Bab 9

9.3K 510 15
                                    


Aris POV

Aku meninggalkan Irsa yang masih terduduk di atas tanah. Rafiq and the gang menghalang laluanku. Rafiq memegang jaketku. Aku lupa pula nak bawa balik jaket tu semalam.

"Jaket budak psycho rupanya".kata Rafiq sambil membelek belek jaketku.

"Wey Rafiq kau try arh pakai".cadang  Aiman.

"Tak nak aku. Nanti jadi psycho macam dia".kata Rafiq lalu diikuti gelak oleh anak buahnya yang lain.

"Kau nak?"tanya Rafiq.

"Alololo kesiannya dia".ejek Airil.

"Buat apa nak kesian kat budak psycho macam dia ni".kata Rafiq tegas.

"Bagi la".jawabku.

"Laa ada suara rupanya. Aku ingatkan bisu tadi".celah Khairul.

"Kau nak? Ermm ambil la". Rafiq mencanpak jaketku tepat masuk ke dalam tong sampah. Mereka gelak secara berjemaah lalu beredar. Aku mendengus geram.

Jaketku diambil semula di dalam tong sampah itu.

"Tunggu kau Rafiq".gumamku.

******

Buku rujukan di hadapanku langsung tidak beralih. Dari tadi muka surat yang sama. Aku tak baca pun sebenarnya. Aku mengalih pandanganku keluar tingkap.

Kelihatan budak budak sedang bermain basikal. Aku tersenyum. Kalau la masa ni boleh diputarkan,dah lama aku buat. Aku nak jaga ibu. Kalau lah aku tak ke sekolah masa tu,ibu tak kan mati.

Pintu bilikku dikuak perlahan. Abah menapak ke arahku bersama segelas air kosong dan ubat. Aku tidak memandangnya. Pandanganku masih lekat pada luar tingkap.

"Aris,makan ubat ni. Dah tiga hari Aris tak makan. Makan la. Nanti sakit".pujuk abah.

"Aris dah sakit abah. Hati Aris dah lama sakit. Tapi Aris tahan. Abah keluar la. Aris tak nak jumpa sesiapa pun".jawabku. Abah akur lalu keluar dari bilikku.

Ubatku ditelan bersama air kosong. Aku menghela nafas lemah. Iphoneku sudah beberapa kali berdering. Aku tidak menjawab satu panggilan pun.

Yang aku tahu semua panggilan itu daripada Irsa. Dia risaukan aku. Aku dah tiga hari tidak ke kolej. Aku menarik laci meja belajarku. Sekeping gambar dikeluarkan.

Aku mengambil pisau kesayanganku lalu menoreh gambar itu beberapa kali hingga hancur. Pemetik api dicapai lalu aku membakar gambar itu.

"You will die".gumamku. Abah mengetuk pintu bilikku beberapa kali.
"Aris! Aris! Irsa datang!"jerit abah dari luar.

"Leave me alone! I don't want to see her!"jawabku. Abah menapak pergi.
Aku menyambung kerjaku yang tergendala tadi.

******

Jarum jam sudah menandakan pukul 12:30 malam. Aku mengambil jaket hoodyku. Tingkap dibuka luas. Aku melompat keluar dari tingkap. Terjunan yang dibuat selamat mendarat di tanah. Aku dah biasa buat kerja gila macam ni.

Aku memanjat tembok rumahku lalu melompat keluar. Aku mengatur langkah ke sebuah kediaman. Tiba sahaja di rumah itu,aku mencuri masuk ke dalam.

Mataku meliar mencari bilik dia. I see. Tingkap yang terbuka seluas alam. Aku memanjat ke atas. Aku masuk ke dalam bilik dia. Kelihatan dia sedang nyenyak tidur.

Aku menekup mulutnya dengan tangan kiriku. Dia terjaga. Dia meronta ronta minta dilepaskan. Aku meletakkan jariku ke mulutku menandakan suruh senyap.

"Open your eyes".arahku. Dia degil. Dia menutup matanya.

"I said open your eyes!"kataku tegas. Dia tetap tidak menurut.

Aku geram lalu mencapai garfu di atas meja. Aku mencucuk matanya dengan garfu itu lalu mencungkil matanya keluar. Kedua dua matanya kini sudah tiada. Matanya berlubang.

Aku menekup mukanya dengan bantal. Aku terus keluar dari biliknya dan pulang ke rumah bersama dua bebola mata miliknya. Hatiku puas.

******

Boyfriend Aku Psycho (1)Where stories live. Discover now