part 8. New pet!

2.3K 142 10
                                    

Lepas saya minta izin permaisuri keluar,saya masuk bilik saya balik. Semua kata-kata permaisuri tadi buat saya pelik. Kalau saya bukan manusia dan bukan guardian biasa,siapa lah kunun saya ni? Hantu? Snow white? Semua ni buat saya bingung! Andai saja saya nda bunuh tu shawn, mesti saya nda kena halau dan menjalani kehidupan biasa saya. Huh. Sedih betul! TOK..TOK..TOK.. Kedengaran macam ada satu urang ketuk pintu bilik saya. Saya cepat-cepat pgi buka tu pintu. Si Rethney senyum-senyum tingu saya.

"Congrats puteri wan..upss.. Sorry. Congrats Wanda." dia bilang senyum. Tapi saya tetap dengan muka serious saya. Terus dia berubah muka.

"Sorry Swanda. Saya ada buat salah kah?" dia bilang dengan riak muka yang ketara rasa bersalah. Tiba-tiba saya kesian pula tingu dia.

"Ih.. Tidak lah. Sokay. Kenapa kau datang sini?" saya bilang senyum paksa. Terus dia senyum balik.

"Permaisuri cakap,Swanda akan bersekolah besok. Jadi,permaisuri suruh saya kasi sedia peralatan sekolah Swanda." bilang si Rethney.

"Oo..kalau begitu,saya mau tolong boleh?" saya bilang senyum.

"Eh..tidak apa lah Swanda. Saya boleh buat sendiri." dia bilang menolak.

"Alaa.. Please.." saya bilang smbil buat gaya tangan  memohon. Saya dengar dia mengeluh.

"Ok lah. Tapi kalau nda tau tanya saya k." dia bilang senyum.

"Ok. Yeah.." saya bilang. Sengaja bah saya mau tolong tu sebab tiada kerja. Bosan kn. So,saya tolong lah dia. Saya fikir peralatan sekolah yang dia cakap ni macam buku,beg,pencil segala tu. Rupanya sangkaan saya jauh terpesong. Kamu tau dia kasi sedia apa? Baju yang khas untuk berlawan,glove,tongkat magic,macam-macam lagi lah. Semua dia kasi sumbat dalam satu beg.

"Rethney,bisuk saya mau pakai apa ya?" saya menanya. Nda kan mau pakai dress? Ihh. Saya nda mau!

"Oh ya. Pasal tu,Swanda kena pakai dress pendek." dia bilang sambil kasi keluar satu baju dari almari saya. Baju dia macam pakaian tingkerbell tu. Tapi warna cyan. Pelik oo kan? Macam dorang tau-tau ja saya suka warna cyan.

"Oo.. Tapi kan,kenapa saya punya bilik ni semua warna cyan? Baju pun warna cyan." saya menanya.

"Swanda nda suka? Pelik. Biasanya bilik kami di sini akan bertukar design dengan sendirinya mengikut warna dan penyusunan yang pemilik bilik inginkan. Swanda nda suka?" bilang si Rethney.

"Ouhh.. Begitu. Bukan. Bukannya saya nda suka. Tapi saya rasa pelik ja😅" saya bilang. Wow. Alam di sini jauh beza dari alam saya masa di bandar aurona. Di sini penuh dengan magic. Di sana,macam kais pagi makan pagi,kais petang makan petang a.k.a  mesti kerja baru dapat. Di sini,petik jari ja terus dapat.

"Emm..swanda,kita sudah siap susun ni. Swanda tidur lah. Bisuk kamu sekolah." bilang si Rethney senyum.

"Ok. Tq sebab kasi benar saya susun barang sama kau.." saya cakap sambil senyum paling manis.

"Woahh.. Sorry Swanda. Apa tu? Asal Swanda senyum ada bulat-bulat di pipi? Apa tu ya?" dia cakap sambil tunjuk pipi saya. Oh ya. Saya lupa kasi tau kamu yang saya ni ada lesung pipit😂. Kesakaian si Rethney saya tengok.

"Ini namanya lesung pipit. Tidak semua orang ada. "Saya bilang sambil ketawa kecil. Dia buat mulut bentuk 'O'..

" pelik o. Ini pertama kali saya nampak. Di sini, tiada yang pernah ada. Lesung apa nama dia tu? Ah..paduli lah. Tapi,saya pernah nampak tu benda di pipi 'The magic girl' dulu." dia bilang sambil buat muka jakun. Wait. Dia baru cakap 'The magic girl' kah tadi?

"Magic girl?" saya tanya.

