Bab 40

8.8K 381 34
                                    


Aku menghantar mesej whatsapp kepada seseorang. Aku mahu berjumpa dengannya di taman. Waktu sudah senja. Aku menyarungkan hoodyku.

Pisau sudah aku bawa. Aku terpaksa buat semua kerja gila ni. Ini je cara yang ada untuk balas dendam atas apa yang Saiful Muiz telah buat pada arwah ibuku. I'm sorry.

Aku mengatur jalan ke taman. Nama penuhnya masih melekat dalam kepala otak aku sekarang ni. So the last target is............






















.





















Putri Irsa Amani Binti Saiful Muiz....

Itu lah last target aku. Tapi aku tak boleh nak teruskan. Aku sayang dia. Dia dah banyak korbankan masa,tenaga dan segalanya untuk aku.

Aku dah anggap dia sebagai adik,bestfriend,musuh,crush,girlfriend aku dan segalanya. Dia memang special. Dia lah pengganti arwah ibuku. Dia selalu berada bersamaku.

Kelihatan di hujung taman itu,Irsa berdiri sambil bermain henfonnya. Aku menghela nafas lemah. Aku tahu semua ni kerja gila.

Siapa sanggup bunuh teman wanitanya sendiri? Dah hampir 12 tahun dia bersama denganku. Sudah 12 tahun juga lah dia menjadi peneman hidupku.

Tak kan lah aku nak sia sia kan hubungan kami yang tercipta 12 tahun sekian lamanya. Huh...aku tak rela. Tapi hati ni memaksaku untuk berbuat demikian. Aku terpaksa.

Senyuman Irsa tidak pernah pudar dalam ingatanku. Irsa melambai lambai tangannya ke arahku. Aku mendapatkannya.

"Kenapa awak nak jumpa saya?"tanya Irsa bersahaja. Dia tidak kelihatan seperti hari lain. Senyumannya itu....fake smile. Mungking dia tak beberapa nak sihat.

"Saja. Nak luang masa dengan awak. Dah lama tak lepak sama".jawabku biasa. Irsa menyimpan kembali henfonnya ke dalam beg tangannya.

"Aris....can i ask you something?"ujar Irsa secara tiba tiba.

"What?"

"Betul ke awak tikam Layla di parking lot petang semalam?"tanya Irsa. Aku tersentak. Aku teragak agak hendak menjawab.

"Tak...saya tak buat. Kan saya ada kelas semalam".bohongku.

Aku merapatkan tubuhku padanya. Irsa menapak ke belakang perlahan lahan. Langkahnya terhenti apabila tubuhnya sudah merapati sebatang pokok.

"Awak nak buat apa ni?"tanya Irsa terketar ketar. Dia ketakutan.

Aku mengeluarkan pisau. Perlahan lahan dihalakan ke arah muka Irsa. Irsa memejamkan matanya. Tanganku sudah terketar ketakutan. Tak sanggup.

Pisauku dicucuk ke batang pokok bersebelahan dengan kepala Irsa. Irsa membuka matanya perlahan lahan. Aku meraup wajahku.

"I can't".kataku. Irsa terpinga pinga.

"Kenapa awak sanggup nak bunuh saya? Selama ni awak yang bunuh mereka semua? Jadi kenapa awak tipu selama ni Aris? Apa salah saya? Apa salah mereka?"tanya Irsa bertubi tubi.

Machine gun sudah bermula. Okay..sekarang bukan masa untuk melawak.
"Yes. Yes...i kill them".jawabku. Aku menunduk.

"But why Aris?"

"Because i hate them! Yes! I hate them!"marahku.

"So awak benci saya selama ni? Macam tu ke Aris?"soal Irsa lagi.

"Tak...saya tak benci pun awak. Saya sayangkan awak. Saya terpaksa Irsa. Semua ini disebabkan ayah awak,Saiful Muiz".jawabku.

"Apa kena mengena dengan ayah saya?"

"Dia dah bunuh ibu saya. Dia rogol ibu saya depan mata saya! Dia dera saya! Parut di tangan saya ni,dia yang pukul! Saya tak tahan! Saya kena balas balik! Saya benci! Dia sebabkan ibu saya mati!"terangku. Irsa agak terkejut bila mendengarnya.

"Tapi tak kan lah disebabkan ayah saya,awak sanggup bunuh saya? Saya tak bersalah Aris. Ataupun awak memang tak sayang saya?"kata Irsa dengan penuh sayu.

"Saya sayangkan awak. I'm swear".jawabku.

"Aris Daniel bin Dato' Hanafi! Jangan bergerak!"

Aku terkaku.

"Sila letakkan senjata anda! Tangan ke belakang dan perlahan lahan pusing ke arah kami sekarang!"arah seorang anggota polis. Aku menurut sahaja.

Dua orang polis mendapatkanku lantas terus menggari tanganku. Irsa menahan.

"Kenapa kena tangkap dia?"tanya dia selamba.

"Dia telah didakwa membunuh beberapa orang. Kami perlu membawanya ke balai".jawabnya. Mereka menggari tanganku.

"Aris...."

"I'm sorry Irsa. Please forget me. Saya tak layak untuk awak. I will go from your life. Goodbye,take care".pesanku lalu dibawa masuk ke dalam kereta polis. 

Naim POV

"Padan muka kau Aris. Kena tangkap jua akhirnya. Puas hati aku".gumamku lalu beredar.

TAMAT

Boyfriend Aku Psycho (1)Where stories live. Discover now