Call Me 'B' #9

18.2K 871 27
                                    

IMAN tersentak .

Apa yang dia maksudkan Dahlia ialah Budak Comot yang dia gilai dari bangku sekolah ?

Ya , sewaktu di zaman persekolahan Iman merupakan pelajar 'Hotstuff' kerana perlibatan dia dalam sukan dan menjadikan dia atlet sekolah . Hampir setiap hari mejanya akan dipenuhi dengan hadiah daripada peminat namun semuanya ditolak mentah-mentah .

Kerana hatinya sudah terpaut pada seorang pelajar perempuan yang comel walaupun dia sering dijadikan bahan ejekkan dan buli . Kenaifan dan baik hati gadis itu membuatkan semangat Iman untuk menjadi pelindungnya berkobar-kobar .

Dia selalukan perhati pelajar perempuan itu dari jauh atau dalam erti kata lain 'jaga' . Namun ketika di tingkatan 5 manakala gadis itu ditingkatan 2 dia terpaksa menamatkan pelajaran sampai disitu memandangkan peristiwa hitam itu berlaku .

Sejak dari tu dia hilang hubungan dengan gadis yang digelar Budak Comot . Kerana cinta pertama hatinya tertutup untuk semua gadis yang cuba menawan hatinya . Namun kebanyakkan dari mereka pulang dengan hati yang hancur .

"Yes , dia budak comot kau . Budak yang kau perhati dari jauh . Budak yang kau angau hampir setiap malam . Budak yang kau cerita dekat arwah Aunty Maya . Yes , Dahlia Qistina , isteri kau adalah Budak Comot " ujar Isabella sedikit tenang .

Malas nak tunggu Iman tahu sendiri . Bukan dia tak tahu Iman hanya pentingkan diri sendiri . Tadi pun , orang tengah risau dia sedap je tengking .

"Isabella .." ujar Adam menarik Isabella berundur kebelakang dari mendekati Iman di atas katil .

"You had everything before but if you lose Dahlia you will lost everything you had . Because she your everything " ujar Feng menyampuk .

Dia juga penat melihat Iman yang ego tinggi . Dia tahu kisah silam lelaki itu membuatkan lelaki bernama Taufiq Al-Iman menjadi lelaki tanpa perasaan .

"Aku turun bawah nak ambil bilik lain . You need some space . Bincang elok-elok . Let's go guys " Adam terus memeluk pinggang Isabella diikuti Feng dan Luna keluar dari suite mewah itu .

Iman hanya diam tak berkutik diatas katil. Dia terus bangun dari katil saat terdengar loceng bilik ditekan .

Wajah Dahlia terpapar menyapa mata . Keadaan gadis itu basah kuyup mendatangkan hairan . Ingin bertanya namun ego menghalang . Terus dia berpaling menapak perlahan ke katil tanpa suara .

"I buy some medicine . Nah " ujar Dahlia perlahan . Dia tertunduk disisi katil sambil menghulurkan plastik putih pada Iman . Namun huluran itu disambut dengan jelingan .

"Kau tak reti nak masuk tandas ? Tukar baju ? Dah basah lantai dengan air apa entah " dinginnya .

"Hm . Yang lain mana ? " soalan Iman dibiar berlalu tanpa jawapan .

"Luar . Bilik . Lain " Dahlia tersengih memandang Iman . Terus dia melompat naik ke atas katil lalu dia peluk Iman erat .

"Eii apa kau ni " ujarnya dingin namun masih membalas pelukkan Dahlia .

"Rindu.." lirih Dahlia . Tadi ya dia terasa hati tapi mana boleh dia merajuk lama-lama nanti dia jugak yang susah tahan rindu .

"Hm" tangan Iman naik membelai rambut basah Dahlia .

"Sorry ? " ujar Dahlia sambil menatap tepat dalam mata Iman .

"Kenapa kau basah-basah ni ? " ujarnya tegas namun lembut . Kadang dahi Dahlia dicium lembut .

"Jatuh kolam.." perlahan saja dia menjawab .

"Kau pergi pool area malam-malam buat apa ? Buang tabiat ? " sindir Iman . Dahlia diam di sisi Iman .

Dia , Bidadari Tak BersayapOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz