TANIA 34

51 6 0
                                    

EPISODE 34

Jongsoo mengulangkaji pelajarannya seperti biasa malam itu di dalam kelas khas

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jongsoo mengulangkaji pelajarannya seperti biasa malam itu di dalam kelas khas. Sebagai salah seorang pelajar " Top 3 Student " di sekolahnya, dia terpaksa belajar bersungguh -sungguh bagi mengekalkan posisinya.

Namun malam itu berbeza. Dia tidak dapat menumpukan sepenuh perhatiannya. Hatinya gusar. Memikirkan karenah adiknya yang dirasakan amat berlebihan.

Jongsoo meraup mukanya menggunakan kedua-dua belah tangannya.

"Sudden Flashback's"

My Hope Home
(Rumah Anak -Anak Yatim)

" Anak orang miskin, kena buang dengan ibu bapa. Ibu ikut lelaki lain lari, bapanya gila",
kanak-kanak nakal itu menyanyi-nyanyi mengejek Jungsoo dan adik kembarnya. Mereka dilempar dengan batu-batu kecil. Jungsoo memeluk adik perempuannya dengan erat agar batu-batu itu tidak terkena adiknya.

"Hey!! Apa korang buat tu hah?! Bertuah punya budak!!"
Penjaga rumah anak yatim itu mengejar anak-anak jiran yang tinggal bersebelahan dengan rumah anak yatim itu sambil membawa rotannya. Mereka sangat nakal. Walaupun sudah beberapa kali diberitahu kepada penjaga mereka agar tidak mengganggu anak-anak di situ , tetap saja sama tidak mengendahkan perbuatan anak mereka mengejek anak-anak di rumah anak yatim itu.

"Oppa, betul ke? Mak kita lari dengan lelaki lain? Betul ke? Ayah gila? Sebab tu ayah tak balik-balik ke rumah? Sebab tu ke? Orang kebajikan masyarakat hantar kita ke sini?", Soal Tania sambil menangis.

"Tidak Dahae. Itu semua tidak benar. Mak kita pergi ikut kawan dia cari kerja di bandar, ayah pulak .. dia kerja di luar negara. Ayah kan Saintis . Jadi susah nak dapat cuti. Disebabkan tak ada orang jaga kita di rumah. Jadi kita tinggal di sini buat sementara waktu. " Jawab Jongsoo bagi menenangkan adiknya.

"Macam mana kalau ibu tak dapat cari kita sebab kita dah tak duduk rumah lagi? Semalam harijadi kita, bermakna genap dah setahun kita duduk sini. " Kata Tania sambil menangis.

"Kalau macam tu ,kita la yang cari ibu dan ayah. Kita belajar rajin-rajin dan jadi budak pandai, dan buat mak dan ayah bangga. Abang nak jadi penyanyi yang terkenal supaya mak dan ayah boleh tengok abang kat tv. Nanti barulah senang nak jumpa. Sudah, jangan nangis." Jongsoo mengelap air mata adiknya.

 TANIAWhere stories live. Discover now