TANIA 56

52 5 0
                                    

EPISODE 56

Tania memandang perkarangan istana  dari ruangan balkoni istananya yang mula dipenuhi oleh rakyat jelata kerajaan Bima Sakti

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tania memandang perkarangan istana  dari ruangan balkoni istananya yang mula dipenuhi oleh rakyat jelata kerajaan Bima Sakti.

"Tania, everything is ready," beritahu Leo kepadanya.

" Are you okay,? " Soalnya lagi.

"Mm.. I'm okay. Just that.. I never thought that I could become a queen ever in my entire life. Everything is like a dream... a dream that I can never be  wake up from," jawab Tania kepadanya.

"Hhuhhh..."  Tania mengeluh berat.

"Baiklah mari kita turun sekarang." Katanya melangkah dalam keterpaksaan.

_____________________________________

" My Queen !! Watch out !," Teriak  Leo kepadanya.

Tania memejam matanya rapat.

Beberapa ketul tomato yang dilempar oleh penduduk di situ mengenai baju kebal dan perisai besi milik Leo disertai lontaran buah-buahan dan lain- lainnya secara  bertubi -tubi.

Tania membuka matanya. Dia memandang Leo yang lengkap dengan baju perisai besi melindunginya.

"Mari cepat Tuanku Permaisuri, mereka takkan berhenti melontar selagi  bakul mereka belum kosong." Beritahu Leo kepadanya.

Tania yang kehilangan kata-kata hanya mengangguk. Pipinya mula merona merah, bergolak dengan perasaannya yang bercampur baur.

Mereka berjalan terus menuju ke pentas di mana upacara pertabalannya akan dilansungkan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mereka berjalan terus menuju ke pentas di mana upacara pertabalannya akan dilansungkan. Sebaik sahaja sampai di pentas semua   golongan bangsawan, ketua- ketua jemaah menteri dan ahli jawatan kuasa dalam istana mula berdiri sebagai tanda penghormatan kepadanya.

Tania terus duduk di kerusi mewah miliknya diikuti semua mereka yang lainnya. Kerusi mewah itu  berkusyen kain baldu berwarna merah dan dihiasi ukiran kayu bersimbolkan logo kerajaannya dan dicat berwarna kuning keemasan.

 TANIAWhere stories live. Discover now