Bab 17 Pecah Masuk

236 21 0
                                    

Trauma yang Nadiah alami cuba diatasi olehnya. PTSD bukan lah dikatakan sebagai punca kepada segalanya sehinggakan dia terpaksa akur dengan rentak penjenayah. Post Traumatic Stress Disorder merupakan satu penyakit yang mendatangkan trauma kepada pesakit dan hari ini yakin dia bukan penyumbang kepada peningkatan angka penghidap penyakit tersebut. Seluruh kekuatan di kumpulkan sebelum sepucuk pistol di capai olehnya yang terisp kemas dipinggangnya, kini dia perlu berperang engan minda dan mushnya.

Nadiah keluar daripada toilet, pasukan polis sedang menutup semua jalan keluar yang ada, semua tingkap telah dikunci tiada satu pun yang membenarkan penjenayah keluar dariapada pejabat mereka. Nadiah terus menuju ke bilik mesyuarat memastikan bahawa Harraz   masih disitu ataupun sudah berlalu ketempat lain. Keadaan sekeliling kelam kabut, pegawai-pegawai polis sedang bersedia untuk melepaskan tembakan seandainya penceroboh memunculkan diri.

Pintu bilik mesyuarat dibuka secaara perlahan-lahan, Nadiah menghampiri kerusi yang membelakangkan pintu masuk, dia tidak dikawal oleh mana-mana pegawai polis kerana semuanya sedang mengambil tempat dan ada segelintir mereka yang ditugaskan untuk memindahkan pegawai polis yang berbadan dua ke tempat yang selamat. Pegangan pistolnya dikemaskan sebelum dia menghampiri kerusi tersebut dengan perlahan-lahan untuk tidak mengejutkan sesiapa sahaja yang duduk diata kerui tersebut. Nadiah terus memusingkan kerusi tersebut namun hampa kerusi tersebut kosong, hanya terdapat jaket hitam bomber yang familiar mungkin milik Harraz. Nadiah ingin berlalu keluar, tiba-tiba dia merasakan ada seorang mengacukan pistolnya. "Jalan dan buat macm semuanya ok" lelaki tersebut memberi arahan.

-----------------------

Harraz terdiam melihat pemergian Nadiah, dia tahu wanita itu terkilan dengan pemergian adiknya, namun apa yang dia mampu lakukan, sudah menjdi lumrah dalam kehidupan seorang polis untuk menerima risiko dan ancaman termasuk ancaman terhadap keelamatan orang-orang yang tersayang, disini lah titik ujian bagi seorang individu yang bangga melafazkan bahawa mereka kuat mental dan fizikal membuktikannya. Harraz bangkit untuk meninggalkan bilik mesyuarat dan dia perlu menyediakan beberapa data untuk dibentangkan kepada pihak atasan memandangkan kes ini hampir sahaja menemui titik noktahnya.  Tiba-tiba....

Siren kecemasan dibunyikan...

"Tuan, IPD kita sedang diceroboh oleh seorang lelaki berjaket hitam dan cermin mata hitam, muka ditutup oleh mask, roger"

"Tutup semua laluan keluar dan masuk, tpindahkan anggota polis wanita yang mengandung ke tempat yang selamat, pastikan setiap level dikawal rapi, saya akan berada di lavel satu bersama squad yang berada disana, roger" Harraz terus berlari menuruni tangga kecemasan, dia perlu tiba di level satu sebelum penceroboh berjaya menyerang hendap kawaan tersebut.

Tembakan demi tembakan dilepaskan oleh lelaki tersebut kearah pegawai-pegawai polis yang berkhidmat di bawah, hampir kesemuanya mengalami kecederaan, kelincahan dan kecekapan lelaki tersebut menyebabkan mereka tidak dapat menumpaskannya.

Dalam sekelip mata lelaki tersebut hilang daripada pandangan mereka.

"Tuan suspect hilang daripada radar"
"Geledah setiap ruang, akses keluar masuk telah disekat,tiada siapa dapat terlepas, pastikan kawalan ketat di bilik yang menempatkan pegawai wanita mengandung" Nada Harraz tegas, pelabagai teori datang kedalam mindanya.

-----------------------------------

"Haih, payah kalau ikut laluan ni, laluan udara tapi kotor, IPD apa macam ni" Falih menggumam, penatnya belum habis. Dia terpaksa melompat demgan sepenuh tenaga untuk sampai ke salur udara di sini, satu-satunya cara untuk mengakses tenpat ini tanpada dihidu mahupun dikesan.

Phone ditangan dibuka lalu dengan oantas dia mencari kedudukan yang selamat untuk dia keluar ... Kemahirannya dalam akrobatik dan martial art membantunya untuk bergerak dengan pantas.

"Harraz!"

Falih tersenyum dia tahu bahawa dia  hampir dengan Nadiah, dan Nadiah adalah kunci utama untuk dia bergerak tanpa dikesan. Dia memerhati pergerakan Nadiah. Sebaik sahaja Nadiah berpusing dia terus terjun kebawah, kasutnya yang mempunya tapak yang berteknologi tinggi bertindak sebagai penyerap hentakan dan melambatkan masa hentaman membantunya mendarat dengan baik.

Dia terus berjalan menuju ke arah Nadiah dan mengacukan pistol ke arahnya. "Jalan dan buat semuanya seperti biasa" Kata Falih. Nadiah hanya menuruti perintah lelaki dibelakangnya.

"Shh, jangan cuba bertindak bodoh, urm, lepaskan sekatan ni, aku nak keluar, and ni untuk kau" Falih berbisik di telinga Nadiah sambil menghulurkan sekeping sampul surat.

Mereka ke bilik kawalan tanpa ada sesiapa menghalang ... Semua pegawai tertumpu di lif dan tangga ... tiada seorang pun yang perasan akan kewujudan Falih disitu.

"Masuk" Falih memberi arahan apabila tiba dihadapan bilik kawalan.

"Hentikan sekatan ni"

"Kod Kuning, suspect tiada didalam balai, "
Nadiah membuat pengunguman sebelum dia menghentikan segala sekatan.

"Tuan" kata seorang pegawai yang berdekatan dengan Harraz.

"Bubar, buat seperti kita tidak tahu bahawa suspek masih ada didalam, jangan lepaskan sebarang tembakan, biarkan suspek berada didalam, pastikan bilik-bilik data penyiasatan kita dikawal" kata Harraz.

Dia terkejut apabila mendengar duara Nadiah, perbezaan kod penyebabkan dia tahu bahawa ia adalah sekadar manipulasi penyatan tambahan pula arahan tidal diberi secara formal. Selarang mereka perlu berhati-hati. Mereka sudah hampir kepenamatnya. Penamat yang menumpaskan pembunuh tanpa identiti.

*****

Nak tunggu siapkan chapter 20 terus but xterjumpa ayat yang ok ... Maka author post yang ni dulu ... Urm .. Chapter 18 will update tonight ....

Special Request...

Hye SYAZWANI from KMPH and FatinYuslaihaYunus from KMPH ...

Dey Macca dua" daripada KMPH , tapi double from ... Lantak lha nakkk ... K chapter 18 malam ni 😊😊

IdentitiWhere stories live. Discover now