Bab 11

102 0 2
                                    


GOD! Sharmila mengeluh dan bersandar pada kerusi, dia terus meneguk air Nurissa dan Husna dengan rakus sekali.

"Kau kenapa Sha, 2 hari dah tak minum ke? Sampai habis air aku dengan Rissa kau kebas." Husna terus memanggil pelayan café untuk memesan air lagi.

"Kau tak tahu Husna, Boss aku buat hal lagi, minggu ini saja dia dah buat 10 surgery. He basically live in the OT room and now he been doing surgery for 29 hours. Aku tak taulah Dr Ali ini robot ke apa, dari Deva, Chandni sampai aku, he still there." Sharmila membentakkan kaki sambil meletakkan kepala pada meja makan.

" Rissa rasa Dr Ali pernah buat benda yang samakan, like 2 years ago. Doing surgery sampai dia sendiri pengsan, and make almost all resident masa tu nak resign."

"GOD, and he doing it again. Seriously what is wrong with him, putus cinta ke?" Sharmila mula menarik pinggan Husna dan makan dengan rakus sekali, itulah makanan pertamanya dalam 24 jam.

"Makanlah slow-slow, kang tercekak pula." Kata Husna sambil memberikan air kepada Sharmila. Husna mula terfikirankan apa yang dikatakan oleh Sharmila. 2 tahun lepas pun dia buat benda yang sama maksudnya, masa aku tunang dengan Adit dulu. It mean this is how Ali Asaf handle his broken heart. Lamunan Husna terganggu dengan pesanan ringkas daripada seseorang.

" We need to meet. Park near hospital. Q." itu lah pesannan daripada Q dan Husna mula meminta izin daripada Sharmila dan Nurissa.

Husna terus duduk di bangku yang ada di taman dan entah dari mana datangnya Q terus duduk di sebelah Husna.Husna memandang Qaiser disebelahnya dari atas ke bawah dan hanya mampu menggelengkan kepalanya.

"Is this your uniform now? All black you look like black metal band."

" You look worst today."

"I look fine okay." Kata Husna sambil memeluk diri dan memandang ke hadapan.

" I didn't say about your face but everytime you comment about my cloths you always feel down. So you did look worst today." Qaiser terus berpaling ke arah Husna dan memberi sekeping kad. Kad terus tertera namanya dan BODYGUARD.

"I got info from Lucky, the model Delaila Diansri looking for bodyguard. I just need you to give my card to her and we can get him." Husna terus mengambil kad tersebut dan menyimpannya pada poket.

"Husna."

"Ha?" Tak pernah sekalipun Q memanggilnya dengan nama Husna. Q selalu memanggilnya dengan nama Maira dan ini kali pertama dia menyebut nama tersebut kepada Husna.

" Aditya always say this to me, segui l'amore se vuoi vivere la vita pienamente. So, Husna follow love and live your life fully. I know for sure Adit also want the best for you too. Aditya ialah masa lalu awak and that guy maybe be your future." Husna masih lagi memandang Q dengan pandangan yang mengejutkan. Okay let start with dia panggil aku Husna, lepas itu dia bagi aku nasihat dan now he speak in malay. Wow! But how did he know about Ali? Is he still stalking me.  Namun belum sempat Husna bertanya Q telah berlalu pergi.

Setelah Q pergi Husna masih lagi duduk di taman buat seketika dan memikirkan tentang apa yang telah terjadi. Baru sebulan balik ke Malaysia and a lot of thing happen. Dia dapat tawaran dari gurunya untuk menjadi ketua cardiologist sebab gurunya dilantik menjadi director. Ali meluahkan perasaan terhadapnya dan dia mula sedar betapa setiap perilakunya mempengaruhi Ali.

Banyak perkara yang Husna fikirkan namun dia tahu sesuatu yang membuatkan dia rasa tidak tenteram beberapa hari ini. Perasaan bersalahnya terhadap Ali dan juga rasa prihatin yang tidak mampu dia nafikan. I think I should go to OT room kejap nanti.

Namun ketika dia memasuki ruangan kecemasan, dia melihat Ali sedang didukung oleh seseorang dan wajahnya kelihatan pucat sekali. Husna hanya mampu berdiri dan tergaman melihat Ali yang pucat lesi di hadapannya.                                                                      

Mir HusnaWhere stories live. Discover now