Peragut #1

35.5K 1.2K 46
                                    

Bang !

"Argh ! "

Bang !

"Boss ampun ! "

Bang !

"Aku paling benci pembelot bodoh macam kau ! " tengking Iman kasar sebaik saja melepaskan tembakan di kepala lutut Shah dan paha .

Hampir separuh syer syarikatnya lesap begitu saja . Yang paling dia gila syernya hilang jatuh ketangan musuh syarikat mereka , DeLuca.Co  kerana pembelot bodoh didalam syarikatnya .

Iman duduk bercangkung dihadapan Shah, pembelot syarikat .

Rahang Shah dicengkam kuat . Shah hanya mampu meronta memandangkan tangannya sudah diikat dibelakang .

Beberapa anak buah Iman mengepung mereka . Memastikan Shah tidak boleh melarikan diri .

"Kau tahu aku paling benci penipu ! " bengis saja wajahnyya menikam mata hitam Shah yang jelas ketakutan .

"Aku minta maaf Dragon..ak..aku perlukan duit.." tergagap-gagap Shah berkata .

Apa kau fikir Iman kesah ? Lelaki ini cukup terkenal dengan sikap 'tidak berperasaannya' . Kau fikir dengan raih simpati dia maafkan kau ?

Siapa saja tidak kenal dengan Taufiq Al Iman ? Ketua Mafia yang digeruni oleh mana-mana Mafia di dunia gelap .

Lelaki ini kejam tanpa perasaan . Dia sanggup buat apa saja termasuk dengan membunuh kalau terpaksa if kau buat onar dengan dia .

"Kau fikir aku kesah ?! Berapa sangat si Luca tu bayar kau sampai kau belot aku macam ni ?! Selama ni tak cukup ke duit aku kasi tu bodoh ?  " kepala Shah dihentak kuat kelantai marmar .

Teruk berdarah namun dipandang Iman hujung mata .

"Bercakap dengan orang bodoh macam kau buang masa aku "

Bang !

Tanpa banyak kata dia terus melepaskan satu das tembakkan tepat di dahi Shah . Mayat Shah ditendangnya kasar . G17 silver bertulis namanya disimpan digenggam erat .

Ruang tamu Black Mansion habis bersepah kerana amukkan Iman .

"Bersihkan tempat ni ! Aku taknak setitik darah pun ada ! Mayat dia kau letak dalam hutan terbiar . Biar kena baham dengan rimau " Iman terus berlalu keluar dari situ .

"Iqbal ! Sediakan kereta ! Aku nak keluar " jeritnya sambil langkah menuju ke tingkat atas ; ke bilik tidurnya .

Kemeja putih yang terpalit darah Shah dibuangnya kasar . Tanpa berlengah dia masuk kedalam bilik air membersihkan diri .

Setengah jam kemudian dia turun kembali dengan pakaian kali ini lebih santai . T-shirt hitam dan sweatpants hitam .

"I'm going out . Call me if anything happen. Kalau boleh aku taknak diganggu " dia terus berlalu masuk kedalam kereta Bmw 5521 merah sinarnya .

Kemana ? Dia pun tak tahu hanya bergerak mengikut akal .

- - - - -

"Kau memang pembawa sial ! " gadis yang dilibas dengan tali pinggang hanya meraung kesakitan .

Meminta untuk berhenti dipukul .

"Sakit ayah sakit..ampun ayah..ampun" raungnya saat libasan tali pinggang dilibas kuat dibelakangnya . Pasti berbirat jelas .

"Kau ni lebih baik mampos ! "

"Ayah ! Berhenti ayah ! Sakit ayah " jeritnya habis kuat . Libasan itu akhirnya berhenti . Yang mengakhiri libasan itu adalah tendangan .

Dahlia mengusap badannya . Pedih dilibas dengan tali pinggang kulit milik ayah kandungnya , Encik Doney .

Encik Doney berlalu ke tingkat atas selepas melepaskan gian memukulnya .

Dahlia hanya mampu merintih . Inilah kehidupannya yang jauh berbeza dengan kehidupan remaja sepertinya .

