selama ni saya sudah cukup berlembut dengan kau! Sekarang, bagi kuasa dan kerajaan kau atau saya akan bunuh kau!" bilang tu naga yg di tengah-tengah(nama ja naga berkepala tiga kan?)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Tidak! Kami tidak akan bagi kau!" giliran permaisuri pula bercakap.

"Kau diam liana! Kau akan dapat pengajaran sekejap lagi!" bilang naga yang di sebelah kiri lalu ketawa.

Swanda yang berada di sebalik tembok sudah tidak tahan lagi melihat mereka diseksa.

"Kau akan kena fire drag! Anak kami berada di sini!" bilang permaisuri tersenyum sinis.

Fire drag cepat-cepat menampar muka permaisuri. Pedih hati swanda melihatnya.

"Di mana dia?! Cakap!" bilang tu naga di sebelah kanan sambil tidak henti-henti menampar muka permaisuri sehinggalah bibir permaisuri mulai pecah dan berdarah. Swanda tahu bahawa dia yang dimaksudkan oleh mereka. Swanda tidak tahan lagi melihat penderitaan ibu dan ayahnya. Lalu,dia keluar.

"Saya di sini! Jangan kacau mereka lagi!" bilang si swanda. Xzender terkejut dengan perubahan swanda. Ya,rambutnya menjadi warna merah terang dan anak matanya menjadi warna biru gelap!

"Swanda..." bilang raja dan permaisuri serentak.

"Lepaskan mereka! Kau mau saya kan?! Lepaskan mereka!" bilang si swanda memberi amaran.

"Oh,ini rupanya swanda. Penyambung generasi seterusnya.." bilang tu fire drag sambil tepuk tangan.

" ya,saya mau kau,kuasa kamu dan seluruh kerajaan yang ada!" bilang tu fire drag sombong.

Swanda tersenyum sinis. Rambutnya mempunyai satu jalur berwarna hijau dan matanya kembali menjadi warna purple. Apa yang sedang berlaku!?

"Swanda?!" bilang si Xzender apabila nampak swanda menggeletar.  Apa yang sedang dia buat?! Memberikan kuasanya kepada makhluk itu atau sebaliknya!?

Bersambung~.

Author note: ok,cerita ni nda lama lagi akan habis. So,hope you guys enjoy it cause i will make a new story. Kamu kasi vote lah sama comment supaya saya jadi rajin untuk update lagi k? Hihi.. Jangan lupa vote💓

The MAGIC Girl (COMPLETED!)Where stories live. Discover now