BAB 9

78.6K 4.3K 337
                                    

P/s : Saya up semula dari prolog hingga bab 20. Tetapi yang ni versi edit punya.
____________________________________________________

SELESAI menghabiskan makanan di atas pinggannya, Andi memandang ke arah Nasya yang duduk berhadapan dengannya itu.  Makanan di pinggan gadis itu masih berbaki separuh.  Kasihan pula dia melihat gadis itu makan dengan sebelah tangannya menggendong Elsa. 

“Sini aku pegang Elsa.”

Nasya yang sedang mengunyah makanan memandang Andi.  Dahinya berkerut sedikit.  “Err tak apa ke?”

“Ingat aku tak pandai pegang baby ke?  Andri masa baby aku dah dukung.”

Nasya mengangguk kecil. Jika Andi sudah berkata begitu. Elsa di dalam kendongannya diberi kepada Andi.  Kemudian barulah dia menyambung semula suapannya. 

Andi menghela nafas sebaik Elsa dikendong olehnya.  Wajah Elsa yang sedang lena itu dipandang.  Bayi yang suci tanpa dosa.  Wajah Elsa 100 peratus mengikut wajahnya.  Bentuk wajah, warna kulit, mata, hidung, mulut dan juga warna rambut.  Kiranya Elsa adalah dirinya versi perempuan. 

I hate your mom Elsa.  And I'm sorry...  I hate you too,’ bisik hatinya. Peristiwa hampir setahun lepas itu kembali bermain di fikiran.

“You nak cerai dengan I bukan sebab I mafia kan?” Mata helangnya memandang tepat ke wajah Rachel. 

“You merepek apa ni?  I memang nak cerai disebabkan you tu mafia!  I tak nak hidup dengan pembunuh!”

“Oh ya?  Habis tu skandal you tu apa?  Pengemis?  Hmm?  Rachel Erica, I know everything.  Dah dapat harta daripada I, you nak blah.  Macam tu?  Hei, I tak bodohlah.  Nak cerai kan?  Okay, I boleh ceraikan you.  Tapi you jangan menyesal.  You takkan dapat apa-apa daripada I.  Untuk pengetahuan you, harta I yang dipindahkan nama ke atas nama you, hanya palsu semata-mata.  Faham?”

Rachel tersentak.  “Apa maksud you?”

“Well, I'm Andi Cedric Lester.  Mafia's Leader.  Ingat I bodoh?  Senang-senang je nak bagi harta dekat orang?  Lagi-lagi perempuan macam you ni.  Dasar gila harta!  You ingat, you takkan dapat sesen pun harta I.  I pembunuh, mafia.  Tak takut ke nak harta daripada seorang pembunuh?  Tak takut duit haram?  Oh, orang macam you mana kenal halal haram.  Sebab tu lah curang dengan suami sendiri.  Kan?” Andi tersenyum sinis.  Salah oranglah jika wanita di hadapannya itu hendak bermain dengannya

Rachel tergeleng kecil. 

“Sekarang, kemas semua barang you. Keluar dari sini. I tak nak tengok ada satu pun barang you dalam rumah ni. Faham? I see you in court.”

Ergh!  I hate you!” Rachel terus berlari ke arah anak tangga

“I hate you too.   Bye darling. Everything is over.”

Gerakan kecil daripada Elsa menyentakkan Andi daripada terus mengelamun.  Baru dia sedar, Elsa yang tadinya tidur sudah terjaga. Terkebil-kebil kelopak mata bayi itu memandang ke arahnya.

ANDI CEDRIC: Encik Mafia Duda (DIBUKUKAN)Where stories live. Discover now