↭ Seven

5.5K 499 32
                                    

' Kau tak boleh gantung taufan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

' Kau tak boleh gantung taufan ..Tapi kau kena lari daripada taufan ! '

_____________________

TEKAN STAR , SAYANG-SAYANGKU SEKALIAN ! ❤️

_______________


" Happy birthday .. To you . "

Kaki mereka terundur ke belakang. Menjauhi kedudukan Kizz Calvien . Jari Kizz Calvien bergerak-gerak .

" Happy birthday.. To you . "

Mereka kekal diam . Ada yang menggeletar tangan , ada tertelan air liur . Degup jantung makin kencang . Kerana di hadapan mereka bukan calang-calang hebatnya !

Idris mengetap rahang.

" Hey ! Apa yang kau pandang ? Bunuh dia ! "

Arahan Idris dituruti .

Dengan gerakan kelam-kabut , salah seorang konconya mengambil mancis dan membakar obor api . Salah seorang lagi mengambil tong minyak, penutup dibuka lalu berjalan ke depan . Sedia dia mencampakkan minyak itu kepada Kizz .

Tidak semena-mena..

Kizz Calvien terus mencelikkan mata . Kedua-dua kaki diangkat dan bergerak menendang muka lelaki itu hingga lelaki itu terundur ke belakang . Terkena pada nyalaan obor api .

Raungan keperitan kuat kedengaran .
Tiada langsung rasa belas kasihan . Tiada yang membantu . Masing -masing kini hanya pentingkan diri sendiri ! Menyelamatkan nyawa sendiri .

Mata kail seperti cangkuk di tengah-tengah tiang dicari untuk meleraikan gari yang berantai .

Diangkat kakinya sedikit ke atas . Sesaat , kakinya telah pun melekat di tanah . Tangan yang bergari diangkat . Dia menyinis saat badan dia penuh dengan darah . Semua kelihatan menunggu dia berbicara .

" Darah aku pun berwarna merah - "

Tidak sempat Kizz Calvien menghabiskan ayat , konco Idris yang berkepala botak meluru ke arahnya dengan sebilah tukul besi . Sipi-sipi nak terkena pada wajahnya . Tetapi Kizz Calvien dapat mematahkan serangan .

Tumbukan diaju di muka . Kepala lelaki itu dipegang dan dihentak pula pada lantai . Kakinya diletakkan di atas muka lelaki itu . Hingga bunyi tulang patah kedengaran .

" Rude . " Satu patah perkataan ditutur mendatar kepada lelaki yang telah tewas awal-awal lagi .

Aksinya itu membuatkan mereka yang lain terundur ke belakang .

Kizz Calvien melihat setiap muka-muka yang mengelilinginya namun jauh beberapa kaki . Ada 10 orang begitu . Di berdekatan Idris, hampir sepuluh orang juga di belakang ketua mereka .

My Mate , That's Diavolo CriminaleWhere stories live. Discover now