TANIA 28

56 5 0
                                    

EPISODE 28

"Tania can you help me send this to this address? ", kata Maid terbatuk-batuk. Suhu badannya semakin panas ..

"Mummy rehatlah ye, biar Tania pergi hantar" katanya .
______________________________________

Suasana dalam dewan itu sangat meriah dengan majlis tari menarinya.
Bunyi alunan muzik Beethoven's memenuhi ruangan itu. Tania menyerahkan bungkusan itu kepada pelayan yang menunggu.

Tania berjalan di sekitar taman itu.
Ingatannya tiba-tiba tertumpu pada unnie nya.. Tiba-tiba kedengaran bunyi alunan violin yang indah. Alunannya sama seperti yang diajar unnie padanya.

"Unnie. ...Pogoshippeosoe." katanya.

Bibirnya spontan menuturkan bait-bait lirik lagu yang sering dinyanyikan unnienya.

🎶Mitneun gae aniya
Botyeobuneun goeya
Halsu ineundae
Na igeo punirasseo...🎶

Tommy yang berada berhampiran kolam itu mencari gerangan empunya suara itu. Sungguh merdu. Lirik dalam bahasa korea itu. Sangat sedih dan meruntun emosi.

Tommy terkejut saat terpandang Tania. Di situ juga terdapat beberapa hadirin yang turut menikmati alunan suaranya yang merdu itu. Mereka seolah-olah terpukau dengan suaranya itu.

Tommy tidak pernah tahu yang Tania boleh menyanyi, dan suaranya cukup merdu. Tania tidak sedar dirinya diperhatikan tetamu di situ. Dia terlalu leka, hanyut di dalam rindu buat unnie kesayangannya.

Tania terdiam seketika,
Dia menelan air liurnya.
Semua yang ada di situ menanti bait-bait lirik lagu yang seterusnya.

"Budak yang nyanyi tu Tania kan? Ex- Tommy. Woah. Sedap giler suara dia. Tengok bulu roma aku meremang." Kata Rose kepada kawan -kawannya.. mereka menunggu bait lirik seterusnya.

Tania mengulang lirik lagunya dalam bahasa inggeris.

Tania berpaling ke belakang selesai menyanyikan lagu tersebut. Dia terkejut apabila tetamu yang ada di situ bertepuk tangan untuknya.

"We want more,!we want more, !" Sorak Rose dan kawan-kawannya serta hadirin yang lain. Rose perasan Tommy turut tergamam mendengar nyanyian Tania. Tania seolah-olah sangat fasih berbahasa korea. Seperti itu adalah bahasa ibundanya.

Tania melihat Tommy merenung tajam padanya . Ibunya turut cemas melihat Tania berada di majlis itu. Namun hanya memerhati. Menanti tindakan Tania.

Tania melarikan pandangannya. Air matanya dikesat. Tania mula menyanyi semula untuk tetamu yang setia menanti nyanyiannya.Tania menyanyikan bait-bait lirik lagu yang menggores perasaan Tommy. Setiap kali perkataan " goe jit mal" disebut Tania memandang kepadanya, hatinya menjadi panas diejek oleh Tania.

Rose hanya tersenyum mendengar bait-bait lirik lagu yang dinyanyikan Tania. Sebijik,setepek kena batang hidung Tommy.

Dalam masa yang sama dia turut berasa sedih melihat air mata Tania yang mengalir saat dia menyanyikan baris terakhir lagunya.

 TANIAWhere stories live. Discover now