Bab 16

102 0 0
                                    

2 Tahun lepas...

Di kediaman Bakshi di London, kelihatan Aditya sedang menunggu kepulangan Husna dengan gelisah sekali dan dapat kelihatan peluh yang mengalir pada dahinya. Aditya berpakaian kemas bersuit biru sambil dikelilingi bunga ros disekitar laman. Dia terus menunggu dengan gelisah dan selang 2 minit Adit akan melihat jam tangannya.

Pffft.. hahaha Ozgur ketawa sambil memegang perutnya, siapa boleh sangka yang sedang gelisah di laman itu ialah Komander Aditya yang menumpaskan beribu lanun di lautan namun kini gelisah menunggu cinta hatinya.

"Hei Mar go ask your future brother-in-laws to check his pant, basah tak. Takut dia terkencing tunggu Husna." Gelak Ozgur lagi namun gelaknya mati apabila kepalanya dipukul dari belakang oleh Qaiser dan Umar.

" Stop laugh and go hiding, Husna should be here soon." Kata Qaiser dan Umar hanya mengangguk. Ozgur menjeling ke kiri dan kanan dan hanya dapat menyumpah didalam hatinya, mentang-mentang aku paling muda kat sini suka hati ya korang pukul kepala aku. Namun mereka bertiga mula berlari bertempiaran apabila kereta Husna mula kedenganran di pintu hadapan.

"I'm home." Jerit Husna di depan rumah,namun keadaan rumah yang gelap dan sunyi menbuatkan Husna mula menjerit, Aşk ... Abi... Baba... Oz.?? Anyone?? Namun tetap tiada suara yang menyahut. Husna terus melangkah ke ruang tamu namun dia berhenti kertika dia melihat bunga ros yang disekitar dan matanya terus berpaku melihat Aditya yang segak menunggunya di laman rumah.

"Aşk? Wow, you look handsome tonight, why are you outside? Tanya Husna namun dia tetap melangkah kearah Adit yang kini berdiri memandangnya. He look nervous kata Husna dan dia terpandang bayangan abang-abangnya di sekitar ruang tamu. Husna mula tersenyum dan sudah mengetahui apa yang dirancang oleh Adit.

Aditya yang menunggu Husna untuk sampai kearahnya merasakan masa teramatlah perlahan dan dia rasa hampir pitam kerana jantungnya tidak berhenti berdegup dengan kencang dari tadi. 'Shit! Just calm down Adit, time ini pula nak nervous.' Marah Adit dalam hatinya dan Husna sudah pun berdiri di depannya kini. Husna hanya senyum memandangnya dan mula mengelap peluh Adit dengan tangan kanan dan meletakkan tangan kirinya pada jantung Adit yang berlagu dengan rancak dari tadi.

"Aşk, tarik nafas.. hembus.. don't be nervous just say it ." Husna sudah dapat meneka apa yang ingin diucapkan oleh Adit. 'I will always say yes to you love.' Bisik Husna dalam hatinya yang juga berdebar. Beberapa saat kemudian Adit mula tenang dan tiba-tiba dia melutut di depan Husna dan mengucapkan kata-kata azimat yang ditunggu oleh Husna.

"Mir Husna will you be my wife?" Adit melutut sambil tangannya menunjukkan cincin tunang Tifanny yang berukuran 18 karat pada Husna. Husna yang kini bergenang air mata terus menyebut 'Yes' sambil mengulurkan tangannya kepada Adit. Saat Adit menyarungkan cincin pada Husna, dia tidak dapat menyembunyikan kegembiraan pada hatinya. Husna yang dia cintai, wanita yang dia kasihi ini telah bersetuju untuk menikahinya.

Melihat cincin yang elok tersarung pada tangannya membuatkan Husna ingin mencium Adit namun kehadiran tiga bayangan di sebalik langsir di dalam rumah membuatkan Husna membatalkan niat tersebut. Sebaliknya Husna terus mendekatkan keningnya pada Adit yang masih lagi melutut dan memejamkan matanya sambil memegang pipi Adit.

" You are the greatest present I could ever ask for, you mere existence complete me, Husna. Husna pernah tanya Aditkan apa yang Adit suka pada Husna, I like everything about you, Love. Even the air you breath, the soil you step in, ia menyempurnakan Adit." Esakkan Husna makin kedengaran ketika dia mendengar luahan dari Adit.

Adit terus mengusap air mata Husna dan mereka sama melutut di laman rumah sambil memegang pipi masing-masing. Mereka terus memandang satu sama lain dalam masa yang lama hinggalah bunyi siulan dan sorakkan dari dalam rumah kedengaran.

' Fewit! Hohohoray!' Ozgur dan Q bersorak dengan riang sekali dan Umar hanya bertepuk tangan. "Akhirnya setelah 2 minggu merancang Aditya Bakshi telah dengan jayanya melamar Mir Husna." Jerit Ozgur lagi dan kali ini dia mula berlari mengelilingi pasangan sejoli tersebut. Umar terus mengucapkan tahniah kepada Adit dan Husna yang berpelukan, Q juga mula menyertai mereka dan saling berpelukan. "Don't forget me guy!" Ozgur masih lagi menjerit dan berlari mula rasa tersisih dari seisi pelukan beramai mereka. 'Then stop running around and get your ass here.' Tutur Aditya sambil menarik Ozgur.

Pelukan mereka terlerai apabila Adit dan Q menerima panggilan dari orang atasan. Raut wajah Adit dan Q yang mulai mendung membuatkan mereka bertiga dapat meneka panggilan tersebut adalah panggilan kecemasan untuk melapor diri.

"Aşk, I have to go, tapi Adit janji lepas saja tugasan ini selesai I will talk to Baba about our wedding, okey?" Husna hanya mengangguk setuju, namun dia tak tahu kenapa hatinya seperti tidak mahu melepaskan kepergian Adit kali ini. Bagaikan inilah kali terakhir dia akan melihat Adit. Husna mula sedih dan enggan melepaskan genggaman Adit.

"Aşk, janganlah buat muka macam tu, it hurt me. I promise it just for a moment, sekejap sangat sampai Husna terkejut tengok Adit balik. Bila Adit balik nanti Husna akan jadi yang halal buat Adit, I promise that love." Pujuk Adit lalu memeluk Husna yang masih lagi mendung. Dengan berat hati Husna melepaskan Adit pergi.

" I love you." Kata Adit sebelum masuk ke dalam kereta dan kenderaan tersebut berjalan meninggalkan perkarangan rumah Bakshi.

Seminggu kemudian...

Mir HusnaWhere stories live. Discover now