•Episod 5•

698 87 4
                                    

Author pov

Tiba2

"Wuuuuuuu~~"

"A-Apa"

Pergerakan zack terus terhenti takala mereka mendengar bunyi menyeramkan di sekeliling mereka.

Klip klip

Mereka melihat ke atas,ke lampu jalan malam yang berkelip kelip. "We-weh apa tu?" Kata kawan zack yang memegang tangan hali. Hali hanya terdiam di situ,sama-sama terkejut.

Sheakkk!

Mereka terus menoleh ke pokok pisang yang berada di hujung sana,tepatnya di kawasan hutan sana.

"Hua! Aku pergi dulu!" Teriak kawan nya yang satu lalu melepaskan genggaman di tangan hali an terus lari. "Aku pun!" Kata kawannya yang lagi satu lalu melepaskan genggaman di tangan hali.

"Ciss! Tak boleh di harap. Biar aku buat sendiri." Kata zack lalu memandang hali tajam,hali pun membalas pandangan zack dengan pandangan yang sama.

"Heh! Berani juga kau memandang aku."

Dengan kasar dia memegang lengan hali. "Ark!"

Tiba2

"Argh!" Jerit zack lalu terjatuh ke tanah,dia terus melihat ke belakang ingin melihat sang pelaku yang menendangnya tetapi

Kosong

Dengan ketakutan dia terus berlari dari situ.

Hali pun ketawa kecil melihat betapa penakutnya zack itu. Ketawanya terus hilang takala dia sedar yang taufan telah menolongnya. Ya,dia tahu makluk halus yang menolongnya itu taufan.

Dengan langkah cepat dia menuju ke rumah dan terus ke bilik. Dia meletakan begnya di kerusi lalu membuka penutup mata kiri nya.

"Kenapa kau tolong aku." Katanya kepada taufan yang sekarang berada di depannya. Taufan menaikkan bahunya lalu melayang ke katil hali

"Walaupun aku hantu,aku masih ada hati Oke. Tak Kan lah aku Nak biarkan kau kena buli." Lalu tersenyum memandang ke arah hali.

"Aku tak faham..hahhh" keluh hali perlahan lalu berkata lagi. "Baiklah,memandangkan kau tolong aku. Jadi.. katakan lah" kata hali membuatkan lelaki hantu itu memandangnya pelik.

"Katakan apa?"

"Katakan lah apa yang kau inginkan,dan aku akan buat" kata hali terlihat pasrah di situ.

"Bwahahahahaha"

Tiba2 taufan tergelak di situ membuatkan hali terus memandangnya pelik. "Kenapa kau ketawa" kata hali memandang taufan dingin. Taufan pun berhenti ketawa lalu memandang ke arah hali sambil melayang dan berdiri tepat di hadapan hali.

"Aku tak minta apa2 aku hanya Nak bersama kau."

"Apa maksud kau?"

"Kau tau tak,selama 3 tahun aku hidup sebagai makluk halus. Kesunyian,tak ada kawan,aku hanya menunggu dan menunggu sedangkan aku tak tau apa yang aku tunggukan. Kosong,itu lah yang aku rasakan"

OUR MEMORIES {✓}Where stories live. Discover now