"Permaisuri tiada bagi tau Swanda? Nda pa lah. Sekarang, Swanda pigi tidur. Besok saya akan ceritakan." dia bilang lalu keluar dari bilik saya.  Saya baring di katil saya yang empuk. Saya masih terfikir. Macam pernah dengar perkataan 'the magic girl' ni  tau? Tapi di mana ya? Setelah lama berfikir. Tanpa saya sedar,saya terlelap.

~~~~~~~~~~~
"Puteri, bangun puteri. Kamu perlu pergi ke sekolah.." saya rasa ada seseorang yang panggil nama saya sambil kasi gegar badan saya.

"Urghh. Jam berapa sudah ni?" saya tanya

"Maaf. Di sini kami tidak guna jam." kedengaran macam ada satu suara lelaki yang familiar becakap. Tebuka mata saya terus

"Xzender?" saya tanya. Dia kasi naik kening dia sebelah.

"Kenapa?" dia tanya. Saya bingung kenapa dia boleh masuk dalam bilik saya.

"Biar lah. Yang penting sekarang,kau pigi mandi. Nanti lambat." dia bilang lalu jalan. Nah kan! Suka-suka ja baca fikiran orang. Tanpa buang masa,saya masuk bilik mandi dan mandi. Lepas tu,saya pakai baju yang ala-ala tingkerbell dan ikat rambut saya kasi sanggul atas. Ok done! Saya turun pigi bawah dan cari dorang.

"Kami di sini!.." suara si Lea kedengaran.

"Ouhh..hye. Morning semua.." saya bilang senyum.

"Ya.." si Xzender pula yang jawab. Lepas tu,kami sama-sama pigi sekolah naik kereta kuda. Kamu jangan main-main. Kuda dia boleh terbang okey.. Saya ja macam sakai dalam tu kereta kuda😂. Saya nampak pemandangan dari atas kereta kuda. Woah.. Lawanya. Macam di syurga.

"Ok. Kita sampai." bilang si Lea. Saya turun dan sekali lagi terkejut sebap nampak sekolah dia macam istana. Tapi warna purple atap dia. Saya masuk perkarangan sekolah dan hati saya berdebar-debar. Saya takut kena buli. Saya takut saya nda bolah kawal kuasa saya nanti.

"Swanda. Relax.." gumam saya perlahan. Si Xzender tiba-tiba pigang tangan saya.

"Jangan takut. Ada saya di sini." dia bilang. Macam yang saya sangka, semua orang berbisik sesama sendiri lepas saya masuk sekolah. Mungkin dorang tekejut kan? Ya lah. Saya kan alien😢. Saya kena bawa masuk dalam satu pejabat  yang full of magic. Ada pari-pari kecil terbang. Ada macam gorila tapi besar dan bolah bejalan macam manusia biasa. Saya tekejut. Tanpa saya sedar,rupa-rupanya, ada satu naga kecil warna merah terbang ikut si Xzender. Actually dari kelmarin lagi bah ni. Tapi saya lupa kasi tau sebab saya rasa pelik.

"Welcome to guardian magic school." bilang satu suara perempuan. Dia tengok saya dengan pelik. Kan dah agak. Orang akan buat begitu kalau nampak saya.

"Urgh..btw,this way." bilang tu perempuan pertengahan abad. kami ikut ja. I meant,saya,Lea sama xzender. Uh.. Lea pun ada satu butterfly yang ikut dia dari kelmarin. Wa.. Soo cute😍. Lepas kami masuk dalam satu bilik yang ada haiwan dalam kurungan,saya nampak ada satu urang lelaki yang tingu saya pelik. Again. Dah agak..

"Em..kamu puteri swanda kan? Kamu boleh pilih salah satu dari dorang. Pastikan pilihan kamu betul sebap dorang lah yang akan jadi peneman kamu sampai bila-bila." dia bilang sambil sisir rambut dia balah tangah😂 saya angguk-angguk ja. Saya tengok tu haiwan satu-satu. Omg! Saya nda tau mau pilih yang mana. Tapi,ada satu haiwan yang sangat-sangat comel tingu saya. Cara dia tengok saya macam dia cuba berkomunikasi sama saya. Last-last,ya pilih tu rabbit juga😂.

"Are you sure mau pilih yang itu? Kau tau kah? Dia paling bahaya antara dorang. Dia ja yang susah mau kawal tau?" bilang si Xzender.

"Who care?. Saya mau dia juga.." saya bilang.

"Ok. Itu pilihan kamu? Baiklah. Tapi ingat. Bagi dia makan lobak dari dalam plastik ni,jangan risau. Lobak ni nda akan habis sebap ini lobak magic. Kasi mandi dia 2 kali sehari. Ingat,setiap haiwan ada kuasa masing-masing.." bilang dia. Saya usap-usap kepala tu rabbit. Dia tiba-tiba terbang mengelilingi saya. Dia ubah imej saya! Saya pakai dress warna biru sudah dan kena tambah manik- manik lagi. Woah.. Muka tu lelaki tadi jadi hairan.

"Adakah.."

Bersambung..

The MAGIC Girl (COMPLETED!)Onde histórias criam vida. Descubra agora