TANIA 46

46 5 0
                                    

EPISODE 46

Tania terbangun dari tidurnya. Tangan Shizuma melingkar kemas memeluk pinggangnya. Lelaki itu sedang tidur nyenyak. Perlahan Tania mengusap lembut rambut lelaki itu. Satu ciuman dihadiahkan pada pipi Shizuma.

Dia mengalih tangan Shizuma daripada pinggangnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dia mengalih tangan Shizuma daripada pinggangnya. Dia bangun menuju ke dapur dan minum air mineral yang terdapat dalam peti sejuk itu.

Perutnya mula berkeroncong. Tania melihat jam pada dinding. 6.00 pagi.

Tania mengeluarkan bahan-bahan mentah daripada peti sejuk dan mula. Memasak. Lama sudah dia tidak memasak namun dia tetap cekap mengendalikan tugasnya memasak di dapur.. Tangannya pantas memotong sayur sayuran dan daging. Memasak ala-ala chef professional.

Bau haruman masakan itu menusuk hidung tukang masak yang terlajak tidur di biliknya. Dia segera bangun  mencuci muka, memberus giginya lalu menuju ke dapur.

Dia terkejut melihat Tania tercegat  di dapur itu pantas menggaul masakannya.  Dia sangat cekap dan pantas. Mampu memasak 3 jenis lauk dalam satu masa.

Tania berpaling untuk meletakkan lauk-pauk yang siap dimasak. Dia tersenyum ke arah  tukang masak rumahnya.

"Cik Tania ,maaf .. saya terlambat bangun.. biar saya hidangkan .. nanti tuan Shizuma marah pulak tengok cik masak." Katanya takut-takut.

"It's okay, both of you sit there..you  and you too.. " arah Tania kepada pembantu rumah ,tukang masak, tukang kebun dan Shizuma.

Mereka berempat kehairanan. Melihat perangai aneh Tania.
Lauk pauk sarapan pagi yang dimasaknya nampak sangat menyelerakan. Mereka menelan air liur tidak sabar untuk makan.

Ketiga-tiga pembantu rumah itu menolak permintaan Tania untuk bersarapan bersama dengan tuan mereka. Mereka tidak biasa.

PAK ! chopsticks di tangan Tania patah. Mereka semua memandangnya ketakutan. Tania jarang berkelakuan aneh sebegitu.  Wajah garang Tania sudah cukup membuatkan kaki mereka lemah untuk berdiri.

" Kamu semua ,duduk.. banyak makanan ni nak makan berdua. Sejuk nanti tak sedap pulak." Kata Shizuma.

Mereka segera duduk  menghadap Shizuma dan Tania.
Sedang mereka menjamah makanan, Tania bersuara.

" Its have been 3 days since my man's died. There's nothing I can do about it." Kata Tania dengan pandangan kosong.

Shizuma dan pembantu-pembantu di rumah itu menolehnya. Tania memejam matanya rapat. Tangannya menggenggam erat chopsticks di tangannya. Satu keluhan berat  dilepaskan. Mukanya merona kemerahan. Air matanya mula jatuh.

Tik tik tik..

Tania membuka matanya semula. Air matanya masih mengalir keluar.

He is my old childhood friends. He has Sakura's bloodline, which also the friends of mine. For losing both of them..this is so unfair.. I hate it , when people takes what's mines and what's  belong to me." Sambungnya.

 TANIAWhere stories live. Discover now