Setiap malam akan dipukul oleh ayah kandungnya sendiri kerana Encik Doney kalah dalam berjudi dan bagi melepaskan amarahnya dia akan memukul Dahlia .

Dia tiada siapa untuk melindunginya . Terpaksa dia melindungi diri sendiri . Ibu? Terasa benci untuk memanggilnya dengan gelaran ibu .

Wanita itu tidak layak dipanggil ibu .

Kenapa ? Sebab tika dia perlukan seorang pelindung dan mengharapkan orang itu adalah ibu kandungnya sendiri wanita itu awal-awal lagi melarikan diri bersama kekasih gelapnya .

Katanya dia tidak betah hidup berumah tangga dengan suami yang panas baran . Tidak sedarkah dia penyebab Encik Doney menjadi seorang yang baran ? Dirinya yang merokok , kaki minum , kaki club dan pelacur ? Siapa yang akan berdiam saja apabila isteri yang sah berkelakuan memalukan seperti itu ?

Dahlia tak pernah memarahi Encik Doney kerana memukulnya . Walaupun sakit dan perit namun sedikit pun tidak pernah terlintas dirinya untuk memarahi ayahnya kerana lelaki tua itu juga pernah membahagiakan dia dahulu .

Menjaga penuh kasih sayang , mencurahkan segala kasih padanya . Ayah berubah kerana Ibu . Encik Doney berubah menjadi murung setelah penceraian dia dan jandannya , Puan Aina difailkan mahkamah .

Hak penjagaan ke atas Dahlia Amira , puteri tunggal mereka diserahkan seratus peratus pada Doney ini kerana Aina sama sekali tidak mengfailkan hak penjagaan anak .

Jam di dinding dikerling Dahlia .

9;30 p.m

Dahlia bangun dari simpuhnya dengan tangan masih meraba lengannya yang berbirait panjang . Kadang dia berdesis semasa menyarungkan baju kerjanya .

Oleh kerana Doney berhutang hampir cecah puluhan ribu terpaksa Dahlia mencari kerja demi melunsaikan hutang ayahnya .

Itupun hanya kerja di kedai makan mamak yang buka hanya pada waktu malam jadi mudah buatnya melakukan kerja sambilan yang lain .

Bukan mudah semua itu bagi gadis yang berusia 18 tahun ini .

Dahlia perlahan-lahan mengorak langkah menuju ke pintu rumah . Tangan yang memegang segenggam kunci disimpan kedalam kocek .

Sandal flipper hitam disarungnya melangkah ke pagar rumah . Dia berjalan kaki dari rumah ke kedai mamak tempat dia berkerja yang hanya mengambil masa 10 minit .

Badannya dipedih dibiarkan begitu saja. Malas terlampau manjakan diri .

"DAHLIA ! MEJA 10 ! " jerit satu suara lantang namun masih kedengaran perlahan kerana ditenggalami orang ramai yang sudah mula menyesakkan kedai mamak .

Dahlia melajukan langkahnya . Dia terus menuju ke meja 10 tanpa nota dan pen . Dah baru sampai kau ingat sempat capai ke ?

"Makan ? "

"Bagi aku nasi goreng kampung dengan milo ais . Taknak sayur ! " ujar lelaki berpakaian serba serbi hitam . Tak lupa topi hitam yang menutupi separuh dari muka dinginnya .

Dahlia mengangguk sebelum berlalu ke lori . It's food truck .

"Bang , nasi goreng kampung taknak sayur" Dahlia menepuk bahu si tukang masak sebelum dia berlalu ke bahagian air dan menyediakan pesanan .

Beberapa minit kemudian nasi goreng dan milo ais yang sudah siap terus dihantar ke meja .

Baru dia ingin berpusing terdengar satu tempikan nyaring yang menghuru harakan keadaan .

"PERAGUT !!! "

Zap !

Sekelip mata Dahlia dipeluk dari belakang. Terus keadaan menjadi panik saat mata pisau yang tertumpu di leher Dahlia .

Oh crap.

Dia , Bidadari Tak Bersayap . Episode 1

Dia , Bidadari Tak BersayapWhere stories live. Discover now