Bab 1

193 10 0
                                    

" saya pi sat ja, nurrais tunggu yat tau ".

" yat janji dengan Nurrais , yat sampai jer malaysia and dh balik kedah terus cari Nurrais ".

Kringgggg

Jam yang telah dikunci oleh Akhyar pada pukul 7.00 pagi telah pon berbunyi.

Akhyar bingkas bangun lalu duduk di birai katilnya sambil bermonolog sendirian lalu di tepuk berkali kali dahinya kerana sering memimpikan hal yang sama .

" yat yat , yang hang dok mimpi benda sama tu pasaipaa.. sudah sudahlaa lupakan jalaa..bukannya hang tak pi cari dia hang cari paa ". Kata akhyar sendirian dengan bahasanya yang loghat kedah. Almaklumlah anak jati kedah la katakan.

Tiba tiba Akhyar tertumpu kepada satu susuk tubuh gempal yang berjalan menghampirinya.

" oii yatt pasaipa hang tak mandi lagii, satgi kalau hang lambat nk pi training lagu manaa..lepaihtu kalut laa blik satgi kata coach denda la apa lahh...

Belun sempat Hafizul menghabiskan ayatnya Akhyar lebih laju memintas.

" Ha baik lah buntat, jangan dok beletiaq pagi pagi sakit telinga ceq "

Kata akhyar sambil meletakkan hujung jari telunjuknya ke dalam lubang telinga milik lelaki itu. Manakal tangan kanannya pula mencapai towel yang sememangnya di sangkut di atas rak yang disediakan.

Sebaik dia mencapai towel tersebut dia terus berjalan menuju ke bilik air untuk membersihkan dirinya, seblum Akhyar masuk ke dalam bilik air sempat lagi dia menepuk perut boroi milik Hafizul.

" kuajaq hang yattt,aku tau la perut aku ni comey ". Pinta Hafizul sambil mengekek ketawa nya.

******

Setelah 45 minit Akhyar berperang dengan kesesakan lalu lintas akhirnya dia tiba di pekarangan stadium Bukit Jalil bagi menghadiri sesi latihan bola sepak yang bakal dipertandingkan pada minggu hadapan.

" finallyyyy smpi ponn ".

Akhyar terus menutup pintu kereta di bahagian pemandu lalu membuka pintu belakang kereta Myvi yang bewarna putih mutiara milik lelaki itu,untuk mengambil kasut bolanya.

Sebaik akhyar usai mengambil kasut bolanya dan menutup pintu tiba tiba sebuah kereta berjenama Mini Cooper parking disebelahnya. Dengan beriak muka tertanya tanya sepasang mata akhyar masih lagi tertumpu pada kereta tersebut. Tiba tiba keluar seorang lelaki yang tinggi lampai dan memiliki wajah yang sangat hensem.

Walau hanya samar samar akibat pancara cahaya matahari lagi tetapi Akhyar sudah tahu siapa lelaki tersebut, dan lelaki tadi pon menyapa akhyar.

" ehh yatt " sapa lelaki itu dengan mengukir sebuah senyuman manis milik lelaki itu.

Malah akhyar hanya membalas sapaan tersebut dengan senyuman sahaja.

" adik tolong kasi tahu dengan ammar.. tolong ambik abg syafiq dekat sini pukul 3 okeyh "

Lalu gadis di dalam kereta tersebut hanya mengankat jari menunjuk tanda " ok " . Gadis tersebut langsung tidak bersuara dan dia hanya menurunkan sedikit kaca mata gelapnya lalu menghadiahkan kepada abangnya dan juga kepada akhyar yang sedari tadi memerhati dia dengan syafiq berbicara..sebuah senyuman yang sangat manis sehinggakan teserlah kedua dua belah lesung pipitnya.

Helena terus menekan pedal minyak dan berlalu pergi.

Akhyar yang masih terawang awangan dengan senyuman Helena terus berhenti apabila syafiq menepuk bahunya.

" ohh, kau minat adik aku erkk?? ". Usik syafiq

" HA HA HA HA ..lawak nohhh ". Balas akhyar sambil menunjukkan muka perli " 😒 "

" Taklah,aku tak buat lawak aku serius "

" Syafiq oh syafiq..kalau aku minat adik hang sekaliponnn mana mungkin adik hang pandang akuuu..haih keluarga hang ngan keluarga aku jauh beza ooo".

" ehleh ayat pasrah pulak.. Hahahahahahahahaha"

Syafiq dan akhiar terus ketawa dan boleh menyebabkan orang tertumpu kepada mereka sekirannya ada nyawa nyawa lain disitu.

******

Syafiq yang sedang berjalan bersama rakan rakan bolanya untuk keluar dari stadium sebaik sahaja latihan telah tamat, terus pusing badannya kebelakang apabila dia dapat merasakan ada tangan yang menyentuh bahunya dari belakang.

" ehh Pak usu! Ingtkn siapa tadi..heheh "

Kata syafiq sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.

" haha..sorry sorry kalau syafiq terkejut "
" ehh takdaklaa " balas syafiq sambil menayangkan giginya yang putih itu.

" ahh pak usu ada nak cakap apa apa ka? " sambung syafiq lagi.

" pak usu cuma nk tanya..kamu balik dengan siapa? Kalau tiada siapa tolong ambilkan ..baik kamu pulang dengan pak usu "

" ehh takpa pak usu nanti ammar datang ambik saya..Thanks pak usu atas ajakan pak usu tu " sambil menunjukkan senyuman yang cukup manis.

" takpalah kalau mcm tu, pak usu balik dulu ..assalammualaikum ". Sebaik Lelaki itu menghabiskan ayatnya dia terus berlalu pergi.

" pak usu, pak usu mulia sungguh hati pak usu ..beruntung mak usu bersuamikan pak usu"..bisik hati syafiq..

" walaupun muka nampak garang tapi ok jerr ..al maklumlah siapa la yang tidak kenal dengan captain Aidil amiran yang merupakan skuad senior dalam team bola tersebut dan berusia 31 tahun lebih tua berbanding syafiq yang baru berusia 23 tahun. Malah Aidil amiran bukan sahaja captain yang baik dan berdisplin malah seorang pak usu kepada syafiq yang sangat mulia hatinya. Bisik hati syafiq lagi.

••••••

Heheh sorry kalau hambar😁 first time buat novel la katakan😆.

Kalau ada apa apa yang rasa patut saya ubah ka apa ka comment ja. Saya jenis terima cadangan.👌😂

Support support la yer
Nov pertama.

#Novpertama
#masihbelajar

𝑨𝒏𝒖𝒈𝒆𝒓𝒂𝒉 𝑻𝒆𝒓𝒊𝒏𝒅𝒂𝒉 ✓Όπου ζουν οι ιστορίες. Ανακάλυψε τώρα