ZC 2🔫

74 8 0
                                    

     "HANI,Hani. Bangun Hani", kejut seseorang membuatkan Mikayla terjaga dari lenanya.

     Mikayla membuka mata dan terkebil- kebil memandang empunya suara tadi.

     "Ayahanda?"

     "Ya,sayang. Ayahanda lah ni", balas lelaki yang dipanggil ayahanda itu. Senyuman diberi sambil tangan mengusap perlahan rambut anakandanya.

     Mikayla sebak lalu terus memeluk erat tubuh ayahandanya yang tegap dan sasa itu. Mukanya disembamkan ke dada lelaki tersebut dan esakan kecil kedengaran.

     "Shh,honey. Please don't cry. You are a very strong girl,right?", soal ayahandanya sambil mengangkat muka anaknya dan menyapu air mata yang mengalir.

     "Ha..Hani rindu ayahanda..."

     "Ayahanda tahu tapi kita bukan lagi di dunia yang sama,sayang. Ayahanda datang ni pun nak beritahu Hani yang ayahanda sentiasa ada dengan Hani. Ayahanda tahu, Hani takut dengan keadaan sekarang tapi Hani perlu kuat. Kawan- kawan Hani perlukan Hani pimpin diorang untuk kekal selamat. Janji dengan ayahanda yang Hani akan kekal kuat?"

     Mikayla memandang ayahandanya dan mengangguk perlahan. Ayahanda dah kata macam tu, takkan nak jawab NO.

     "Hani jaga diri ya? Jangan risau. Ada orang yang akan cari Hani. Hani tahu kan?", soal ayahanda dan hanya dibalas dengan anggukan sekali lagi.

     "Mereka akan jaga Hani seperti nyawa mereka sendiri jadi tidak perlulah Hani takut lagi",pujuk ayahandanya lagi lalu mula bangun dari duduknya.

     Mikayla terkejut dan menggeleng seperti kanak-kanak kecil. Matanya sudah mula kabur dan pandangannya hampir dihalang oleh air matanya yang bila-bila masa akan tumpah.

     "Ayahanda perlu pergi. Jaga diri,jadilah yang paling kuat di antara semua", nasihat ayahandanya sambil tersenyum. Mikayla hanya menggeleng dari tadi. Tangan mereka semakin jauh dan dipisahkan sebelum cahaya putih mula menarik badan ayahandanya.

     "Ayahanda!! Jangan tinggal Hani!"

     "Mikayla. Hey,Mikayla.Wake up dude!", jerit Anna apabila sahabatnya itu masih meracau. Mikayla tersedar dan terus bangun. Dia melihat dua sahabatnya melempar pandangan pelik terhadapnya.

     "Kau apesal ni? Dari tadi aku tengok asyik meracau je. Okey tak?", soal Anna dengan dahi yang berkerut.

     Mikayla mengelap peluhnya dan membuat jari tanda 'okay'. Anna memandang Risya. Dia menggeleng apabila Risya hanya mengangkat bahu.

     "Hish,dahlah. Pergi cuci muka dulu. Risya ada plan. Dia kata better nak gerak,gerak pagi",jelas Anna sedikit lalu menolak Mikayla untuk ke tandas. Mikayla berdiri dan terus merosakkan rambut Anna yang nampak agak terurus sebelum berlari ke tandas. Terdengar jeritan memanggil namanya apabila dia hampir sampai ke tandas. Kacau aku lagi, padan muka,ejek Mikayla dalam hati sambil tersenyum jahat.

     Risya yang hanya memerhati sedari tadi menggelengkan kepala. Masuk air sekor-sekor. Anna hanya menghantar jelingan maut kepadanya sebelum rambutnya dibetulkan semula.


●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●●


    "Hmm,so kau nak kata yang zombi tak aktif pada waktu siang?", soal Mikayla, kurang percaya dengan apa yang Farisya fikirkan. Risya mengangguk dengan bersungguh-sungguh. Eh eh dia ni,cubalah keluarkan suara sikit. Asyik angguk dengan geleng je kerjanya,dengus Mikayla. Mukanya jelas menunjukkan yang dia tidak berpuas hati.

Zombie Citiez [OG]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu