•Episod 8•

655 85 4
                                    

"Biar"

"Betul"

"Ni"

Kata mereka bertiga terkejut melihat mata kiri hali. Hali sedaya upaya menahan ketawanya dari terlepas apabila melihat wajah lucu mereka itu.haha,Korang patut tengok muka dorang bertiga ni HAHAHHA.

"Ya" kata hali lalu meletakkan penutup matanya di depan meja. Sekarang ni mereka berada di ruang tamu,ketiga-tiga kawan baru hali duduk di depan hali dan taufan yang sedang baring sambil ketawa di sebelah hali -'-.

"HAHAHA lili-chan. Tengok lah muka dorang tu lawaknya HAHAHA" ketawa taufan lalu memegang perutnya. Hali pun hanya cuba sedaya upaya tidak memperdulikan orang gila di sebelah nya itu.

"Jadi..kau lah cucu Tok aba yang..." kata gemri seperti sengaja menggantung ayatnya. Hali yang seperti tahu apa yang di maksudkan hanya menganggukkan kepala sambil tersenyum kecil.

"Aku Haliko Sakura. Mempunyai kelebihan di sebelah mata ku akibat dari kemalangan yang aku hadapi. Aku..boleh melihat makluk halus."

Sekali lagi,hali lihat mereka bertiga terkejut beruk di situ membuatkan taufan yang berhenti gelak kembali ketawa Lolol.

"HAHAHA lawak betul lah dorang ni HAHAHA"

"Ja-jadi kau boleh nampak makluk halus?"

"Ya"

"Boleh dengar mereka."

"Ya."

"Boleh bercakap dengan mereka?"

"Ya."

"Boleh sentuh mereka?"

"Ya"

"Hebat!" Kata blaze Tiba2 lalu berjalan dan duduk di sebelah hali,membuatkan gadis berlainan warna mata itu melihatnya pelik.

"Cantiknya mata kau! Dan hebat! kau boleh nampak makluk halus haha" kata blaze teruja membuatkan hali terdiam di situ,terkejut.

"Wua,dia gembira? Pelik betul budak ni" terlihat taufan mula duduk di meja lalu melayang dan duduk di sebelah Ailsa tanpa gadis bermata biru muda itu sedar.

"Eh?kau gembira?"

"Mestilah,aku tak pernah nampak orang yang mempunyai mata berlainan macam kau HAHA" kata blaze melihat mata hali lagi. Hali pun tersenyum di situ.

"Iya lah,cantik tapi kenapa kau tutup?"

Tertanyaan dari gemri membuatkan hali terus terdiam dan memasang wajah sedihnya. Dia pun menceritakan kisahnya dari A-Z (malas author Nak tulis panjang2)

"Teruknya kawan kau tu" kata Ailsa berada sedih selepas mendengar cerita hali. "Iya lah,teruk betul mereka"
Sambung blaze.

"Tak pe lah hali. Kami tak akan buat macam yang kawan kau tu buat. Kami suka mata kau,cantik!"

"Terima kasih Korang."

"No hal lah,ni blaze lah" kata blaze bangga. "Eh perasannya abang" kata Ailsa. Hali pun ketawa kecil melihat gelagat lucu kembar itu.

"Erm,hali"panggil gemri membuatkan semua memandang ke arahnya termasuk lah taufan yang sedang baring di sebelah hali.

"Ya?"

"Ermm,memandang Kan kau nampak benda tu..jadi,sekarang ni benda tu ada ke kat sini?" Kata gemri membuatkan dua kembar itu langsung melihat sekeliling.

Hali pun Tiba2 menoleh ke kirinya,tepatnya ke arah taufan yang sedang tersenyum gembira.

"Bagi tau lah aku ada." Kata taufan teruja. "Ya,ada satu" kata hali akhirnya.

"Macam mana rupa benda tu." Tanya Ailsa lalu memeluk abangnya.

"Sangat menyeramkan" kata hali sambil memandang taufan dengan wajah datar. Taufan yang berada di sebelahnya terus terkejut dan kecewa.

"Apa ni,hantu Hensem macam ni kau cakap menyeramkan?"

"Dia jahat ke?"

"Tak tapi menjengkelkan" kata hali lalu memandang tajam taufan.

"Arghhh tidakkk,dia tipuuuu!" Dengan kecewa taufan Tiba2 mengangkat penutup mata hali lalu dia melempar ke arah hali membuat hali memandang tajam taufan.

Tetapi lain dengan kawannya,terlihat wajah mereka yang terkejut di situ. Badan mereka terus kaku apabila mereka kejadian di depan mereka.

"Haihhh..aku main2 je. Benda tu tak menyeramkan tapi tu lah,menjengkelkan" kata hali tersenyum kecil melihat wajah terkejut tiga orang kawan barunya itu.

"Fuhh,ingatkan jahat tadi." Kata blaze lega.

"Korang Nak bercakap tak dengan hantu tu?" Kata hali Tiba2 membuatkan taufan yang sedang merajuk terus melihat ke arahnya gembira.



















[TBC]

OUR MEMORIES {✓}Where stories live. Discover now