part 19.Misi hampir selesai!

1.8K 127 2
                                    

"Ehermm. Ada apa-apa yang boleh saya bantu?" bilang tu lelaki tadi. Anak mata dan rambut dia warna hitam. Wuhuu~ sikit nda dapat cam tadi.

Kami semua rasa pelik sebap si Lea sama si nester ni bertingu-tingu ja.

"Saya mau makan makanan naga yang paling special." bilang si little dragon. Pandai-pandai ja tau dia ni.

"Eh.. Boleh. Tunggu sekejap k. Kamu semua silalah duduk dulu. Nanti saya hidangkan teh." bilang tu lelaki senyum. Ok,semua ciri-ciri dia ada macam yang tu cermin bagi tau.

"Silalah minum.." bilang tu lelaki lalu duduk di sebelah si Xzender.

"Mm. Kami sebenarnya mau cari orang bah ni. Nama dia Nester,anak mata dan rambut warna hitam. Kami cari dia sebap kami perlu dia sebagai ahli pasukan. Dia ialah seorang guardian di dalam pasukan 'The MAGIC Girl'. Dia salah seorang dari yang terpilih daripada kami semua." bilang si Agnes macam bagi hint-hint.

"Ya. Saya tahu tujuan kamu ke sini dan sayalah orangnya. Selain saya,adik saya pun seorang ahli guardian. Perkenalkan,nama saya Nester. Saya sebenarnya anak raja tapi negara kami sudah 50% kena tawan oleh tentera shawn. Ayahanda dan bonda kami ditangkap." bilang si Nester dengan riak yang sedih. Wow!kerja kami senang sudah kalau begini ni. Adik dia pun ahli guardian.

"Ya? Ok! Kerja kami kira sudah selesai lah ni kan? Kalau begitu kau sama adik kau perlu ikut kami untuk kasi kalah tentera shawn dan ketua dia sekali. Dengan itu,kami boleh kasi selamat ibu bapa kau juga. Jangan risau,kami semua pun golongan diraja." bilang si Lea malu-malu. Ihh! Buang tebiat kah si Lea ni. Selalunya ganas macam singa. Kali ni,malu-malu kucing lagi dia!

"Sorry. Saya nda boleh ikut kalau ibu bapa saya belum selamat. Negara saya perlukan mereka. Bukan saja dari segi kepimpinan tapi juga keselamatan. Kalau mereka tiada,saya nda boleh pigi. Tulah guna saya kerja di sini ni. Untuk tengok keadaan semasa." bilang si Nester.

"Ouh.. Ok. Esok kita akan selamatkan ibu bapa kau ok? Tapi kau kena janji ikut kami semua" bilang si swanda. Riak muka si nester ketara betul terkejut.

"What? Tapi macam mana?" ihh. Banyak tanya pula ni anak tau.

"Ok. Mula-mula,kita cari tempat persembunyian dorang. Sebelum tu,kita perlu cari pasangan masing-masing. Adik kau pun ikut kan. Siapa nama dia?" bilang si Swanda mengatur strategi.

"Nama dia Zack. Dia pun akan ikut kita." balas si Nester.

"Ok meants,kita ada 3 perempuan tiga lelaki. Kalau begitu kita berpasang-pasang. Nester,kau dengan Lea.. Agnes dengan.." belum sempat si swanda kasih habis cakap dia,si Xzender sudah pigi potong.

"Agnes dengan zack,kau dengan saya. " swanda buat duck face.

"Kenapa pula saya mesti dengan kau?" bilang si swanda.

"Jadi? Kau mau sama zack? Kita mesti berpasangan." si Swanda terus buat gaya macam orang berfikir. Ya kan? Betul juga tu. Nda kan lah dia mau sama si Zack kan?.

"Ok lah.." bilang si Swanda menyerah kalah. Xzender senyum tanda kemenangan.

"Ok. Lepas tu, lea dan Nester cuba cari raja dan permaisuri. Agnes dan Zack,kamu cuba alih perhatian tentera yang berjaga supaya dorang lari dari pengawalan dorang. Xzender dan saya akan cuba halang sistem keselamatan dorang dari panggil ahli tentera yang lain. Ok?" bilang si Swanda. Dorang semua mengganguk.

"Oh ya. Sebelum tu,Nester. Apa kuasa kau?" bilang si Xzender menanya.

"Oh ya kan. Kuasa saya, saya boleh membuat gelombang dari mana-mana saja elemen yang ada. Bukan bermaksud saya boleh menguasai semua elemen ok? Lepas tu,saya boleh betukar jadi rupa siapa yang saya mau. Kuasa sampingan saya,saya boleh baca masa silam dan boleh terbang. Kalau pasal adik saya,kamu boleh tanya dia malam ni k?" bilang si Nester senyum. Hensem juga dia ni oo. Tapi hati swanda macam ada seseorang sudah😁

"Ouhh. Okai." bilang si Lea. Wait? Kenapa dia yang jawab?

"Ok lah. Kita boleh pulang istana sudah ni. Kita mau jumpa adik saya lagi kn?" bilang si Nester.
Kami semua hanya menurut dan kami berlalu pergi ke istana.

~~~~~~~
"Ok,jemputlah masuk. Ok. Perkenalkan,ini adik saya zack." bilang si Nester.

Macam tu lah muka dia(kamu kenal bah kan siapa tu?😍😍)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Macam tu lah muka dia(kamu kenal bah kan siapa tu?😍😍). So tagap. Anak mata sama rambut dia warna merah. Wuhu~ menggerunkan.

"Hye,saya Zack. Hye comel." dia bilang sambil kelip mata sama si agnes. Si agnes jeling dia😂

"Kau kenapa? Sakit?" bilang si agnes menjeling.

"Sombong!" bilang si zack. Ketawa kami semua tingu gelagat ni dua ikur munyit.

Lepas tu,kami berehat satu malam di istana sambil bincang pasal bisuk. Ok,kuasa si zack ni sebenarnya.....

Bersambung~

#vote please.💓





The MAGIC Girl (COMPLETED!)Where stories live. Discover now